Willem89 schreef:
Sinds enkele dagen heb ik eenzelfde probleem.
*knip*
Wat moet ik hier tegen doen (behalve m'n telefoon op 2g zetten)?
Groetjes,
Willem
Hallo allemaal, als er een netwerkstoring is houdt dat eigenlijk bijna altijd in dat een specifieke mast niet (goed) werkt. Dat probleem beperkt zich dan altijd tot een specifieke postcode. Stel dat er op op postcode 1000 AB een mast staat die niet goed werkt, dan zal alleen dat postcodegebied (en eventueel die er direct naast, bv 1000 AC) er last van hebben.
"Regio Haaglanden" is daarom iets te algemeen voor ons om iets mee te kunnen doen, en Leiden en Delft zullen zeker niet van hetzelfde probleem last hebben.
Goede dingen om altijd te testen zijn het volgende:
- zet je toestel een paar minuten uit en dan weer aan. Het maakt dan een nieuwe verbinding met ons netwerk en dat lost vaak al veel op
- controleer of je het probleem op 1 postcode merkt of overal. 1 postcode wijst op een dekkingsprobleem, overal op iets in bv je toestel
- zet je toestel eens op alleen 2G of alleen 3G. Dat zijn namelijk technisch twee aparte netwerken, met vaak ook andere masten. Dus het kan goed dat als een 3G mast niet werkt, je wel kunt bellen op dezelfde plek via 2G. En dat vertelt ons dan ook weer waar we het probleem moeten zoeken.
- vraag even rond of andere Vodafone klanten op die plek hetzelfde merken als jij. Ben je de enige, dan is er geen storing. Zijn er meer mensen, dan is dat voor ons een heel goed teken dat we naar het netwerk moeten gaan kijken.
- geef ons ook door sinds wanneer je er last van hebt en of toen iets opvallends is gebeurd. Dat kan van alles zijn, bv een update aan je toestel of een auto-ongeluk in de buurt waarna je per direct geen dekking meer had
😉 Als je ons van die info kunt voorzien, dan kunnen we vaak heel snel een hoop factoren uitsluiten en de waarschijnlijke oorzaak direct aanpakken!