veertje1978

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen 5G op samsung s20+

waarom heb ik geen 5g op mijn toestel heb al alles geprobeerd 

toen 5g net kwam had ik verbinding en daarna foetsie 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
veertje1978
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nou nee ik had voor de zekerheid een nieuwe simkaart besteld. Maar let wel de volgende dag dat ik hier een bericht heb geschreven krijg ik een sms dat mijn 5g netwerk is geactiveerd. Mm iemand heeft achter de schermen meegekeken denk ik. Stond dus gewoon uit.

 

Groetjes vera

Bekijk in context

9 Reacties 9
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @veertje1978 ,

Vervelend, maar kan al te goed begrijpen dat je 5G wilt als het kan ! Als je een abonnement hebt met 5G add-on zou je in principe gebruik kunnen maken van 5G. Heb je ook 5G dekking in je regio? Je kunt dit checken via de handige dekkingskaart.

Betreft de netwerkinstellingen:

• Is de software up-to-date?

• Staat Mobiele Gegevens ingeschakeld?

• Selecteer je 2G/3G/4G/5G?

• Check hier even de APN instellingen

• Heb je de netwerkinstellingen gereset? Dit kun je doen via: instellingen >> algemeen beheer >> resetten >> netwerkinstellingen resetten

Indien je alle bovenstaande stappen hebt gevolgd en dit niet werkte, neem dan even contact op met de klantenservice. Mogelijk is er een technisch probleem of heb je een nieuwe simkaart nodig

veertje1978
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

hoe kan je zien of je 5g add on hebt?

 

ik heb de red

 

groetjes vera

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Dat kun je vinden onder het kopje Service en check dan je contract (5G zit in RED abonnementen). Je vindt ook meer informatie over 5G op deze pagina @veertje1978 .

Volg na het checken ook nog even de stappen van m'n vorige bericht.

Voor nu een prettige avond!

veertje1978
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb alles nu gedaan en nog geen 5g alleen 4g 

Snap er niks van 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Dan is het toch even handig om contact op te nemen met de klantenservice, daar kan men checken of het ligt aan de simkaart of een ander technisch probleem @veertje1978 . Indien nodig zal er een case worden aangemaakt om te onderzoeken waarom je geen 5G bereik hebt. Check ook even voordat je belt of je wel 5G dekking in je regio hebt, 5G is nog niet overal beschikbaar!

Laat je ons weten hoe het ervoor staat?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's @veertje1978?
Mocht je willen dat ik met je meekijk hiervoor, dan hoor ik het graag! Vul wel dan even de gegevens in je profiel aan.

veertje1978
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nou nee ik had voor de zekerheid een nieuwe simkaart besteld. Maar let wel de volgende dag dat ik hier een bericht heb geschreven krijg ik een sms dat mijn 5g netwerk is geactiveerd. Mm iemand heeft achter de schermen meegekeken denk ik. Stond dus gewoon uit.

 

Groetjes vera

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Wel fijn om te horen dat 5G dus is ingeschakeld @veertje1978  !

Prettig weekend!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Fijn om te horen @veertje1978! Het systeem heeft altijd even nodig voordat 5G volledig geactiveerd is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic