Snoe

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 4G op telefoon

Beste Vodafone,

Ik heb Vodafone YOU prepaid bij jullie en af en toe zet ik de dagbundel aan of neem ik een YOU bundel met internet. Ik merk echter dat ik nooit ergens 4G heb op mijn Samsung S5 Neo, terwijl mijn broer met dezelfde bundel en een Samsung S5 op dat wel heeft. Op de momenten dat hij op 4G zit, verschijnt op mijn telefoon 'G' of 'E' (wat inhoud dat het internet het helemaal niet doet).

Bij 'netwerkmodus' op mijn telefoon heb ik 4G/3G/2G aan staan, dus ik denk niet dat het daaraan ligt.
Wat kan ik nog meer proberen om 4G te laten werken? Op internet lees ik dat het nog aan mijn simkaart zou kunnen liggen (dateert uit 2007) is dit werkelijk zo? En hoe zou ik dat kunnen oplossen?

Mvg,
Snoe
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Snoe, ik zie dat het vorige antwoord niet juist is. Als je simkaart wordt vervangen door een vervangende simkaart (je 06-nummer blijft dan gelijk) dan behoud je je beltegoed gewoon :). Nummerbehoud staat hier overigens los van, dat geldt alleen als je overstapt naar een abonnement of een andere provider en je je nummer behoud.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Snoe, welkom op het Vodafone Forum! Alleen met hele oude simkaarten met de reeks 8931440000 kun je in sommige gevallen problemen verwachten. Heb je een simkaart met de reeks 8931440300 of 8931440301? Dan is vervanging niet nodig (alleen wanneer uit testen blijkt dat de simkaart defect is). Je kunt dit eventueel zelf testen met je broer door de simkaarten even te wisselen.
Snoe
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,
Bedankt voor je bericht! Ik blijk na wat speurwerk inderdaad een simkaart uit de prehistorie uit de reeks 8931440000 te hebben. Is het mogelijk om een nieuwe te bestellen zonder mijn nummer te verliezen? En zijn hier kosten aan verbonden?
Mvg,
Snoe
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi Snoe

Je kunt je simkaartje gratis laten omwisselen in een Vodafone Winkel, uiteraard met nummerbehoud!
Snoe
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het antwoord! Ik ga binnenkort eens langs. Nog een laatste vraagje: Hoe zit het met mijn prepaid tegoed? Moet ik dat eerst opmaken of kan dat ook mee overgezet worden naar de nieuwe kaart?
Mvg,
Snoe
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Snoe, ik zie dat het vorige antwoord niet juist is. Als je simkaart wordt vervangen door een vervangende simkaart (je 06-nummer blijft dan gelijk) dan behoud je je beltegoed gewoon :). Nummerbehoud staat hier overigens los van, dat geldt alleen als je overstapt naar een abonnement of een andere provider en je je nummer behoud.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic