Afgelopen week was er een storing op het 3g en 4g netwerk. Deze is inmiddels opgelost. Het enige wat je hoeft te doen is de telefoon even uit te zetten, simkaart eruit en er weer in en opnieuw opstarten.
Speelt het al langer dan raad ik het volgende aan:
Controleer de instellingen via
http://handleidingen.vodafone.nl/web/Mobiele gegevens dienen aan te staan. Bij netwerk modus 4g, 3g en 2g (bij Apple staat dit bij gesprekken 4g )
Heb je een zakelijk abonnement dan kun je ipv de live.vodafone.com ook de office.vodafone.nl proberen.
Daarna kun je handmatig een ander netwerk selecteren om hem vervolgens terug te zetten op het vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.
Je kunt tevens ook een kruidvat uitvoeren. Hierbij gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Is het de simkaart dan kun je een simwissel uitvoeren. (De kruitvat en simwissel kun je in een Vodafone winkel uitvoeren. Mijn collega's helpen je er graag verder mee)
Je kunt tevens via
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml de dekking, storingen en werkzaamheden controleren.
Daarna raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice, zijkunnen zien of er eventueel een blokkade op staat etc.