Ik heb een Red Pro Elite abonnement met multisim erbij. De tweede sim dient als data-sim voor laptops, tablets, ezv, als ik onderweg ben.
Na een paar weken in het buitenland zit ik met volgende probleem:
- week 1, Denemarken: datasim zit in de laptop en werkt prima in Nederland, maar niet in Denemarken. Laptop zegt dat er geen APN voor is.
- week 2, Duitsland/Luxembourg: door de problemen met de laptop zit de sim nu in een Vodafone Mobile WiFi model R216-Z.
Dat werkt fantastisch in Nederland - zodra ik over de grens ga is het signaal weg.
Gechat met Vodafone op twitter en op de chat en zij weten eigenlijk niet echt wat zij, ervan moeten vinden - ook niet toen ik ze deze oude oplossing op het probleem gaf:
http://forum.vodafone.nl/t5/Mobiel-in-en-naar-het-buitenland/Geen-Internet-buitenland-Red-Business-S... van
FrankLangenhof met antwoorden van oa.
Kyra_,
Marc-,
_Nadia_ Nu ben ik weer terug - en ik moet binnenkort weer op pad. Ja, naar het buitenland, waar ik hoop gebruik te kunnen maken van altijd en overal verbonden te zijn. Enig idee hoe ik Vodafone zo ver krijg dat ze even hun eigen systemen checken en stoppen troubleshooting te doen op mijn apparaten?
Ik hoor graag jullie tips - alvast bedankt!
Jakob