Hi,
Sinds september/oktober 2013 heb ik last van ruis tijdens gesprekken. De storing vindt alleen plaats als het stil is en terwijl ik aan het praten ben. Zodra de andere kant wat terugzegt is de storing weg (zo ook te horen in het voorbeeld). Het begon sporadisch, maar ik dacht: wie weet ligt het aan m'n iPhone 5 die ik destijds had. Toen ik een paar weken later overging naar een iPhone 5S had ik nog steeds last van het probleem en het werd ook steeds erger en vaker. Begin februari heb ik dit probleem bij Vodafone neergelegd en men zou een case aanmaken van dit probleem. Het duurde een paar cases voordat het daadwerkelijk onderzocht werd. Ik moest mijn simkaart omruilen en dat zou het eventueel oplossen. Ik heb mijn simkaart twee keer omgeruild, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook moest ik een ander toestel proberen, want de iPhone zou niet zo'n goede antennes hebben... Toen heb ik een Galaxy S4 geprobeerd en ook daar had ik hetzelfde probleem, bij het eerste gesprek alweer.
Toen ik in de tussentijd een vriendinnetje belde had ik de storing ook bij haar. Toen ben ik gaan bedenken waar het aan kon liggen en bedacht ik me dat alle nummers die ik bel Vodafone-nummers zijn. Sommige gesprekken (naar een vaste telefoon of naar andere providers als Hi/KPN/T-mobile) hebben geen enkele storing en ook nog nooit gehad. Ook deze info heb ik aan Vodafone doorgegeven. Tegenwoordig, als ik de storing weer krijg tijdens een gesprek, kan ik aangeven of iemand Vodafone heeft of niet. Na controle klopt het altijd :')
Ik heb de storing meestal in Amsterdam Zuidoost, maar heb deze ook gehad op andere plekken in Amsterdam, Utrecht en Almere. Meestal bel ik als ik thuis ben, dus daar merk ik het het meeste. Uiteraard verplaats ik me niet tijdens het bellen thuis (dus ik ga niet van mast naar mast).
Na al mijn eigen testjes heeft vodafone mijn nummer overgenomen, maar zij konden niets vinden.
Ook toen ze de locatie onderzochten, kon men niets vinden.
Als tegemoetkoming kreeg ik een SignaalPlus-kastje, maar ook dat lost het probleem niet op.
Er zijn inmiddels 11 cases aangemaakt, veelal werden ze cases vroegtijdig gesloten door medewerkers.
Wat ik merk is dat als ik bel met 4G aan, dat de storing zich dan voordoet. Zodra 4G uitstaat, dan is de storing er niet meer. Ik ben niet van plan mijn 4G uit te zetten door een probleem vanuit Vodafone. Ik maak graag gebruik van 4G en begrijp ook niet hoe het kan misgaan, aangezien je via 4G nog niet kunt bellen.... Een vodafone-medewerkster adviseerde dan m'n 4G uit te zetten als ik een lang gesprek ging voeren. Zou kunnen, maar is tamelijk onhandig als ik gebeld word. Ik zou erin kunnen komen dat 4G nog niet helemaal is uitgerold o.i.d., maar dat is in Amsterdam wel zo (zo is mij verteld) en dan nog: waarom alleen maar bij Vodafone-nummers storing en nooit andere providers?
Misschien is het goed om te vermelden dat mijn partner (samenwonend) ook last heeft van de storingen, maar sporadisch.
Hier een voorbeeld van de storing: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9621690/VF%20storing.mp3
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want de technische dienst "Er is nooit eerder een dergelijke klacht geweest, zeker niet in de regio Randstad. Helaas is er vanuit technisch oogpunt dan ook geen oplossing mogelijk."
Met andere woorden: Als het niet eerder is gemeld, dan bestaat het niet..
Ik ben radeloos, want bellen is echt kut en heb spijt dat ik verlengd heb bij Vodafone, zeker na hun 'service' (tientallen telefoontjes moeten plegen en nooit teruggebeld en een elftal cases die geopend zijn en gesloten zonder oplossing).