Amine Elk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen netwerk!

Hallo,

Verschrikkelijk, ik ben mijn rust kwijt. Ik ben een paar maanden overgestapt van Tele2 naar Vodafone met de aankoop van een nieuwe telefoon en onbeperkt 5G internet. Het was een zeer verkeerde beslissing! Ik heb niet eens een 2G-netwerk en meestal heb ik helemaal geen netwerk en ben ik niet bereikbaar en moet ik de telefoon van mijn collega's lenen om te bellen. Ik heb vaak gebeld met Vodafone, maar ze hebben het probleem nog steeds niet opgelost! slechte service en netwerk! Dat i niet normaal!

mijn geduld heeft zijn limiet bereikt

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Amine Elk 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Voor je zegt dat je een slechte keuze hebt gemaakt om over te stappen is het misschien handig om eerst een paar stappen te ondernemen en te laten uitzoeken wat er aan de hand kan zijn. Op dit moment is er een algehele storing bij Vodafone, dus als je nu problemen hebt, dan kan dit kloppen. Lees deze topic.

Wat heb je allemaal gedaan om te kijken waar het aan kan liggen? SIM swap gedaan met een ander toestel? Stop je eigen SIMkaart in een ander toestel, die het volgens jou prima doet (eventueel die van je collega), en stop die z'n SIMkaart in je eigen toestel. Hiermee kan je controleren of het aan je SIMkaart ligt of aan je toestel. Daarnaast, heb je wel de juiste toestel om 5G te kunnen ontvangen? Bekijk deze lijst om te zien of je toestel wel geaccepteerd is bij Vodafone om 5G mee te ontvangen. En wat je ook kan doen is online een netwerk controle uitvoeren en als daar niets uit komt op die zelfde website een melding maken voor de juiste afdeling. Die mensen gaan dan voor je controleren wat er aan de hand is, dat kan de klantenservice niet voor je controleren, die moeten dat ook uit handen geven. Of bekijk ook deze pagina eens. 

Misschien heb je bovenstaande allemaal al gedaan, maar dat haal ik niet uit je bericht. Bij het begin beginnen en dan kijken wat het zou kunnen zijn, dat lijkt mij de beste manier om deze uitdaging aan te gaan. Je kan natuurlijk ook altijd nog even langs een Vodafone winkel om te laten helpen bij een controle uitvoering van je SIMkaart. Ik hoop je hiermee alvast een beetje verder te hebben geholpen want er is niets zo vervelend dan geen bereik hebben.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3013Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @Amine Elk
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

De overstap moet natuurlijk niet voor onrust zorgen! Uiteraard is het ontzettend onhandig dat je regelmatig niet tot slecht bereikbaar bent en geen dekking hebt. Afgelopen dinsdag was er een algehele Vodafone storing. Deze is inmiddels opgelost. Merk je inmiddels ook verschil? Zo niet, dan geeft @Energieboy allerlei handige tips om zaken te controleren en uit te sluiten zoals bijvoorbeeld de SIM swap. Heb je dit al eens geprobeerd. Mocht dit namelijk geen verbetering geven, dan het advies om de netwerkcheck te doorlopen. Aan het einde van deze check wordt een ticket aangemaakt voor onze technische dienst en zij kunnen van A tot Z alle factoren met je onderzoeken.

Barbamama67

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vind het ook erg vervelend, wederom geen internet. Mijn moeder voor de 2e keer deze week via Whatsapp aan de lijn die erg overstuur door dit alles is omdat ze nu niet kan bellen als er wat aan de hand is. Gebeurt te vaak!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Begrijpelijk dat het vervelend is en zeker vervelend dat je moeder overstuur is. Maar een storing kan altijd gebeuren en Vodafone is hier mee bezig. Volg de andere topic, waar je ook een reactie hebt geplaatst, en daar zal Vodafone je op de hoogte houden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic