mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

HTC One X Jelly Bean

Eindelijk is het zover, Jelly Bean (Android 4.1) komt naar de One X:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/13129023/__Update_HTC_One_X_op_komst__.html
 
Laten we in dit topic weer lekker ouderwets (:D) "discussiëren" over de uitrol naar Nederland, en natuurlijk nog belangrijk hoe snel Vodafone het deze keer kan/ gaat uitrollen.
168 Reacties 168
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik heb net even een meer op stock gebaseerde custom rom geinstalleerd en daar werkt push mail wel gewoon naar behoren, ook wordt standaard IMAP gebruikt bij het instellen, ipv POP. Verder werd bij de instelwizard gevraagd of ik de telefoon wou instellen via htcsense.com, dat gebeurde ook niet met de Vodafone ROM. De WIFI instellingen werden automatisch teruggeplaatst, dat gebeurde ook niet met de vodafone rom
 
Een amateur is gewoon in staat om op z'n hobby kamer een betere rom in elkaar te draaien met het HTC materiaal dan vodafone en ook nog eens vele malen sneller, het is werkelijk een schande...
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
klopt arthu er zijn veel betere roms als die van vodafone,die je foon ook sneller en beter maken maar enige is je zit met je garantie.Maar goed de nieuwe funckti met een DeLock OTG kabel werkt iig perfeckt.Kabel aansluiten usb stick erop en je kunt bv alle films vanaf je usb op je foon kijken,je kunt zelfs een toetsenbord erop aansluiten als je zou willen,iets wat hiervoor niet kon.Je kunt er ook een kleine harddick op aansluiten werk prima.Tot nu toe ben ik er wel tevreden mee alleen jammer dat het knopje om je toetsenbord te laten verdwijnen er niet meer op zit dat is jammer
AN98

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds ik de JB update heb , heb ik heel erg veel problemen met me wifi , normaal gesproken ging die meteen verbinden en was er geen probleem ook al zat ik in een ander kamer , en nu is het dus wel zo , hij blijft heel erg land laden en als die verbindt is het maar voor een minuut of twee.
Weet iemand een oplossing?
Rachelle_

Gedreven Meedenker
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
Hey An98,

Er is een topic hier op het forum over wifi problemen met de JB update. Neem daar eens een kijkje 😉 Reageer je daar als je vragen hebt?

http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwste-toestellen-HTC-One-X/Wifi-werkt-niet-meer-na-Jelly-bean-update/...


ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Heeft ondertussen iemand al de nieuwste update binnen, die hboot update naar versie 1.39?
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
na de laatste update niets meer gehad
 
ccs

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de 4.1 update nog steeds niet binnen op mijn One X. Ook niet na een checkin. 
Wat zou dit aan kunnen liggen?
RubenWA

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het een draak van een update.
Sinds de update ziet mijn computer mijn telefoon alleen nog maar als een camera en niet als een extern opslagmedium.
Wel zo vervelend als je bestanden van en naar je telefoon wil slepen.
 
Ook kan ik na een telefoongesprek niet meer ophangen zonder dat ik eerst de aan/uitknop heb ingedrukt.
Ik verlang terug naar 4.0.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Ruben,

Het is natuurlijk niet zo leuk als een update niet doet wat je ervan verwacht had, maar misschien komt er over een tijdje wel weer een update dat deze problemen ook weer oplost. Nog ff afwachten dus!

Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL


ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
is de .31 update nou eindelijk uit met hboot 1.39?
RubenWA

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje,
 
Ik hoop het van harte.
Wel vraag ik me af hoe dit door te testfase is heengekomen. Ik hoor van heel wat mensen dat ze hetzelfde probleem hebben.
Maar goed, afwachten maar. Ik hoop dat het niet te lang op zich laat wachten.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik draai inmiddels een custom rom(eigenlijk gewoon de standaard 3.14.401.31) maar ik merkte dat de Vodafone rom (3.14.161.27), veel meer bugs bevatte dan de HTC standaard (3.14.401.27) bv dat Vodafone het voor elkaar had gekregen om IMAP te slopen in de mail client. Ik kan me voorstellen dat Vodafone in een poging om tethering te voorkomen de USB functionaliteit heeft gesloopt.
etamboer

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook versie 3.14.161.27. Ik heb diverse IMAP accounts geconfigureerd en die doen het prima.
 
Wat ik wel heb, maar dat was met de vorige versie ook al zo, is dat als ik tijdens een telefoongesprek het telefoonscherm verlaat, bijv. om in mijn agenda te kijken, er geen mogelijkheid meer is het gesprek op te hangen. Als ik naar het telefoonscherm probeer terug te keren knippert het scherm een paar keer maar ik kom er niet meer in. Lullig als je per ongeluk iemand belt, dan moet je afwachten tot de ander opneemt, uitleggen dat het niet de bedoeling was te bellen en wachten tot de ander ophangt.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Zet meer eens een nieuwe Gmail op in de HTC client, dat is standaard pop en niet IMAP, terwijl de default HTC rom direct een IMAP account instelt.

in de HTC rom kan ik gewoon ophangen via de notificatieball
k of naar de dialer gaan.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
ArHu schreef:
bv dat Vodafone het voor elkaar had gekregen om IMAP te slopen in de mail client. Ik kan me voorstellen dat Vodafone in een poging om tethering te voorkomen de USB functionaliteit heeft gesloopt.
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Vodafone heeft tethering op android nooit geblokkeerd, en sinds januari mogen we dat ook niet meer zelfs al zouden we het willen

Heb je toevallig iets van een lijstje van bugs die je gevonden hebt (die niet uit de HTC ROM komen)? Zou je me dat willen PM'en? Misschien kunnen onze ontwikkelaars er iets mee, meestal waarderen ze het erg als mensen de fouten niet alleen vinden maar ook nog kunnen aangeven waar verschillen zitten 🙂
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
ik kan eerlijk gezegd niet vinden hoe ik een pb moet sturen maar het kan toch ook over het forum, zoals ik zei de grootste verschillen die me opvallen is dat als ik met de htc mail client een gmail account aanmaak dit in de vodafone rom als pop3 account wordt aangemaakt en in de stock rom als imap; verder had ik last van spontane reboots en na een reboot zag ik altijd het vodafone defender icoontje(of hoe het ookal weer moge heette dat zgn antivirus trialware programma wat vodafone meelevert)
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
ArHu, natuurlijk, dat kan ook. Bedankt voor je reactie, mocht je nog andere onverwachte verschillen tegenkomen, laat het dan gerust in een reactie weten.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Waar blijft de 3.14.161.31 update met vernieuwde hboot nou? Hij is al maanden uit voor de unbranded, moeten wij nou een buggy hboot 1.36 blijven draaien?
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hallo ArHu,

Ik heb het even nagevraagd: 3.14.161.27 is onze laatste versie.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Dat weet ik daarom vraag ik ook wanneer eindelijk de .31 update uitkomt, die al maanden uit is voor unbranded toestellen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic