ainah88

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen netwerk

Ik heb al een aantal weken geen netwerk binnenshuis. Ik heb hier nooit eerder problemen mee gehad maar sinds ik mijn telefoon terug heb gekregen van vodafone na het repareren van het beeldscherm is dit probleem opeens ontstaan. Kan ook toevallig zijn, maar toen ik mijn simkaart weer terug deed had ik geen netwerk. Ik heb ook al mijn simkaart laten activeren want als ik wilde bellen kreeg ik niet aangemeld bij netwerk te zien. Ben ook naar de winkel van vodafone geweest en heb een nieuwe simkaart gekregen en in de winkel had ik wel netwerk maar eenmaal thuis was het weer weg. Als ik buiten ben bijvoorbeeld op schoolplein of in de stad (Tilburg) krijg ik opeens wel netwerk en kan ik even bellen maar dat duurt maar ook even want tijdens het bellen valt het netwerk weg maar krijg wel berichten binnen. Ik ging kijken wat er gebeurt als ik iemand bel, dan zie ik h of g of 3g staan maar als ik klik op bellen verdwijnt dat tekentje meteen. Nu ben ik thuis en heb internet met wifi en ik zie nu een rondje met een schuine streep en ik weet niet wat het probleem is want niemand kan mij bereiken en heb ik alleen netwerk in bepaalde plaatsen, vooral als ik op plaatsen ben waar er grote open ruimtes zijn maar ook in de stad waardoor ze bij vodafone het probleem dan niet zien. Wat zou het kunnen zijn?
3 Reacties 3
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi ainah88,

Allereerst welkom op het forum en bedankt voor je duidelijke bericht.

Op welke postcode heb je hier last van? Dan kijken we na of het iets is op ons netwerk.
Hebben andere Vodafone klanten in je omgeving hier ook last van als ze bij jou thuis zijn?
ainah88
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat kan ik niet precies zeggen want bijvoorbeeld we zijn met de auto van tilburg naar zaandam gereden en op de snelweg had ik dus af en toe netwerk maar eenmaal aangekomen in zaandam was het weer weg het lijkt alsof binnenshuis het netwerk helemaal weggaat en zo is het ook in tilburg. Mijn postcode is 5046 nk. Ik heb hier echt nooit last van gehad thuis..daarom zat ik ook te denken dat het misschien toch aan mijn telefoon ligt..want heb mijn simkaart in een andere telefoon gedaan (iphone) en daarna geprobeerd te bellen qant ik zag geen netwerk verschijnen maar toen kon ik gewoon bellen. In mijn eigen telefoon krijg ik nog altijd niet aangemeld bij netwerk te zien
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi ainah88,

Ik heb de netwerkdekking nagekeken op postcode 5046 nk. De 3G dekking is hier helaas niet optimaal, maar via 2G zou je geen problemen moeten ondervinden. De dekking binnen is vaak lager, maar het is natuurlijk vreemd als het eerder zonder problemen gewerkt heeft. Je geeft aan dat je al een nieuwe simkaart onvtangen hebt; daar mag het dus niet aan liggen. Het kan met je toestel te maken hebben, aangezien je aangeeft dat jouw simkaart in een ander toestel wel werkt, maar dat is nog niet helemaal duidelijk.

Is je toestel voorzien van de laatste updates? Zou je ook eens kunnen testen of het beter werkt als je kiest voor "alleen 2G" of "alleen GSM" (ga naar draadloos en netwerk > mobiele netwerken).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic