R_deschrijver

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen netwerk in Z-Korea

Ik ben nu in Zuid-Korea maar krijg geen netwerk met mijn telefoon (iphone 5 ios6).
Mijn vriendin (met T-mobile) , ook iphone, krijgt dit wel.
Vader, tevens met Vodafone en nokia, krijgt ook geen netwerk.

Hoe krijgen we dit aangezet?
3 Reacties 3
KevinMLos

Stamgast
  • 69Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
Hey R_deschrijver,

Ten eerste welkom om het Vodafone forum
Het kan behoorlijk lastig zijn als je niet bereikbaar bent, zeker in een vreemd land. Je hebt een telefoon immers niet voor niets, toch?
Ik zie dat je in Zuid Korea een aantal opties hebt voor gebruik van lokale aanbieders. Kijk eens of je de onderstaande kunt invoeren:
- KT Freetel (2G+3G bereik)
- SK Telecom (alleen 3G)

Als de telefoon niet de mogelijkheid heeft om 3G te gebruiken, is KT Freetel de enige mogelijkheid.

groetjes en succes! Veilige reis en laat me weten of het is gelukt!
R_deschrijver
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Kevin,
 
Helaas werkt het niet. 
De aanbieder wordt nog steeds niet automatisch gekozen, wanneer ik overschakel op handmatig krijg ik de keuze tussen:
- KOR SK telecom
- 450-6
- KT
Echter bij het selecteren van een van de drie, gebeurt er nog niks. Het vinkje komt wel te staan bij de aanbieder echter linksboven in beeld staat nog steeds " geen netwerk". 
 
Inmiddels is nog een vriend gearriveerd hier, ook met een vodafone netwerk, hij heeft een samsung galaxy telefoon en kan ook gewoon jullie netwerk gebruiken.
 
Zijn er bepaalde instellingen in de Iphone die anders moeten staan?
 
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Heb je je telefoon op "GSM Only" of "2G Only" staan toevallig? Je telefoon moet op 3G staan (of 2G/3G) en moet 3G aankunnen; oude mobieltjes en goedkope 2G-telefoontjes zullen het dus niet doen in Zuid-Korea (ook niet op KT Freetel).
 
Als 3G aanstaat en hij op automatisch zoeken staat zou het binnen een minuut of 2 goed moeten komen.
 
Als dit niet werkt raad ik aan om via een vaste telefoon contact op te nemen met de klantenservice via +31 6 54 50 01 00 om te kijken of er geen buitenlandblokkades aan staan op je abonnement. Als ze de blokkade opheffen kan het noodzakelijk zijn om handmatig opnieuw te proberen verbinding te krijgen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic