hansatiae

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen netwerk Samsung Galaxy Note (N7000)

Hoi,

Vorige week zondag (3 augustus 2014) merkte ik, dat ik geen Vodafone netwerk meer had met mijn telefoon. Vodafone gebeld (met een andere telefoon) en na de gebruikelijke resets besloten, dat een nieuwe SIM kaart nodig was. Woensdag SIM kaart gehaald bij de Vodafone winkel maar dat hielp niet. De SIM kaart werkte wel in andere telefoons, maar niet in de mijne. Bij een GSM repair shop gevraagd om een nieuwe SIM kaart lezer, maar volgens de mensen in deze shop was het geen hardware probleem en werkt de telefoon wel met T-mobile en KPN SIM kaartjes. Weer naar een Vodafone winkel, maar daar wisten ze ook niets te verzinnen. Vervolgens heb ik een goedkoop prepaid kaartje gekocht. Dat werkte direct. Toen ik dat had vastgesteld heb ik een PIN ingesteld op die SIM kaart en vorvolgens was ik ook dat netwerk kwijt. Toen ik dat zag heb ik mijn Vodafone netwerk hersteld door met de PUK code de PIN er vanaf te halen.

Vrijdag en zaterdag heb ik met mijn telefoon kunnen bellen en gebruik kunnen maken van Google maps, maar zondag dacht ik dat het misschien geen gek idee was om eens te proberen de software te herstellen. Inmiddels heb ik veel geleerd over rooten en bricken dat ik liever niet had geleerd, maar zondagavond laat had ik de laatste software van Samsung voor mijn telefoon draaiend. Alleen een PIN op de SIM zetten blokkeerde hem nog steeds, dus nu heb ik er een mod op gezet: Cyanogenmod 10.1 (Androïd 4.2.2). Die doet het wel zonder problemen tot nu toe. Ik heb nu alleen nog een probleempje met Vodafone protect: het wil mij niet opnieuw registreren omdat de telefoon en de SIM niet overeen komen. Ik neem aan, dat de via de Vodafone helpdesk op te lossen is.

Ik hoop, dat iemand met het zelfde probleem iets heeft aan deze post. Ik vraag me alleen af hoe die Samsung software plotseling corrupt kan raken. Ik herinner me wel, dat er in de week vóór mijn probleem een software update klaar stond om te installeren, maar die heb ik niet geïnstalleerd, omdat ik mijn wachtwoord niet bij de hand had.
2 Reacties 2
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @hansatiae,

Welkom op het Vodafone Forum en Bedankt voor het delen van je ervaring met deze telefoon!

Een reden voor deze problemen kan ik niet geven, net als andere apparatuur kan er altijd iets onverwachts gebeuren waardoor het plotseling niet meer werkt. In dat geval kun je normaal het beste gebruik maken van onze reparatieservice.

Let wel op dat bij het installeren van een custom ROM de garantie kan komen te vervallen. Meer uitleg hierover vind je in dit topic.

Wanneer het registreren van Mobile Protect niet meer lukt kan dit uiteraard via de klantenservice worden opgelost :D.
yvette1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het nu ook mijn netwerk doet het niet ik heb me beeld scherm laten maken en sinds dien doet hij het niet meer baal er van wand ken niet bellen of gebeld worden en geen smaken ontvangen en zo dus hoe kan ik dit op mijn A4 doen om weer netwerk te krijgen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic