Meusic

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik gsm en internet

Beste. Een aantal keren per dag schakelt mijn  gsm signaal uit en kan ik niet bellen en gebeld worden.  Ik woon slechts 5 km van het stadscentrum van breda maar toch vaak geen bereik.  Ook schakelt de telefoon automatisch  over naar proximus, een Belgische Provider. Dit gebeurt zowel binnen als buiten huis.  Iemand enig idee Hoe dit op te lossen? .  

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Meusic 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dat is natuurlijk heel vervelend. Het Belgische netwerk is krachtiger dan die van Vodafone. Wat je het best kan doen is Vodafone, als mobiel netwerk, handmatig vast zetten. Dan zal die niet meer automatisch gaan zoeken naar het beste netwerk. Of roaming uitzetten, dat wil ook wel eens helpen. 

Hoe je dit moet doen, zoek even via Google met je toestel en type, dan krijg je alle informatie hoe je dit kan aanpassen. 

Meusic
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gedaan zoals aangegeven.  Roaming uitgeschakeld en handmatig netwerk.  Sindsdien geen bereik.  Hoe dit verder op te lossen? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Zou je eens willen kijken bij netwerk informatie van Vodafone: 
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml 

Misschien is er een storing of zijn er werkzaamheden. Mocht het een probleem blijven, bekijk dan ook die pagina om een melding te maken. 

Meusic
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

6401C420-F7FE-4015-B361-ECF3A0939F93.jpeg

Meusic
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit blijft zich herhalen als ik de link gebruik.  Zijn er nog andere links? 

Meusic
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

link gekopieerd naar safari.  Gaat wel.  Geen werkzaamheden of storingen.  
waar vind ik de pagina om melding te maken? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dan zal je toch even moeten wachten tot morgen of proberen contact op te nemen met de klantenservice. Morgen even langs een Vodafone winkel gaan, als dat kan (Plan een afspraak voor je bezoek).

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Meusic
Welkom op de Vodafone Community. 

Slecht bereik, geen internet en regelmatig niet bellen of gebeld kunnen worden.. Dat schiet natuurlijk niet op. Laten we samen aan de slag gaan en het één en ander testen.  Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn.

Vervolgens zet je roaming aan.
* Bij Android zet je roaming aan via instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken


Natuurlijk dient 4G aan te staan. 
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators. 

Werkt het dan nog niet, dan dien je de APN te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com. Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.

De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc. Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.
 
Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check. Wanneer je deze hebt doorlopen en het probleem nog niet is opgelost dan wordt er automatisch een onderzoek aangemaakt voor onze technische dienst. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je bovenstaande stappen doorlopen @Meusic of heb je een onderzoek aangemaakt voor mijn collega's van de network crew? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic