Update 23-10, 20:00 u Hallo allemaal,
Onze technici hebben een groep nummers kunnen identificeren die nog niet kunnen verbinden. Nog belangrijker: mede dankzij de voorbeelden en informatie die jullie hebben aangedragen is er een mogelijke oorzaak voor het probleem gevonden. Vannacht zal geprobeerd worden een oplossing te implementeren voor het probleem en zullen voor de geïdentificeerde nummers correcties worden doorgevoerd. Morgenochtend weer meer nieuws!
======================================
Update 23-10, 15:30 u. NB: de meest actuele informatie vind je direct hierboven! Hallo allemaal,
er wordt nog steeds druk onderzoek gedaan. We merken dat het probleem voor een groot aantal nummers is opgelost, en dat we significant minder klachten krijgen. Echter, uit het feit dat we ze wel nog steeds krijgen blijkt dat we een aantal nummers hebben gemist. Hoe dat komt en wat er precies mis gaat op die nummers, dat onderzoeken we momenteel.
Wat te doen:
- Zet je toestel nog één keer uit&aan. Noteer even hoe laat het is als je dit doet.
De reden hiervoor: door het uit&aan te zetten dwing je je toestel (sim) zich opnieuw aan te melden op ons netwerk. Zo weten we zeker dat je toestel zich na de werkzaamheden van vanmorgen & vanmiddag nog geprobeerd heeft aan te melden, en dus ook zeker of die werkzaamheden voor jouw nummer wel of niet hebben geholpen.
- Kom je weer online? Laat het ons hier weten
- Verbind je nummer nog altijd niet? Neem aub telefonisch, via chat of via Twitter contact met ons op. We onderzoeken je nummer dan verder.
Geef aub door dat en hoe laat je je toestel uit&aan gezet hebt, en mocht je opvallendheden merken, dan vermeld die aub ook. Dat zouden kunnen zijn: je nummer verbindt kort met ons netwerk maar daarna is de verbinding weer weg, je ziet een foutmeldingen, etc.
Alvast bedankt voor de hulp, en zodra er nieuws te melden is doen we dat!
======================================================
Originele bericht dd 22-10.
Zoals jullie wellicht weten kun je op dit moment ervaren dat je nummer na een wijziging in je abonnement of een activatie van een nieuwe sim niet meer kan verbinden met ons netwerk. Bij een vraag van andere gebruikers heb ik daar vandaag al meer info over gegeven, maar om het voor jullie zo overzichtelijk mogelijk te houden bij deze alle info in één topic.
Wat is er aan de hand:Je kunt merken dat na een wijziging van je abonnement, aansluiting van een nieuw abonnement of de activatie van een nieuwe sim, je nummer niet wil verbinden met ons netwerk. Je kunt dan niet internetten, bellen of sms'en.
Wat wordt er gedaan om dit te verhelpen:Na onderzoek is gebleken dat een aantal nummers niet goed wordt aangemeld in de systemen die de verbinding van je toestel (simkaart) met ons netwerk regelen. Hierdoor kom je niet online en ben je niet bereikbaar. We hebben ondertussen geïdentificeerd om welke nummers het gaat. Voor alle nummers is een correctie doorgevoerd. Het moet voor alle nummers weer mogelijk zijn om te verbinden met ons netwerk door je toestel uit & aan te zetten.
Wat nu te doen:Zet je toestel korte tijd uit en daarna weer aan. Het hoort dan weer met ons netwerk te verbinden, waarna je weer normaal kunt internetten, bellen en sms'en.
Lukt verbinden na het uit- & aanzetten van je toetsel niet?
- Lees je dit op woensdagavond, neem dan via chat of twitter contact met ons op. De telefonische klantenservice is momenteel gesloten.
- Lees je dit op donderdagochtend? Neem dan aub telefonisch contact op met de klantenservice. Via een vaste lijn kan dat via 0900-0940.
Tenslotte: abonneer je op dit topic. Mochten we nog relevante informatie voor je hebben en die hier delen, dan krijg je daar direct een e-mail over.
*update 22-10 22:00 u*Alle correcties om dit probleem te verhelpen zijn succesvol doorgevoerd. Deze melding is daarop aangepast