Copier92

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoge kosten buiten bundel gebruik Zimbabwe

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben in april/mei een paar weken op vakantie geweest in het zuiden van Afrika. In o.a. Zuid-Afrika, Swaziland en Zambia kreeg ik telkens keurig een SMS met daarin de mededeling dat ik een nieuw land was binnen gegaan en dat ik voor € 5,- per dag een bundel van 30 mb/sms/minuten kon krijgen.
In Zimbabwe heb ik echter helemaal geen sms gekregen (terwijl ik 3x het land in en uit ben geweest) waarin de tarieven vermeld staan. Ik heb in dat land toch even gebruik gemaakt van het 4G netwerk om een hotel te regelen. Voor de ca. 6 mb die ik gebruikt heb, is ca. € 48,- in rekening gebracht. Dit is ongeveer € 8,- per mb.
Het is mijn eigen verantwoordelijkheid dat ik dit gedaan heb, dus ik probeer via deze wijze ook geen geld terug te krijgen. Ik zou het voortaan alleen wel kunnen waarderen als ik in ieder land waar ik kom als Vodafone gebruiker wel een sms krijg met een indicatie van de kosten. Omdat ik in de andere landen € 0,16 per mb (€5,- / 30mb) betaal, had ik niet verwacht (en kon ik in mijn ogen ook niet verwachten) dat ik in Zimbabwe 48 (!) keer meer betaald per mb (€ 8,- / € 0,16).
Dus vandaar het verzoek voortaan bij ieder bezoek aan een ander land de gebruiker op de hoogte te stellen van de tarieven die gelden in het betreffende land.
Met vriendelijke groet,
Mike

Ps. Is er geen mogelijkheid om dit soort dingen via de mail door te geven, of kan dat alleen via dit forum?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Copier92

Welkom bij onze community 🙂

Normaal gesproken zouden de berichten bij ieder land uit gestuurd moeten worden, tenzij je dit uitschakeld.
Kun je ons even een berichtje sturen via Twitter, Facebook of via de chat, zodat we kunnen onderzoeken waar het mis gaat?
Het kan namelijk zijn dat het smsje is vast blijven hangen op het netwerk etc.

Laat je weten of het gelukt is?

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Copier92
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat vervelend dat je tijdens je vakantie geen SMS hebt ontvangen met de tarieven. Dit zou natuurlijk normaal gezien wel moeten dus ik denk dat er ergens iets fout is gegaan bij het netwerk van het land waar je op dat moment was. Die zijn, volgens mij, op dat moment ook verantwoordelijk voor het versturen van de sms. Maar dat weet ik niet zeker.

Je verhaal is zekers duidelijk en ik denk dat Vodafone hier wel wat mee kan.
Eventueel zou je je verhaal via Twitter en/of Facebook met een privé berichtje kunnen versturen. Dan hebben ze het bij Vodafone webcare ook binnen en kunnen ze eens kijken wat er mis is gegaan.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Copier92

Welkom bij onze community 🙂

Normaal gesproken zouden de berichten bij ieder land uit gestuurd moeten worden, tenzij je dit uitschakeld.
Kun je ons even een berichtje sturen via Twitter, Facebook of via de chat, zodat we kunnen onderzoeken waar het mis gaat?
Het kan namelijk zijn dat het smsje is vast blijven hangen op het netwerk etc.

Laat je weten of het gelukt is?
Copier92
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hartelijk dank voor jullie reactie! Ik heb zojuist via Facebook een bericht gestuurd naar Vodafone Nederland.

Groet,
Mike
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah top 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic