Nicked

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[HTC One S] homescreen probleem

Update: door

Sinds 1,5 week heb ik een One S, en ben er blij mee!
Alleen heb ik af en toe een irritante bug, als ik Whatsapp of sms zit.
Dan springt de telefoon uit dat programma, en springt van helicopter vieuw naar het homescherm, en dat een aantal keer.
De trilfuntie gaat dan ook af, net alsof je op de knop drukt.

Heb al een paar keer geprobeerd of het schoonmaken van het scherm of de knoppen helpt, maar dit is niet zo.

Hebben hier meerdere mensen last van in Nederland?

Ik heb wel op de engelse vodafone website meerdere meldingenn gevonden, dus ga vanmiddag maar naar de winkel.

Sinds 1,5 week heb ik een One S, en ben er blij mee!
Alleen heb ik af en toe een irritante bug, als ik Whatsapp of sms zit.
Dan springt de telefoon uit dat programma, en springt van helicopter vieuw naar het homescherm, en dat een aantal keer.
De trilfuntie gaat dan ook af, net alsof je op de knop drukt.

Heb al een paar keer geprobeerd of het schoonmaken van het scherm of de knoppen helpt, maar dit is niet zo.

Hebben hier meerdere mensen last van in Nederland?

Ik heb wel op de engelse vodafone website meerdere meldingenn gevonden, dus ga vanmiddag maar naar de winkel.

51 Reacties 51
Janet

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had de HTC one S net 7 a 8 dagen toen bij mij hetzelfde probleem zich voor deed, alleen wel zo erg dat het toestel niet meer bruikbaar was. Dus ik richting de winkel, moest er een systeemupdate worden gedaan, ik gedaan, gelijk hetzelfde probleem nog aanwezig, toen vertelden ze me een harde reset te doen want het lag aan het licht wat de telefoon wel of niet kreeg..... harde reset is toen wel 5 of 6 keer uitgevoerd maar tussendoor nog altijd het flippen van de telefoon, homescreen knop die alsmaar tript en de onderste knoppen dan ook zelf niet meer bruikbaar, ondertussen teveel tijd verstreken.. dus de telefoon opgestuurd, nieuwe gekregen van htc, weer hetzelfde probleem, nu is de telefoon weer opgestuurd en hoop ik zsm weer de telefoon te ontvangen, hopen dat die het wel doet en zo niet dan hoop ik op medewerking naar een andere oplossing. Betreft de htc one s, het is een mooie en snelle telefoon en voor bij de mensen bij wie de telefoon het prima doet, die zullen er ook een fijn toestel aan hebben, maar ik heb er nog maar weinig vertrouwen in. Dus ja, meer mensen in nederland hebben last van het homescreen probleem.
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Korte update van mijn  kant. HTC kan niets met het probleem en heeft 3-4 weken geleden een update beloofd binnen 1-2 weken. Heb deze nog niet gezien. Duurde mij allemaal te lang + het feit dat ik van de irritante Vodafone apps wilde. Heb m'n toestel unlocked en geroot, dus nu de nieuwste officiele HTC ROM en geen problemen meer met een stuiterend homescreen, alle Vodafone rommel eraf en de mogelijkheid om bijv. ads te blocken in applicaties. Heerlijk 🙂 Ohja, en hij scoort ook nog eens dik hoger in de benchmarks en is merkbaar sneller met deze ROM 🙂
Gerrit65

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag 22-8-2012 ontving ik van HTC NL via Facebook de mededeling dat dit probleem niet bij hen bekend is. Hoezo escalatie? Na 5 HTC toestellen nu toch een Samsung
Maree

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,
 
mijn probleem is dat mijn telefoon plotseling uitgaat. Dan moet ik een herstel doorgeven maar ben dat zat. Vandaag viel mijn mobiel 2x uit zonder een aanwijsbare reden.
Je zal een keer in nood verkeren dan heb je dus echt pech. Duurt zeker een paar minuten eer je weer iets kan.
Mijn dochter heeft ook een htc one S en heeft dt probleem niet.
Ligt dit aan verschillende gsm aanbieders of echt aan de telefoon? Ik denk het laatste maar ben ik de enige?
 
 
Groet Wilma
Anoeska6

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Wilma,

Wat vervelend dat je toestel plotseling uitgaat. Dit kan inderdaad met het toestel te maken hebben. In dit geval adviseer ik je naar de Vodafone winkel te gaan. Mijn collega's daar kunnen je toestel, wanneer nodig, opsturen ter reparatie.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Maree,

Is het probleem ondertussen al opgelost ?
Zo niet is het misschein nog een mogelijkheid om je toestel te koppelen aan een PC waar je het programma HTC sync hebt gedownload. Heb je dit gedaan dan kun je na het koppelen met de USB kabel kijken of er een update beschikbaar is 🙂

Groet - Kind regards,

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL

Standing by,
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Niet bekend is? Daar moet je toch om lachen.. Er zijn al zoveel mensen die het probleem hebben... Zegt wel genoeg.
vincje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb het probleem ook gehad met mijn Htc One S. ik heb hem op laten halen ivm verzekering/ vipservice blabla en kreeg een samsung S3 als leenstoestel. leuk, als die wel 100% had gefunctioneerd, maar dat terzijde 😄
 
afgelopen donderdag mijn eigen telefoon weer terug gekregen, waar ik toch wel heeeel blij mee was. het verspringen van het scherm niet meer gehad, maar gister viel gewoon heel het scherm uit. ik ben van een htc one s, naar een htc two s(tuk) gegaan.
 
mijn vriendin heeft ook een one S, die werkt verder naar behoren en dan is het een gruwelijk fijn toestel. ik hoop ook echt dat ik de mijne snel werkende heb, aangezien ik met blackberry ook altijd vette pech had met productiefoutjes/ slechte moederborden ed.
en als ik ergens voorzichtig mee ben...
Stef123

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jezus wat een rommeltje met die telefoons. We zitten nu al begin September 2013 en het probleem is er nog steeds.:(
Opmerkelijk is dat mijn telefoon steeds erger begon te ''flippen''. Ook de trilfunctie doet dan vrolijk mee.
Een software update zou er komen lees ik, al vorig jaar.... Nou daar heb ik ook niet veel vertrouwen in dat deze er nog komt.
Heb mijn telefoon laatst weggebracht ter reapratie en had deze al binnen een dag of drie weer terug. Hij was
gereset.  Nou ja dat is niet zo moeilijk natuurlijk.
Lijkt me wel raadzaam om eens beter te onderzoeken wat hier aan de hand is. Als ik alle reacties lees dan is dit geen op zichzelf staand feit.
Vandaag begon het rare verschijnsel weer. Nou ja dan zakt je toch de moed in de schoenen.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
voor unbranded toestellen kwam de update 2de kerstdag 2012, wanneer vodafone de update uitbracht of zal gaan uitbrengen weet ik niet maar de one s heeft een qualcomm soc dat betekent dat het toestel relatief eenvoudig te s-offen is en daarna te debranden zodat je gewoon de unbranded software kan draaien.


kijk eens op xda, let wel er zijn 2 heel verschillende one ssen in omloop, je moet goed uitzoeken welke jij hebt (s3 of s4 variant)
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik had dit even uitgezet bij mijn collega's die hier meer van weten:)

De meest recente Vodafone Software die er zou moeten zijn voor de HTC One S is: 3.16.161.10
Deze software moet ergens eind april/begin mei 2013 beschikbaar zijn gekomen zijn voor klanten.

Check even via HTC sense desktopsoftware of je de nieuwste update hebt.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Voor alle HTC android toestellen van de alleroudste tot de meest recente geldt: HTC doet alleen maar aan firmware over the air updates, nooit via een computer (zoals bv bij apple of vroeger bij samsung). Je kan bij instellingen->info->updates checken

Overigens is gister android 4.2.2 met sense 5 officieus beschikbaar gekomen voor de htc ville (maar niet de ville c2)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic