Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Geen netwerk na een abonnementswijziging / simwijziging

Update 23-10, 20:00 u

Hallo allemaal,

Onze technici hebben een groep nummers kunnen identificeren die nog niet kunnen verbinden. Nog belangrijker: mede dankzij de voorbeelden en informatie die jullie hebben aangedragen is er een mogelijke oorzaak voor het probleem gevonden. Vannacht zal geprobeerd worden een oplossing te implementeren voor het probleem en zullen voor de geïdentificeerde nummers correcties worden doorgevoerd. Morgenochtend weer meer nieuws!

======================================

Update 23-10, 15:30 u. NB: de meest actuele informatie vind je direct hierboven!

Hallo allemaal,

er wordt nog steeds druk onderzoek gedaan. We merken dat het probleem voor een groot aantal nummers is opgelost, en dat we significant minder klachten krijgen. Echter, uit het feit dat we ze wel nog steeds krijgen blijkt dat we een aantal nummers hebben gemist. Hoe dat komt en wat er precies mis gaat op die nummers, dat onderzoeken we momenteel.

Wat te doen:

  • Zet je toestel nog één keer uit&aan. Noteer even hoe laat het is als je dit doet.
    De reden hiervoor: door het uit&aan te zetten dwing je je toestel (sim) zich opnieuw aan te melden op ons netwerk. Zo weten we zeker dat je toestel zich na de werkzaamheden van vanmorgen & vanmiddag nog geprobeerd heeft aan te melden, en dus ook zeker of die werkzaamheden voor jouw nummer wel of niet hebben geholpen.


  • Kom je weer online? Laat het ons hier weten
  • Verbind je nummer nog altijd niet? Neem aub telefonisch, via chat of via Twitter contact met ons op. We onderzoeken je nummer dan verder.
    Geef aub door dat en hoe laat je je toestel uit&aan gezet hebt, en mocht je opvallendheden merken, dan vermeld die aub ook. Dat zouden kunnen zijn: je nummer verbindt kort met ons netwerk maar daarna is de verbinding weer weg, je ziet een foutmeldingen, etc.
Alvast bedankt voor de hulp, en zodra er nieuws te melden is doen we dat!

======================================================

Originele bericht dd 22-10.


Zoals jullie wellicht weten kun je op dit moment ervaren dat je nummer na een wijziging in je abonnement of een activatie van een nieuwe sim niet meer kan verbinden met ons netwerk. Bij een vraag van andere gebruikers heb ik daar vandaag al meer info over gegeven, maar om het voor jullie zo overzichtelijk mogelijk te houden bij deze alle info in één topic.

Wat is er aan de hand:
Je kunt merken dat na een wijziging van je abonnement, aansluiting van een nieuw abonnement of de activatie van een nieuwe sim, je nummer niet wil verbinden met ons netwerk. Je kunt dan niet internetten, bellen of sms'en.

Wat wordt er gedaan om dit te verhelpen:
Na onderzoek is gebleken dat een aantal nummers niet goed wordt aangemeld in de systemen die de verbinding van je toestel (simkaart) met ons netwerk regelen. Hierdoor kom je niet online en ben je niet bereikbaar. We hebben ondertussen geïdentificeerd om welke nummers het gaat. Voor alle nummers is een correctie doorgevoerd. Het moet voor alle nummers weer mogelijk zijn om te verbinden met ons netwerk door je toestel uit & aan te zetten.

Wat nu te doen:
Zet je toestel korte tijd uit en daarna weer aan. Het hoort dan weer met ons netwerk te verbinden, waarna je weer normaal kunt internetten, bellen en sms'en.

Lukt verbinden na het uit- & aanzetten van je toetsel niet?

  • Lees je dit op woensdagavond, neem dan via chat of twitter contact met ons op. De telefonische klantenservice is momenteel gesloten.
  • Lees je dit op donderdagochtend? Neem dan aub telefonisch contact op met de klantenservice. Via een vaste lijn kan dat via 0900-0940.

Tenslotte: abonneer je op dit topic. Mochten we nog relevante informatie voor je hebben en die hier delen, dan krijg je daar direct een e-mail over.

*update 22-10 22:00 u*
Alle correcties om dit probleem te verhelpen zijn succesvol doorgevoerd. Deze melding is daarop aangepast
195 Reacties 195
bbibah

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nog steeds geen service staan, gisteren nieuwe sim gehaald bij de winkel van jullie kon weer bellen maar om 13.00u vandaag ben ik er weer uitgegooid, weer terug gegaan weer nieuwe simkaart maar dit keer deed hij niks, meisje vd winkel had gebeld en idd het zelfde verhaal van dat bij sommige klanten het nummer er weer uitgegooid is door het netwerk.om 16.10u weer uit en aangezet daarnet weer nog steeds niks kan u aub helpen!!
bbibah

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Lukt niet
bbibah

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nog steeds geen service vanaf 13.00u lig ik erger uit, nieuwe simkaart help ook niet ben net in jullie winkel geweest en ze had gebeld en zei idd dat sommige klanten hun nummers door het netwerk er weer uit zijn gegooid, kunnen jullie mij verder helpen kan helaas niet bellen want ja heb alleen maar mobiel
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
23 okt 16.24 nog geen service met mijn iphone 6 helaas
Ik wacht net spanning af
tom
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
ergernis ten top bij mij precies hetzelfde ineens eruit gegooid met een dag oude kaart
Daarna nieuwe kaart geplaatst werkte niet. Nog een nieuwe eveneens niet.
En dat op 2 vrijwel nieuwe iPhones dus daar ligt het niet aan
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Tom, bbibah, duidelijk. Jullie nummers zullen nog gemist zijn. Geef ze aub even door bij de klantenservice, bv via chat of twitter (ik kan me voorstellen dat bellen wat lastig gaat op dit moment 😉 ). Dan geven we ze direct door aan onze technische dienst zodat zij kunnen onderzoeken wat er precies mis gaat.
Tom, wat in jouw geval opvallend is, is dat je een sim had die werkte en ineens niet meer. Vermeld dat zeker even, want dat mogelijk echt relevante informatie.
Mereltower3

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Per 21 oktober ging onze zakelijk abonnement van KPN over naar Vodafone. Restte alleen nog het aanmelden van de simkaart. En daarmee begon alle ellende! Er was een landelijke storing voor nieuwe abonnees, problemen met het aanmelden.. Nu zijn we 3 dagen verder, tientallen (!) voicemails die we niet kunnen afluisteren, 1 verloren opdracht omdat we niet tijdig kunnen reageren ip de opdrachtgevers, waarschijnlijk gemiste opdrachten en Vodafone die zich in geote stikte hult, niet communiceert naar hun klanten toe en hun callcenter de vuile klusjes laat opknappen door mensen die (zij kunnen daar ook niets aan doen!) slecht geinstrueerd zijn, nietszeggende, domme antwoorden geven op vragen als hoe lang duurt deze storing nog. Op mijn vraag of dit consequenties heeft als ik per ditect het abonnement opzeg wordt geantwoord: u kunt dit alleen afkopen!!!
Daar zakt je broek van af, een al drie dagen durende storing bij Vodafone, verder dan het callcenter kom je niet als je een klacht in wil dienen en dan mag je geld toe betalen als je zo'n waardeloze (non)service krijgt van Vodafone.
Enfin, dit is rijp voor Consumentenbond, VARA, Kieskeurig en Kassa! En een advicaat zal ook niet overbodig zijn want dankzij Vodafone hebbeb wij al een strop van minimaal €12.000,- en ik stel jullie verantwoordelijk!!
Heeft iemand dit ook aan de hand? Wie kan ons helpen?
bbibah

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja hier ook weer net via de chat doorgegeven dat ze mijn nummer moeten noteren en moeten doorgeven bij de technische dienst....om 16.35 weer geen service
bbibah

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi bas, dat had ik eerst ook een sim die het deed en ineens niet meer dus vandaar dat ik weer vandaag naar de winkel ben gegaan voor een nieuwe maar helaas dat was het probleem niet wel weer een nieuwe erin zitten en net via de chat hebben ze gezegd dat ze m'n nummer weer doorhebben gegeven maar ja dat had ik om half 2 vanmiddag ook al gehoord dus ja?
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@Mereltower3 Ik begrijp dat dit probleem, zeker voor een zakelijke klant, zeer vervelend is. Meer informatie over wat er precies aan de hand is en wat te doen (hoe beperkt dat op dit moment ook is) vind je hier: http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Geen-netwerk-na-een-abonnementswijziging-simwijziging/td-p...

Wat betreft eventuele schade: mocht je zakelijk bijvoorbeeld gederfde inkomsten hebben, dan bestaat uiteraard altijd de optie om een onderbouwde en gespecificeerde nota hiervan bij ons schriftelijk in te dienen. Die worden altijd met zorg behandeld.

Ik zou je willen vragen om verdere vragen en opmerkingen in het topic dat je via de link hierboven vindt te plaatsen. Op die manier houden we alle informatie en vragen&opmerkingen overzichtelijk bij elkaar. Bvd!
bbibah

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
16.50u hij doet het weer!!! Super weet niet of het geholpen heb deze site, chat, winkel, via Facebook maar ik heb weer verbinding hopelijk nu voor altijd
Mereltower3

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Per 21 oktober ging onze zakelijk abonnement van KPN over naar Vodafone. Restte alleen nog het aanmelden van de simkaart. En daarmee begon alle ellende! Er was een landelijke storing voor nieuwe abonnees, problemen met het aanmelden.. Nu zijn we 3 dagen verder, tientallen (!) voicemails die we niet kunnen afluisteren, 1 verloren opdracht omdat we niet tijdig kunnen reageren ip de opdrachtgevers, waarschijnlijk gemiste opdrachten en Vodafone die zich in geote stikte hult, niet communiceert naar hun klanten toe en hun callcenter de vuile klusjes laat opknappen door mensen die (zij kunnen daar ook niets aan doen!) slecht geinstrueerd zijn, nietszeggende, domme antwoorden geven op vragen als hoe lang duurt deze storing nog. Op mijn vraag of dit consequenties heeft als ik per ditect het abonnement opzeg wordt geantwoord: u kunt dit alleen afkopen!!!
Daar zakt je broek van af, een al drie dagen durende storing bij Vodafone, verder dan het callcenter kom je niet als je een klacht in wil dienen en dan mag je geld toe betalen als je zo'n waardeloze (non)service krijgt van Vodafone.
Enfin, dit is rijp voor Consumentenbond, VARA, Kieskeurig en Kassa! En een advicaat zal ook niet overbodig zijn want dankzij Vodafone hebbeb wij al een strop van minimaal €12.000,- en ik stel jullie verantwoordelijk!!
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi bbibah, goed dat je het hebt doorgegeven, met de nieuwe details erbij. Onmiddellijk op te lossen is het probleem niet. Als het zo simpel was als op de knop duwen, dan hadden we dat al gedaan. Vandaar dat we proberen jullie hier zo goed mogelijk op de hoogte te houden van wat er al gedaan is en wat we wel/niet weten, en vragen om je te melden als je het probleem nog merkt. Dan wacht jij niet onnodig langer dan nodig is, en hebben onze technici zoveel mogelijk voorbeelden en nummers waar iets mis gaat. Dat helpt bij het vinden van de oplossing voor het probleem.

Maargoed: voor nu kunnen we, buiten doorgeven welke nummers last hebben van dit probleem, niet anders dan afwachten tot de oorzaak van het probleem is gevonden en verholpen.
Arno66

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier nog steens geen service na aanscaf nieuwe simkaart op Dinsdag
Gisteren wel netwerkverbing gehad sinds vandaag helemaal geen service
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
heel goed...het wordt hoog tijd.. Ik ben medisch specialist en kan geen kant op zonder gsm. Een semafoon bestaat niet meer en een prepaid kaart kopen is nog wel een optie.
Ik overweeg ook het abonnement gewoon op te zeggen en niet te betalen en automatische afschrijvingen te storneren
Schande. Ik heb wel 15 -20 medewerkers gesproken, allemaal even aardig maar allemaal met andere adviezen, soms nog compleet tegenstrijdig ook. Zoals recent er eentje zei de gsm niet aan en uit te zetten want dan kwam je weer onder aan de lijst Godverdomme
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
bas , de technische diendst van jullie heeft mjn nummer al 4 x via een andere medewerker gekregen. handmatig zou het verholpen worden.......nou nikn nada noppo.
Serieus, als dit niet binnen 24 uur (en dat vind ik lang) is opgelost dan stop ik mijn abonnemnet en laat alle afschrijvingen storneren.. eb als Medisch specialist erg gehandicapped. Anderen missen grote opdrachten Een grote firma als vodafone doet er in mijn ogen te weinig aan
Dit forum is wel prettig
Tom
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
bas, nog steeds geen netwerk!
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
bas mijn nummer is 0629071070 Al meer dan 20 jaar en nu dit......
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
bas , jullie telefonische medewerkers hebben de vreemdste adviezen
Net had ik er een die bij hoog en laag beweerde de telefoon niet aan en uit te zetten omdat je dan weer onder aan de lijst zou komen. Ik attendeerde haar nog of ze hier zeker van was en ze hield voet bij stuk
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
arno bij mij precies zo
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic