maikelbeerens

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen internet meer tijdens het bellen

Recent ben ik van de note 9 naar de note 10 plus overgestapt. Sindsdien kan ik vaak niet meer tijdens het bellen op internet via 4G. Ik stoor mij hier zakelijk enorm aan. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

We gaan over naar 4G/ 4G+ 5G netwerk. Helaas worden hiervoor een aantal aanpassing gedaan. Zoals je waarschijnlijk al weet, gaat 3G uitgefaseerd worden in januari (aankomend jaar). Het uitschakelen van internetten tijdens het bellen is hier helaas een onderdeel van@maikelbeerens @Energieboy.
 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi@maikelbeerens 
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone. 

Wat heb je allemaal al gedaan om te zien of het aan je toestel ligt of aan je SIMkaart?
Probeer eens je SIMkaart in een ander toestel en kijk wat het SIMkaartje van een ander bij jou in je toestel doet. Staat er bij je instellingen wel bellen en internet 4G, misschien staat alleen bellen op 4G (kan je vast ergens vinden bij instellingen en dan Netwerk, of mobiel netwerk). 

Ik heb een topic gevonden van @Steven, een medewerker van Vodafone en zie schrijft het volgende:
Het is sinds kort niet meer mogelijk om dit tegelijk te doen. Dit heeft te maken met het feit dat het toestel normaal gesproken met bellen terug springt naar 3G. Echter 3G gaat uitgefaseerd worden. Daarom springt je toestel terug naar 2G op ons netwerk.

3G en H+ vervallen. H+ is het 3G+ netwerk. 4G is er natuurlijk wel. Daarnaast wordt 4G+ steeds meer uitgerold. En hopelijk heel snel ook het 5G netwerk. Je kunt in het toestel instellen dat het toestel switcht naar 2G 3G of 4G bij de netwerk instellingen. Of bij andere providers 3G uitgefaseerd wordt, durf ik niet te zeggen.

Misschien heb je nog iets aan zijn informatie, deze is van 5 maanden geleden 🙂

maikelbeerens
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi,

Dankjewel voor het antwoord, heb al een nieuwe simkaart ontvangen, die doet hetzelfde. In ander toestel ook hetzelfde. 

 

Had het forum inderdaad gelezen, stom dat we terug gaan naar de middeleeuwen qua functionaliteit omdat we over 4G gaan bellen…

 

Zit niks anders op dan wachten denk ik dan maar.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

We gaan over naar 4G/ 4G+ 5G netwerk. Helaas worden hiervoor een aantal aanpassing gedaan. Zoals je waarschijnlijk al weet, gaat 3G uitgefaseerd worden in januari (aankomend jaar). Het uitschakelen van internetten tijdens het bellen is hier helaas een onderdeel van@maikelbeerens @Energieboy.
 

maikelbeerens
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wat een enorme teleurstelling! Een stap terug naar de middeleeuwen... Nooit verwacht dat nog mee te moeten maken. Het zou technisch toch enorm simpel moeten zijn om te bellen en internetten op 4 en 5G is meer dan genoeg bandbreedte beschikbaar! 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Hoi @maikelbeerens,

Lees meer informatie over uitfaseren van 3G in dit topic: https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/per-1-januari-2020-wordt-3g-uitgefaseerd-288547. Lees hoe de ontwikkelingen wat betreft bellen over 4G en 5G gaan lopen in dit topic: https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/bellen-over-wifi-en-4g-volte-vowifi-274646

maikelbeerens
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Sharon,

Bedankt voor wat meer achtergrond. Hierin is het nog steeds niet duidelijk voor mij waarom je niet meer kan bellen en internetten tegelijkertijd.

 

Zakelijk gezien als ik onderweg ben is dit dus echt een ramp...Mijn laptop zit altijd via hotspot op mijn telefoon, maar als ik tegenwoordig aan het bellen ben valt de connectie weg... En daar betaal ik 80+ euro voor per maand… Zelfde geld voor bellend op internet willen, zoals ik al 8 jaar van jullie gewend was kan plots niet meer…

 

Gr Maikel

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik kan mij voorstellen dat dit niet fijn is@maikelbeerens. Dit is een voorbereiding op het uitfaseren van 3G. Hierdoor kun je er nu geen gebruik meer van maken. 
Laten we hopen dat zodra het 5G netwerk er is, dat deze optie terug komt met het 4G, 5G en 2G netwerk.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Topic gesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic