Opgelost! Ga naar oplossing.
Stefan23 wrote:
Mijn iPhone 6s uit 2016 maakt sinds gisteren (29 juli) geen verbinding meer met het Vodafone 4G-netwerk. Wel werkt thuis bellen via wifi, waarbij het toestel weet dat er een Vodafone simkaart in zit (er staat bij netwerk immers Vodafone NL Wi-Fi). Dezelfde simkaart in een gloednieuwe Nokia zorgt wel voor een 4G-verbinding.
Interessant: uitgerekend gisteren (29 juli) ging mijn nieuwe 2-jarige Vodafone-abonnement in, maar mijn vorige 2-jarig abonnement was ook bij Vodafone.
Vandaag (30 juli) drie keer met Vodafone klantenservice gebeld.
Dame 1, vanochtend: ik kan zien dat uw abonnement net is omgezet, dus toestel even in de vliegtuigstand en uit/aan. Verder kon de dame in haar systeem zien dat er op 9 juli iets was met het toestel met het netwerk verbinden. Interessant, want toen kwam ik uit de VS en moest de iPhone op Schiphol dus weer verbinding zoeken met het Nederlands netwerk.
Heer 1, eerder vanmiddag: abonnement omzetten heeft niets met wegvallen netwerkverbinding te maken. Simkaart even in ander toestel testen. Dat heb ik inmiddels dus gedaan en daar werkte alles prima (ik zag 4G staan; heb niet gebeld).
Heer 2, later vanmiddag: o, dat ligt aan de iPhone. Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Schakel 4G in > Alleen data (stond op Gesprekken en data). Maakt ook niets uit en bovendien: dit stond altijd zo ingesteld en in de drie iPhones van gezinsleden net zo, dus waarom zou dat opeens anders moeten?
Kortom:Eigenlijk wil ik alleen nog maar weten: nieuw toestel of nieuwe simkaart?
- een iPhone die opeens het netwerk niet meer vindt
- rond dezelfde dag dat het ene Vodafone-abonnement omgezet moet worden naar het andere
- drie keer contact met 1200 en drie keer een totaal andere "probleemoplossing"
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.