jimprofit

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gsm repeater plaatsen

@vodafone forum,

Tot mij grote spijt heb ik een 2 jaar abonnement getekend bij Vodafone. Ik kan het abonnement afkopen alleen ik wil nu dat geld inversteren in een gsm repeater. Hoe kan ik dit het beste aanpaken? Volgens het agentschap moet ik bij u schriftelijk toestemming vragen om een repeater te mogen plaatsten. Hoe groot is dat deze aanvraag goed wordt gekeurd?

Waarom ik eigenlijk van mij abonnement af wil is omdat de 2G spraak verbinding (5061ZN) extreem slecht is.
Ruis en dropt calls is aan de orde van de dag. Klagen bij de klantenservice heb ik geprobeerd maar helaas tevergeefs. Het is al een tijdje aan de gang maar pak het nu weer op omdat ik gisteren een extreem belangrijk telefoongesprek voerde en helaas weer een dropt call (verbinding verbroken).

Vragen;
Hoe moet ik de aanvraag indienen voor een gsm repeater?
Is een 900 MHz repeater nog wel goed voor u 2G netwerk? Dit in verband met de recente veiling.

Gr. Jim
8 Reacties 8
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Waarom is een SignaalPlus geen oplossing bij jou? (sorry, ben wat minder formeel)
Dit is een 3G-repeater maar spraak loopt dan ook via 3G. Zijn ook goedkoper en betrouwbaarder dan 2G-repeaters. De accu van de telefoon zal ook lekker lang meegaan op een SignaalPlus.

Een 2G-repeater kan eventueel onbruikbaar worden in de toekomst als Vodafone bijv. 3G gaat doen op 900 MHz.
jimprofit
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo RuudNL,

Dank je wel voor je reactie.

Een SigaalPlus is niet zo betrouwbaar. Er zitten nog steeds veel fouten in het apparaat. Vodafone wilt mij geen enkele garantie geven dat het apparaat gaat werken. Moet het maar uit testen zeggen ze tegen mij. Werkt het niet... pech. Dat is niet echt fijn voor een apparaat van € 85,- Garantie tot de deur...

Het is wel fijn dat je zegt dat Vodafone waarschinlijk de 900 MHz freq. anders gaat gebruiken. Hierop krijg ik ook geen duidelijk antwoord in van Vodafone. Weet jij toevallig hoe ze de freq in de toekomst gaan verdelen. 
Mijn informatie is;
800 MHz 4G
900 Mhz 2G
1800 Mhz 4G (iphone 5)
2100 Mhz 3G

Gr. Jim

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
jimprofit schreef:
Hallo RuudNL,

Dank je wel voor je reactie.

Een SigaalPlus is niet zo betrouwbaar. Er zitten nog steeds veel fouten in het apparaat. Vodafone wilt mij geen enkele garantie geven dat het apparaat gaat werken. Moet het maar uit testen zeggen ze tegen mij. Werkt het niet... pech. Dat is niet echt fijn voor een apparaat van € 85,- Garantie tot de deur...

Goed advies Ruud 🙂

Nog even over bovenstaande citaat: zou je hier iets meer over kunnen uitweiden? Over het algemeen werkt signaal-plus prima en als een femtocel defect is krijg je daar uiteraard garantie op.

Er zit wel een kleine disclaimer bij die je altijd hebt bij draadloze signalen. Dwz: in een huis met veel gewapend beton komt het signaal van de femtocel minder ver dan in een houten hutje. Daarnaast kan het nodig zijn om wat te experimenteren qua port-forwardingen e.d. als je een heel ingewikkeld huisnetwerk hebt en het is ook beter je router en femtocel niet op elkaar te zetten ivm interferentie.

Maar dat is meer wat klein afstelwerk dat je op je gemakt kunt doen om te zorgen dat je femtocel een zo groot mogelijk bereik heeft in je huis. Over het algemeen werken onze femtocellen prima
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Vodafone gebruikt in met name stedelijke gebieden ook 2G op 1800 MHz. Daarnaast in de toekomst ook waarschijnlijk 3G op 900 MHz. Geen idee hoe een repeater daarmee omgaat omdat 3G veel breedbandiger is dan 2G.

Zover ik weet zijn de problemen met SignaalPlus trouwens grotendeels opgelost. Er waren wat aanloopproblemen toen de dienst werd geïntroduceerd maar ik hoor er eigenlijk alleen nog positieve dingen over nu?
jimprofit
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@RuudNL

Dank je wel voor je antwoord.
nickienick

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste BasT en Ruud,

Mijn ervaring met Signaal Plug is kort omschreven niet beter dan dat van Jim Profit.
Wanneer het apparaat niet werkt wordt gemeldt dat het aan de netwerkinfrastructuur thuis ligt en je dat na moet laten kijken.
Gelukkig weet ik hier zelf ook veel van en heb op advies van Vodafone een aantal door hun opgegeven poorten geforward vanaf de WAN zijde naar de Femtocel aan de LAN zijde. Echter verliest het apparaat heel regelmatig zijn totale programmering of gesprekken komen niet binnen, de toestellen hebben ineens geen verbinding meer met de femtocel etc. (heb de femtocel reeds omgeruild, dus het ligt niet aan deze femtocel) Daarnaast heb ik de femtocel ook op mijn werk geprobeerd, apart netwerk, andere router, zelfde problemen. 

Als men dan ook vermeld neem contact op met de technische dienst en deze geven aan ik zie dat er geen problemen zijn met uw femtocel;
dit terwijl de femtocel niet eens in het stopcontact zit lijkt het mij de medewerkers toch echt iets anders aan het bekijken zijn dan mijn femtocel en je een beetje aan het lijntje houden.

Een 2G Repeater is waarschijnlijk vrij prijzig en veelal niet zomaar toegestaan door de providers...
jimprofit
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@nickienick,

Dank je wel voor je reactie. We zijn helaas niet de enige die van het kastje naar de muur gestuurd worden door vodafone...

De femtocel die je nu hebt, werkt deze wel optimaal?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
In dit topic op het Tweakers-forum kun je misschien nog wat nuttigs vinden wat betreft gebruikerservaringen en informatie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489465
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic