NickThissen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet meer via 3G

Hoi,

Ik krijg sinds een week geen internet verbinding meer als ik via 3G probeer te browsen. Ik kan wel verbinding maken met 3G zelf (er komt wel een icoontje met ofwel G, 3G of H afhankelijk van de dekking), maar ik krijg geen internet (kan niet browsen, geen apps gebruiken die internet nodig hebben, etc). Als ik via Wifi verbind werkt het wel prima. Dit heb ik pas sinds een week en ik kan me niet herinneren dat er een update is geweest of iets dergelijks. Vorige week werkte alles prima maar van de ene op de andere dag werkt het niet meer.

Waar kan dit aan liggen?

Ik heb geprobeerd opnieuw op te starten, de APN instellingen gecontroleerd, de APN instellingen terug gezet naar default (hoewel ik ze nooit veranderd heb), een nieuwe APN aangemaakt, etc, maar niets helpt.

Het gaat om een HTC Sensation, en ik heb een Vodafone Bel + SMS + Web-2 275 abbonement. Ik zit nog lang niet over mijn tegoed heen, de website zegt dat ik nog 1013 MB over heb (dus bijna alles).

Bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ik zou als eerste even mijn SIM-kaart in een andere telefoon steken en kijken of er dan wel internetverbinding is.

Dan weten we meteen waar we verder voor je moeten kijken.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ik zou als eerste even mijn SIM-kaart in een andere telefoon steken en kijken of er dan wel internetverbinding is.

Dan weten we meteen waar we verder voor je moeten kijken.
NickThissen
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry, ik heb tot nu toe nog geen mogelijkheid gezien m'n simkaart in een andere telefoon te stoppen waarmee ik kan kijken of die wel internet heeft. Ik heb het geprobeerd maar die telefoon was niet simlock vrij ofzo, hij zag de sim kaart in ieder geval niet. Maar het lijkt nu wel vanzelf opgelost te zijn (misschien dat de simkaart eruit en weer erin het gedaan heeft), internet werkt weer... Vreemd :@
Toch bedankt.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Graag gedaan. blij dat het voorlopig opgelost is voor je.

Dank je voor het terugkoppelen!
Vissertjuh

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Sinds een week of 2 heb ik dus ook geen internet meer via 3G.. ook bij mij geeft hij het icoon van 3G verbindin aan. 
Ik heb mijn telefoon opgestuurd, want in de winkel snapten ze het ook niet. Alle instellingen stonden zoals het hoort. Nu heb ik mijn oude telefoon weer in gebruik, hier heb ik ook geen internet op via 3G. Ook hier staan alle instellingen zoals het hoort te staan..

Waar kan dit aanliggen?

Mvg Pascal
Ollie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Sinds een paar weken krijg ik praktisch geen internet verbinding meer als ik via 3G probeer te browsen. Ik kan wel verbinding maken met 3G zelf, tenminste, het iicoontje met ofwel G, 3G of H (afhankelijk van de dekking) verschijnt, maar browsen of een app gebruiken die internet nodig heeft gaat niet meer. Als ik via Wifi verbind werkt het wel prima.

Iemand een idee waar dit door veroorzaakt kan worden?

P.S. Bij een willekeurige telefoonwinkel had men geen idee en ik heb de instelling al gecontroleerd/opnieuw aangemaakt/verwijderd, SIM-kaart opnieuw geplaatst, etc.etc. maar helaas, nog steeds geen internet

Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Je hebt wel de SIM opnieuw geplaatst, maar heb je al eens een nieuwe SIM geplaatst? Of jouw SIM in een ander teostel?

Dan weet je meteen of het probleem toestel gerelateerd is, of SIM gerelateerd.

Succes.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic