Hi @Meusic
Welkom op de Vodafone Community.
Slecht bereik, geen internet en regelmatig niet bellen of gebeld kunnen worden.. Dat schiet natuurlijk niet op. Laten we samen aan de slag gaan en het één en ander testen. Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn.
Vervolgens zet je roaming aan.
* Bij Android zet je roaming aan via instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.
Werkt het dan nog niet, dan dien je de APN te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com. Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone
Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc. Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.
Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check. Wanneer je deze hebt doorlopen en het probleem nog niet is opgelost dan wordt er automatisch een onderzoek aangemaakt voor onze technische dienst.