Controleer eens de instellingen via
http://handleidingen.vodafone.nlLet daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.
U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.
Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Betreft het internet dient natuurlijk wel dataroaming aan te staan. Let er wel op dat wij niet over het netwerk in het buitenland gaan. Dit is omdat er een andere provider wordt geselecteerd. Wel heeft vodafone met verschillende providers afspraken gemaakt.