Hey
Stefan23 Welkom op het forum!
Ik kan me voorstellen dat je ook bereikbaar wilt zijn en zeker met je nieuwe abonnement. Waarom er 3 keer een ander woord wordt gegeven, durf ik niet te zeggen. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor.
Heb je hierbij ook een nieuwe simkaart gekregen of niet?
Ik raad je aan om eens de volgende stappen te doorlopen:
Mobiele data dient aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.
Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.
Gesprekken over 4g moet aan staan bij de opties onder de instellingen - mobiele data - opties en dan gesprekken over 4g.
Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.
Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Daarna zet je hem terug op Vodafone.
In My Vodafone kun je zien of er nog een rekening eventueel open staat of dat er een blokkade op het nummer staat.
Tevens kun je contact opnemen met mijn collega's. Zij kunnen zien of er een blokkade bij ons op staat en hoe het nummer is aangemeld op het netwerk. Vanuit hier kan ik dit helaas niet controleren wegens privacy redenen. Daarnaast kunnen zij ook zien of het abonnement correct staat.
Stuur je ons een berichtje via Facebook of Twitter zodat we dit kunnen controleren?