CvB

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gratis servicenummer in EU voor €2 per minuut?

Ik zag zojuist op mijn factuur over juni dat ik €2 per minuut heb moeten betalen voor het bellen van een gratis servicenummmer (900-nummer) in Spanje. Is dit nu Roam like at home?! Ik kan nergens info hierover vinden. Wie wel?
11 Reacties 11
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi CvB,

Welk nummer heb je precies gebeld? Nummers beginnend met 0900 zijn doorgaans betaalde nummers. Als het telefoonnummer met 0800 begint, is het meestal wel een servicenummer en dus gratis.
CvB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
900585858 in Spanje, Spaans gratis nummer
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
CvB, dit valt onder buitenlandse servicenummers (EU). Bij een Vodafone Red abonnement vanaf 10 juli 2017 (tot eventuele toekomstige nieuwe abonnementen) geldt € 2,42 per minuut. Zie ook https://vodafone.nl/tarieven.
CvB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het spijt me maar ik vind het niet terug. Ik heb overigens inmiddels met Consuwijzer gesproken. Zij hebben het uitgezocht en geven aan dat het wel degelijk onder de nieuwe europese regels valt en gecrediteerd zou moeten worden. Het is namelijk een gratis servicenummer in Spanje en dus geldt dat nu ook voor een NL mobile nr in Spanje. Ik zie dus graag een preciezere link naar het artikel in de voorwaarden waaruit zou blijken dat het betaald moet worden. Ik denk dat er gewoon een stukje van de nieuwe regels niet goed is geimplementeerd in het facturatiesysteem.
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt op de link klikken die Marc- heeft gepost. Vervolgens schril je naar onder en klik je op Red abonnement vanaf juli 2017

Er wordt dan een pdf gedownload.. Daarin schrok je naar onder en onder het kopje overige vind je hem terug CvB
CvB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh, dat. Maar dat is voor buitenlandse servicenummers en dit is een gratis servicenummer ín het EU-land van waaruit ik belde.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
CvB, een gratis servicenummer in een EU-land is ook een buitenlands servicenummer in de EU. Dit valt dus onder hetzelfde tarief. De gratis nummers in het buitenland gelden normaal alleen vanaf vaste lijnen en soms ook lokale mobiele nummers.
CvB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik blijf niet overtuigd. Vooral ook omdat consuwijzer aangeeft dat het niet zo is en onder de nieuwe roamingwet valt. Hoe kan ik een formele klacht indienen? Ik kan het niet vinden op de website voor zakelijke klanten.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi CvB,

Je kunt je klacht indienen via https://www.vodafone.nl/klacht/.
CvB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt. Ik heb het ingediend
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
CvB, graag gedaan namens Sharon.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic