StefanZ

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HTC One X USB probleem

Hallo Allen,
 
Ik kan sinds enige tijd mijn One X niet meer via usb aan de pc aansluiten.
Het heeft wel gewerkt, maar van het ene op het andere moment werkte het niet meer
Ik heb alles al geprobeerd.
De HTC One X van mijn vader EN van mijn broer worden meteen herkend, en kan ik als diskdrive koppelen aan mijn pc, maar de mijne weigert dienst.
Wel kan ik via usb de telefoon opladen, maar data van en naar de pc overzetten lukt niet via usb.
Wie o wie heeft de oplossing
12 Reacties 12
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hoi StefanZ,

Dat is inderdaad een lastig probleem.
Wat heb je al geprobeerd om dit probleem op te lossen?

StefanZ
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij alles wat in mijn vermogen ligt....
 
Andere kabel (andere ONE X toestellen werken wel probleemloos).
Laatste htc sync manager geinstalleerd.
Een fabrieks reset.
In dockmodus.---
Standaard actie
htc dockscherm tonen.
 
Vragen
Altijd vragen wat te doen is aangevinkt.
 
Usb foutoplossing staat aangevinkt.
 
Wat kan ik nog meer doen ?
 
Groet,
Stefan
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Stefan, dat is al een hele lijst inderdaad! Zou je eens de kabel in een andere USB-poort willen proberen? Dus bijvoorbeeld in plaats van aan de voorzijde, aan de achterzijde van je pc? Als dat niet helpt, wil je dan eens in Apparaatbeheer kijken op je computer, en de geïnstalleerde drivers met betrekking tot je toestel verwijderen? Herstart dan je pc en sluit daarna weer je toestel aan. Maakt dat verschil?
StefanZ
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De pc installeerd pas drivers, als hij de telefoon "ziet".
De pc "ziet" de telefoon helemaal niet...alsof ik helemaal niets aansluit.
Dus ook geen reactie in apparaatbeheer.
Het enige dat gebeurd is, dat de telefoon gaat opladen...verder niets...
 
Groet,
Stefan
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi StefanZ,

Zou je het toestel ook eens willen verbinden met een andere pc? Wat zijn dan de bevindingen?
StefanZ
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat heb ik natuurlijk ook al geprobeerd...
Geen oplossing.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
StefanZ, goed, dat is wel heel nuttige informatie. We kunnen er dan voorlopig van uitgaan dat het probleem niet aan de computer of kabel ligt. Omdat je in het toestel al alle mogelijke verbindingsopties hebt geprobeerd, zal dat ook niet de oorzaak zijn. Heb je wellicht een app geïnstalleerd die de verbinding kan beïnvloeden? Als ook dat niet het geval is, dan is de enige optie die ik nog voor je heb om een backup te maken en daarna je toestel ter reparatie aan te bieden.
StefanZ
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Nee ...er is geen app die een storend effect kan geven.
Op een andere pc werk hij ook niet, terwijn andere HTC ONE X toestellen het wel doen.
Het rare is, dat hij het altijd heeft gedaan, en van het ene op het andere moment dienst weigert.
 
Groet,
Stefan
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Wellicht is er dan toch iets fout met de USB aansluiting waardoor alleen opladen nog werkt. Ik raad je net als Sido aan om het toestel te backuppen en ter reparatie aan te bieden.
SNijhuis

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Stefan,
 
Ik ondervind dit probleem ook af en toe met mijn HTC One. 
Als je de telefoon een herstart geeft wordt hij bij mij wel weer herkend. 
 
Hij wil soms bij mij niet eens opladen via USB, na een herstart werkt dit zonder problemen weer. 
mhoppener

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alle goede zaken van deze HTC ONE X ten spijt, is het hierbovengenoemde toestel niet de enig met dit probleem.
Zelfs bij het HTC Servicecenter in Arnhem weten ze er geen raad mee.
 
Toen het toestel ca 6mnd in mijn bezit en gebruik was kwam er een update in dec 2012; vanaf dat moment is er  geen sync via USB meer mogelijk. Vele telefoongesprekken en waardeloze hulp van HTC verder werk de sync nog immer niet! toeval of niet; de 2e HTC ONE X die hier in gebruik is en ca 3 mnd later is aangeschaft heeft exact hetzelfde probleem.
 
Op verzoek van HTC zelfs meermaals de software op 7! pc's gedeinstalleerd; bij de windows machines ook het register geschoond, beide toestellen naar fabrieksinstelliingen gezet en opnieuw ingericht.......
het probleem wordt maar niet opgelost.
 
Ten lange leste maar een andere sync programma gekocht..... (Android Sync) en jawel de sync gaat goeddeels goed (op de agenda functie na dan)
De werkwijze die nu gehanteerd wordt is dat ik met 2 toestellen op zak loop; een smartfoon voor normaal gebruik en de oude nokia e 51 voor de agenda. Dat kan niet de bedoeling zijn maar goed. De kosten/baten analyse maakt voor mij dat ik al veel te veel uren hier aan verwerkt heb (ca 60u) en dat ik nu een work arroundd heb die wel werkt. (al is makkelijk anders)
 
ondertussen beginnen nu de volgende problemen bij het toeste waar HTC ook al geen gedegen hulpantwoord op weet te geven; ik krijg nu meldingen dat het mailgeheugen vol zit terwijl ik 100% zeker weet dat alles leeg is. werkt niet echt prettig en vaak frustrerend. zeker omdat berichten kwijt raken.
 
Voor mij geldt dat ik aftel naar 14 april 2014 en dan een ander toestel zal aanschaffen. Uiteraard NOOIT meer een HTC!!!!
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Onbegrijpelijk dat je nooit gewoon bent teruggegaan naar de winkel waar je je telefoon hebt gekocht en deze onder garantie hebt laten repareren want wettelijk heb je een overeenkomst met de winkelier niet met HTC. Ik heb dat gedaan met mijn One en die is snel en netjes en kosteloos gerepareerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic