mcbosch

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen orderbevestiging

Vanochten mn bestelling geplaatst. Op de laatste pagina wordt aangegeven dat ik per mail een bevestiging van de order zal ontvangen. Nu zo'n 2,5 uur later nog geen mailtje ontvangen. Ook op MyVodafone staat niets van een bestelling, maar een nieuwe bestelling plaatsen is ook niet mogelijk. Iemand die hetzelfde heeft?
192 Reacties 192
Tonnyb

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Michaeliip5 jou verhaal komt mij bekend voor, ook ik werd prima te woord gestaan door de eerste medewerker, samen bevestigde dmv een bandje onze afspraak. De volgende dag werd ik ter bevestiging nogmaals gebelt, ook toen prima geholpen achteraf bleek dat de medewerker de prijzen had benoemt van een 4s! Maar dat was geen probleem dmv een correctie nota wordt alles in mijn voordeel gecorrigeerd. Tot zover het warme gevoel (een organisatie om trots op te zijn) de bevestigings mail word naar u verzonden...............................
Tot opheden en 6 telefoontjes verder ( herhaal verkeer) nog niks ontvangen! Elke keer een kto telefoontje gehad.. Als jullie je kwaliteit willen verbeteren zou ik de klant verwachtingen beter manage... Duidelijkheid gemaakte afspraken "dit doe wij en dit moet u zelf nog doen..."
Ik ben een van de eerste 500 geselecteerde die vrijdag of zaterdag de iphone 5 in ontvangst mag nemen, blijk ik achteraf bij de 500 laatste te zitten!! Als je zo je klanten wilt behouden... 
Dit is wat ik noem het broekplas syndroom: dat warme gevoel ben ik snel kwijt.Hoor graag van jullie?Wat is er mis met jullie systemen? Hoe kan het dat jullie zoveeel klant gegevens kwijt raken, of niet in een centaal systeem terug te vinden is. Heb in elke gesprek gehoord kan de order niet vinden we kunnen deze u verlengen??? Vodafone daalt na 10jaar van hero naar zero.. Kan niet wachten tot ik opnieuw een kto mag ontvangen... 3x opgehangen na 25minuten wachten, niet terug bellen ondanks toezegging, geen order terug te vinden, youp van t hek waar ben je als ik je nodig heb???

zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb wel een bevestiging gekregen via mijn de email. 
 
Maar heb nog wel een aantal vragen. 
 
1. Waarom kan ik mijn status niet opvragen via Vodafone, krijg de volgende melding: 
 
Er is iets mis gegaan:Id Ongeldige BestelGeen resultaten gevonden
 
2. Duurt het leveren van de iPhone 5 langer als ik mijn telefoonnummer meeneem? 
 
Mijn bestelling loopt via Friends & Family en is een nieuw abonnement, geen verlenging. 
 
 
densan

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik heb vorige week donderdag besteld vrijdag per email de bevestiging ontvangen en het toestel 16gb zwart is zojuist afgeleverd
😄 alleen jammer dat de afleverdatum en evt tijd niet kan worden bevestigd, maar goed hij is binnen
Tonnyb

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@densan Dat is toch vreemd ik heb woensdag middag besteld en nog niks ontvangen??
Tonnyb

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@stevie, ik heb tot op heden niks mogen ontvangen, ook geen bevestigings mail! Via ks wordt er enkel gezegd ik ga het uitzoeken. Ik hoor vervolgens niks? Het duurt nu wel heel lang?? Ook ik werd gebelt dat alles handmatig ging, dit was op een woensdag we zijn nu een week verder en ik heb nog geen sms of mail ontvangen
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Update 02/10/2012:

Hi allemaal,

Daar ben ik weer, wederom een iPhone 5 update meeting gehad en dit is wat eruit is gekomen…

Orderbevestigingen

Mits je een verkeerd mailadres hebt ingevoerd, zou iedereen een orderbevestiging moeten ontvangen als zijn of haar order goed is doorgekomen.
Één keer per dag wordt een lijst gegenereerd met de klanten die een order hebben geplaatst en wordt een bulk aan orderbevestigingen uitgestuurd.
Daardoor zou er niet meer dan 24 uur tussen moeten zitten tussen de order en het ontvangen van de orderbevestiging.
Duurt het echt veel langer, neem dan a.u.b. contact op met de klantenservice of web crew. Zij kunnen voor de zekerheid jouw order nakijken als je twijfelt.

Heb je echter bij online bestellen het scherm gezien waarin staat “dankjewel voor je bestelling” dan is je order goed doorgekomen.

Dit is nog niet zoveel nieuws. Wat wel nieuw is wat ik jullie kan melden dat bij een verlenging je na de initiële orderbevestiging je nog een officiële mailbevestiging ontvangt met alle details over het abonnement en je toestel. Deze mail ontvang je wanneer jouw order het hele proces heeft doorlopen en je toestel klaar is voor uitlevering.

Leveringen:

Nogmaals de herhaling dat de meeste mensen die voor vrijdag 15:00 besteld hebben deze week hun toestel zullen ontvangen.
Wij hebben klanten die woensdag hun toestel kunnen verwachten een sms gestuurd waarin aangegeven staat dat woensdag hun iPhone 5 uitgeleverd zal worden.

Daarnaast hebben enkele mensen gisteren een sms gekregen over langere levertijden op de toestellen. Deze mensen zitten niet bij de eerste lichting van uitlevering. Zij zullen dus hun iPhone 5 niet vandaag of morgen ontvangen. We ontvangen deze week een nieuwe levering toestellen (verschillende varianten) waarmee we deze groep zoveel mogelijk willen voorzien. Dat betekent dat er een kans is dat een gedeelte van de tweede lichting deze week nog kan worden uitgeleverd. Echter kunnen we niet garanderen dat iedereen die op dit moment in backorder staat deze week een toestel zal ontvangen, dit is zeer afhankelijk van het type toestel dat je hebt gekozen en wanneer je hebt besteld.

Zoals eerder al aangegeven, de zwarte iPhone 5 16GB is de meest populaire variant en daardoor erg snel uitverkocht. Ditzelfde probleem ervaart Apple zelf ook.
De gemiddelde levertijd voor de zwarte 16GB zal 3 tot 4 weken bedragen, gelijk aan de levertijd van Apple zelf. Aangezien de leverancier zelf al moeite heeft met voorraden en levering, kunnen wij als eindleverancier niet veel meer betekenen of sneller zijn. Afhankelijk van welke iPhone 5 je kiest loopt je levertijd op, de zwarte 16GB duurt dus 3 tot 4 weken als je net na het weekend hebt besteld of nu gaat bestellen. Kies je echter voor een witte, een variant met meer geheugen, of een witte variant met meer geheugen, dan zal de levertijd aanzienlijk korter zijn op dit moment.


10 GB bundel bij iPhone altijd/extreem:

Op dit moment moet ik jullie vragen nog even geduld te hebben over verdere informatie over de 10GB bundel. We zijn intern alles aan het nakijken en met verschillende afdelingen in overleg. Zodra ik meer weet krijgen jullie een antwoord van mij.

Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Toevoeging Update:

2de sms ronde:

Er is een tweede sms ronde uitgegaan! Mensen die deze sms hebben ontvangen kunnen donderdag hun iPhone verwachten :). Maar jullie waren zelf sneller met de update dan ik haha 🙂 aangezien ik op het forum al een aantal mensen zag die dit smsje hebben gekregen.



zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Lekker is dat, donderdag direct besteld via F&F, kan geen onderstatus bekijken, want er is niks geldigs, wel een ordernummer gekregen maar daar kan ik niks mee. Echt allemaal leuk allemaal. Eén keer Vodafone, daarna nooit weer. 
ttimo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geen sms ontvangen of ook maar enige informatie gekregen behalve de orderbevestiging.
Terwijk ik de telefoon woensdag middag besteld heb.
MichaelIP5

Liefhebber
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Beste allemaal.
 
Na wederom niets gehoord te hebben ben ik maar weer eens gaan bellen met de klantenservice.
Daar kreeg ik eindelijk binnen een normale tijd een goede medewerker aan de telefoon waanra ik eigenlijk mijn hart heb gelucht en het hele verhaal op zijn bord heb gegooid.
 
Na overleg met een TL heeft deze mijneer alsnog mijn order geplaatst met de voorwaarden die mij destijds zijn aangeboden in het eerste gesprek. Helaas moet ik nu wel iets langer wachten op mijn toestel (ong 2 weken voor de witte) maar dat vind ik niet zo erg. Belangrijk is dat deze medewerker mij niet heeft doorverwezen maar gewoon direct met een oplossing kwam, erg netjes!
 
Hiermee heeft Vodafone zich in mijn ogen gerectificeerd al zijn er wel fouten gemaakt, deze zijn nu wel netjes opgelost.
Ik heb de bevestiging persoonlijk al gehad, nu de orderbevestiging van het systeem nog maar neem aan dat dit weer op zich zal laten wachten. Heb nu in ieder geval de afspraak zwart op wit met naam erbij.
 
Wij wachten weer af maar het vertrouwen is weer een stukje groter dan enkele dagen geleden gelukkig.
We wachten weer rustig af
 
 
klikos

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de telefoon ook woensdagmiddag besteld, vrijdag orderbevestiging ontvangen maar nog geen sms?
Ik zie dat sommige mensen die donderdag hebben besteld de telefoon (16GB zwart) al hebben. Raar!?!? Volgorde van uitleveren van Vodafone klopt dus toch niet helemaal. 
 
 
Wvanderspek

Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik heb ook vorige week woensdag besteld, heb wel de bevestiging ontvangen de dag erop. Ik moet zeggen dat ik het raar vind dat mensen die donderdag besteld hebben de iPhone al wel in huis hebben. Kan misschien door het type komen, maar zie veelal 16gb zwart voorbij komen.
 
ik heb nog geen sms gekregen dus ga er ook nog maar even niet vanuit dat hij verzonden is. Wellicht dat VF opheldering kan geven waarom sommige mensen wel een toestel krijgen terwijl ze later bestellen? Neem aan dat de mensen die als eerst bestellen ook eerder het toestel krijgen..
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Ik heb vorige week donderdag twee iPhones 5 16GB Black besteld:
 
1. Voor mijzelf: verlenging van mijn Vodafone abonnement (bestelling 27 september 18:30u)
2. Voor mijn vriendin: overstap van T-Mobile met nummerbehoud (bestelling 27 september 20:30u)
 
Die laatste order zou vanwege de overstap en nummerbehoud enigszins vertraagd kunnen zijn. Desondanks heeft mijn vriendin gisteren een afleverafspraak gemaakt voor komende vrijdag.
 
Ik heb tot op heden alleen een sms ontvangen dat er beperkte levering is vanuit Apple.
 
Krijgen nieuwe klanten voorrang?
 
 
chromeeh

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mja ik begin het wel een beetje vaag te vinden...
Vorige week donderdag een witte 16gb besteld icm verlenging.
 
Maandag gebeld, ben netjes geholpen door de klantenservice (mag ook gezegt worden :D).
Ze konden me vertellen dat m'n toestel naar alle waarschijnlijkheid vrijdag geleverd wordt.
Kort na het telefoontje kreeg ik een sms "Beste klant, momenteel ontvangen beperkte voorraad etc" ??
 

Gisteren lees ik hier dat Stevie post dat als men maandag een sms heeft gehad het deze week niet geleverd wordt??
 
Ik snap het allemaal ff niet meer 😞
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Goeiemorgen,

Er zou geen verschil moeten zitten in nieuw of retentie. Enkel in het toestel wat je hebt besteld m.b.t. levertijd en er kan verschil zitten of je telefonisch of online hebt besteld.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
chromeeh schreef:
Mja ik begin het wel een beetje vaag te vinden...
Vorige week donderdag een witte 16gb besteld icm verlenging.

Maandag gebeld, ben netjes geholpen door de klantenservice (mag ook gezegt worden :D).
Ze konden me vertellen dat m'n toestel naar alle waarschijnlijkheid vrijdag geleverd wordt.
Kort na het telefoontje kreeg ik een sms "Beste klant, momenteel ontvangen beperkte voorraad etc" ??


Gisteren lees ik hier dat Stevie post dat als men maandag een sms heeft gehad het deze week niet geleverd wordt??

Ik snap het allemaal ff niet meer 😞
Hey Chromeeh,

Ik heb niet gezegd dat het toestel dan niet geleverd word, ik quote:

"Daarnaast hebben enkele mensen gisteren een sms gekregen over langere levertijden op de toestellen. Deze mensen zitten niet bij de eerste lichting van uitlevering. Zij zullen dus hun iPhone 5 niet vandaag of morgen ontvangen. We ontvangen deze week een nieuwe levering toestellen (verschillende varianten) waarmee we deze groep zoveel mogelijk willen voorzien. Dat betekent dat er een kans is dat een gedeelte van de tweede lichting deze week nog kan worden uitgeleverd. Echter kunnen we niet garanderen dat iedereen die op dit moment in backorder staat deze week een toestel zal ontvangen, dit is zeer afhankelijk van het type toestel dat je hebt gekozen en wanneer je hebt besteld."

Dus wie weet....meer duidelijkheid kan ik je helaas nu niet verschaffen.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Stevie schreef:
Goeiemorgen,
 
Er zou geen verschil moeten zitten in nieuw of retentie.  Enkel in het toestel wat je hebt besteld m.b.t. levertijd en er kan verschil zitten of je telefonisch of online hebt besteld. 
 
Goedemorgen Stevie. Bedankt voor je snelle reactie.
 
Toestel is gelijk: beide iPhone 5 16GB Black. Beide online besteld. Beide orderbevestiging ontvangen. Enige verschil is dat ik 2 uur eerder besteld heb. Toch lijkt mijn vriendin haar telefoon eerder te krijgen...
chromeeh

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@ Stevie,
 
Sorry dan heb ik het niet helemaal goed begrepen 😞
Mijn excuus!
Wvanderspek

Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ben heel benieuwd wanneer ok mijn toestel ga krijgen, zoals gezegd ook woensdag besteld en een 16gb zwart. Ik hoop dat het afleveren op het nieuwe adres ook goed gaat, ben net verhuisd namelijk. In het oude huis nog geen briefje gezien van aflevering dus zal vast goed komen.@stevie misschien al gevraagd, maar is het zo dat er niet specifiek wordt geleken naar besteldatum/tijd?
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
chromeeh schreef:
@ Stevie,

Sorry dan heb ik het niet helemaal goed begrepen 😞
Mijn excuus!
Nergens voor nodig om excuses te maken 🙂
Wie weet het ik vandaag weer meer info!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic