Melaniii

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik postcode 3281

Goedenavond,

Ik ben de afgelopen maanden steeds vaker in Numansdorp (postcode 3281 JT) en ik wil hier uiteindelijk ook gaan wonen.
Nou heb ik daar geen bereik met Vodafone, wat toch zonde is aangezien ik wel betaal voor mijn abonnement, maar me telefoon niet kan gebruiken als ik daar ben, wat toch 3 á 4 dagen in de week is.
Eigenlijk heb ik dus niks meer aan dit abonnement.

Ik heb dit vandaag uitgelegd aan de klantenservice via de chat en gezegd dat ik het liefst mijn contract wil laten ontbinden, maar dit kan niet omdat ik daar nog niet woon en bovendien moet er dan eerst nog technisch onderzoek naar gedaan worden.

Er moet hier toch wel iets aan gedaan kunnen worden?
Al is het een betere verbinding of een tegemoetkoming?

11 Reacties 11
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Melaniii ,

ik ben een klant en geen vodafone medewerker. Het enige wat ik je kan vertellen is dat op de kaart hier geen dekking wordt gegarandeerd. Hier zou je dus inderdaad niks aan je abonnoment hebben.
Je zou je abonnoment kunnen afkopen, alleen dit is best prijzig.
Een andere oplossing is een signaalplus module aanschaffen. Deze module kost 85 euro, en hiermee zet je je eigen 3g antenne binnenshuis op.
https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/mobiel/extra/signaal-plus.shtml
Melaniii
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi@NetwerkFreak!

Bedankt voor je reactie alleen ik denk niet dat een signaalplus module voor mij de geschikte oplossing is, aangezien het niet mijn huis is waar ik vaak ben en bovendien moet ik er dan weer geld in investeren.

Hoe kom ik erachter of Vodafone zelf nog iets voor me zou kunnen doen?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Melaniii

Zou je voor mij je telefoon is vast willen zetten op 2g?
Want volgens de dekkingskaart zou op dit adres 4g zelfs al aanwezig zijn.

Melaniii
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi!
Ik ben op dit moment niet in Numansdorp, dus ik kan dit niet controleren.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Melaniii ,

Geen probleem. Maar zou je het willen proberen zodra je er bent?

Melaniii
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het erg aardig dat je mij probeert te helpen en ik ga het wel weer proberen maar ik heb daar al 5 maanden geen bereik.
Ik ben daarom ook van mening dat er een passende oplossing moet komen vanuit Vodafone.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Melaniii ,

Dit begrijp ik heel goed, en dit is ook een mening die ik met u deel. Alleen jammer genoeg, niet alle vodafone medewerkers van de klantenservices.
Hun zijn van mening dat daar al 5 maanden een 4g dekking is. Dus dat het aan het huis ligt waar u zich in bevind. Dit kan uiteraard ook zomaar zo wezen, dat het vodafone signaal om wat voor reden dan ook, daar verstoord wordt.
Daarom gaan ze u helaas geen passende oplossing bieden, maar u kunt het altijd proberen.
Hiervoor moet je echt de klantenservice bellen. Alleen ik heb er een hard hoofd in voor je.

Melaniii
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar het is niet alleen binnenshuis maar ook buiten.
Zodra ik het dorp binnen rij is er geen bereik meer.
Dus die dekking klopt dan toch niet helemaal lijkt me?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Melaniii ,

Dan heb je inderdaad te maken met een storing / black spot.
Dan liggen de kaarten er wat beter voor, voor je.
Via de klantenservice kan je dit aangeven, dat je zowel buiten als binnen geen bereik hebt.

Meld de medewerker het volgende:
- Je hebt BUITEN ook geen bereik
- Volgens de dekkingskaart moet er 4G aanwezig zijn
- Je hebt je Telefoon al op 2G vastgezet en dit bood geen uitkomst
- Dit is de locatie van je vriend waar je grotendeels verblijft.

Hun kunnen dan een storing melden, en er een monteur langs sturen,
Melaniii
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel erg bedankt voor je hulp!
Ik zal morgenochtend gelijk even bellen met de klantenservice.

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Melaniii ,

Zou je je dank willen uitten door mijn berichten met kudo''s te belonen?
Dit is mijn beloning voor mijn vrijwilligerswerk op dit forum.
Hierdoor stijg ik in rang, en kan ik andere nog beter van dienst zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic