Controleer eens de instellingen via
http://handleidingen.vodafone.nlLet daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.
Je kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet je hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.
Mocht dit niet geholpen hebben raad ik je aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat de simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in jouw toestel gaat. Dit kun je doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen je daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijg je een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.
Ik raad ook aan om de dekking te controleren in de omgeving via:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtmlTevens kun je contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml