Sjoerdie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 3G dekking 4881 Zundert

Ik heb nu al ruim 1 jaar een abbonement bij jullie en zit er nog een aantal maanden aan vast.
 
Ik heb al een aantal keer gebeld met weinig resultaat steeds hetzelfde stel je telefoon in voor 2G of we kunnen u een Signaal plus router aanbieden waar ik niks mee te maken wil/moet hebben.
 
Er is gewoon geen 3G dekking in Zundert dit is ook bekend bij jullie maar er word niks aan gedaan.
Verder heb ik op mijn werk Belgisch of geen bereik terwijl dit ook gewoon netjes in Zundert ligt.(Nederland dus)
 
Ik heb toen straks nogmaals gebeld, de jongeman die ik aan de lijn had adviseerde mij om zoveel mogelijk mensen uit Zundert die hier last van hadden te laten bellen zodat het probleem misschien serieus wordt genomen. Dit word dus ook gedaan nu ( beetje delen via facebook etc )
 
Ik vraag me af of er echt wat aan gedaan wordt of dat iedereen afgewerkt word met het standaardt 2G/signaal plus verhaal zoals het iedere keer gaat en iedereen de hoop maar opgeeft.
 
Als dit het geval is wil ik de mogelijkheid krijgen om mijn contract gewoon te ontbinden, of een korting te krijgen. Ik betaal nu redelijk veel geld voor iets waar ik niet eens optimaal gebruik van kan maken.
17 Reacties 17
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Sjoerdie,

Ik heb de dekking nagekeken in Zundert en er is inderdaad nog geen 3g. Op dit moment is daarom 2g wel de beste oplossing. dat er niets aan gedaan wordt is niet correct.

Ik heb namelijk voor je nagekeken of er een mast in de planning zit voor 3g, en dat is wel het geval. Deze zit in de verwervingsfase. Dit houdt in dat Vodafone in overleg is over bijvoorbeeld de locatie of vergunningen. Vooral vergunningaanvragen kunnen soms lang duren. Hierdoor kan ik helaas niet aangeven in welk tijdsbestek de bouw van de mast gaat starten en wanneer er dus verbetering zal zijn.

Tot die tijd is omzetten naar 2g wellicht een oplossing wanneer je thuis gebruik maakt van je wifi verbinding om te kunnen internetten. Op 2g kun je in ieder geval prima bellen en smsen. Als je buitenshuis wilt internetten kan dat ook op 2g maar dan wel langzamer.

Er wordt in ieder geval aan gewerkt 😉
Sjoerdie
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja ik zit nu al meer dan een jaar aan dit abbonement en ik kan niet eens fatsoenlijk buiten mijn huis naar bijvoorbeeld nu.nl zonder dat ik een aantal minuten moet wachten.
 
Ik begin het gewoon beu te worden. Ik heb toen ook al eens aan de bel getrokken maar toen werd mij verteld dat er in de nabije toekomst niks aan gedaan ging worden, en er geen korting mogelijk was.
 
En dan zegt u nu wel dat er wel wat aan gedaan gaat worden maar er op nog bijvoorbeeld vergunningen gewacht moet worden wat lang kan duren straks is mijn 2 jarig abbonement afgelopen en dan ga ik gewoon naar een andere provider als het niet is opgelost!
 
Net als nu zit ik op mijn werk postcode 4881 DR, ik heb hier de helft van de tijd geen bereik of belgisch, heel zelden dat ik Vodafone netwerk heb.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Sjoerdie,

Helaas is het plaatsen van nieuwe masten niet zo eenvoudig als dat het lijkt. Zoals Arina ook al aangeeft zijn we afhankelijk van meerdere partijen. De vergunningen en toestemmingen moeten geregeld worden en dit kan nogal wat tijd in beslag nemen.

Als het zou kunnen zouden we er nu heen rijden om zelf een mast te plaatsen maar hopelijk kun je begrijpen dat dit ook niet kan. Daarom kunnen we niets anders adviseren dan dat je nog wat geduld moet hebben. 😞
Angela2104

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dus exact hetzelfde! Ook al 1,5 jaar een abbo tot nu toe wat nog tot februari loopt en in mijn woonplaats (Zundert) totaal geen 3g verbinding, niet in huis, rest van het dorp niet.. ook in Zeeland waar ik dus elk weekend zit GEEN 3g!!! Alleen dat rotte 2g waarbij ik 10 minuten moet wachten op een facebookpagina of email verbinding en nu heb ik in 3 weken vakantie in zeeland 30 euro extra moeten betalen terwijl ik daar op 2g zat..ja 30 euro extra zo kan ik het ook... als ik10x langer moet wachten op een pagina tot die opent..kan ik ook de kosten wel doorberekenen ja!!
Heb al vaak genoeg met vodafone gebeld en gemail met de vraag hoe dit komt..en ze geven aan dat zelfs in de toekomst geen andere/nieuwe masten in Zundert of omgeving komen.. oftewel ik heb gewoon pech en moet het hier maar mee doen!!
Ik was overgestap van Tmobile naar Vodafone in de hoop dat ik dan wel overal bereik had en op internet kon (waar ik ook genoeg voor betaal) maar vervolgens aan de telefoon word ik afgescheept en word er maar gezegd: koop maar een apparaat van Vodafone voor 80 euro voor in huis heb je itnernet...
Echt een lachertje is het...
Wat moet ik nu doen dan.. of wat kan je nog doen??  Vodafone blijft me maar afschepen en zeggen : Sorry kan niks voor u doen...terwijl ik duidelijk heb gevraagd toen ik mijn abbo afsloot of in Zundert goed genoeg bereik had voor bellen/smsen en internet... ik betaal voor 3g en niet voor dat rotte 2g wat niet werkt!
Grts Angela
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Je geeft aan dat je geen internet verbinding hebt buiten, heb je dit overal of op 1 bepaalde postcode?
Als het overal is dan kan het een probleem zijn met de simkaart of het toestel, het is namelijk niet zo dat alle masten in Nederland geen verbinding geven, dan is het toch iets lokaals.
Je zou kunnen proberen of je wel verbinding hebt met je simkaart in een ander toestel. Werkt het dan wel? Dan is er een instelling in je toestel verkeerd of er is iets aan je toestel defect. Werkt het ook niet in een ander toestel? Ga eens langs een Vodafone winkel voor een vervangende sim, het zou dan kunnen zijn dat de simkaart defect is.
Angela2104

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
Dat heb ik allemaal al geprobeerd en dat geeft totaal geen verschil... vandaar mijn boosheid
Ik heb in mijn eigen huis geen 3g of 2g..en moet het ‘gelukkig’ doen met wifi thuis.. verder woon ik in de postcode 4881 (Zundert) heel zundert heb ik geen internet 3g of 2g..
Heb al aantal keer telefonisch contact gehad, per mail etc etc.. Niks helpt en ik zit al 1,5 jaar aan een abbo vast waaraan ik thuis en in omgeving Wifi moet hebben om op internet te kunnen..wat nu toch wel ietswat irritant begint te worden..
Laatste keer toen ik telefonisch contact had met jullie gaven jullie aan dat er geen toekomst plannen zijn om nieuwe masten te plaatsen in Zundert en omgeving..dus wat moet ik nou doen dan?
Heb vooraf dat ik mijn abbo afsloot duidelijk gevraagd of Vodafone goede bereikbaar heid qua bellen en internet had en niemand gaf aan ddat dit niet het geval zou zijn dus vandaar dat ik naar jullie ben overgestapt..
Maar nu ik constant van kastje naar de muur gepraat word vind ik dit toch wel erg vreemd worden. Ik heb al aanatl keer aangegeven dat ik nu gewoon betaal voor niks en ik gewoon wil stoppen met dat abbonement! Maar dat word elke keer tegen gesproken en andere smoesjes krijg ik dan weer te horen...
Ik vind het zacht uitgedrukt belachelijk worden, sorry...
In zeeland afgelope weken heb ik ook geen 3g gehad op de plek waar iok was alleen dat zogenaamde 2g waarbij ik 20 minuten moet wachten op een facebook pagina of whatsappje,,en dan krijg ik ook nog eens een rekening die 30 euro duurder is omdat ik te veel mb zou hebben opgehmaakt :S erg aparte zaak ..tja als ik met 2g zo lang moet wachten op paginas weet ik niet waar die mb’s vandaan komen maar goed..
 
ik had geoon gehoopt dat eindelijk iemand van Vodafone eens toegaf en gewoon dat abbonement stop zou zetten ..iedereen blij..
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Angela,

Het is inderdaad niet leuk om te wachten op verbinding, dat ben ik met je eens.
Gelukkig is er een klein lichtpuntje, zoals Arina al aangaf.

Hopelijk zijn de onderhandelingen snel afgerond en kan er worden overgegaan tot het daadwerkelijk bouwen van een mast.
Angela2104

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jullie hebben mij telefonisch aaangegeven dat er GEeN mast komt in Zundert paar weken geleden!!?!

En waarom krijg ik wederom geen oplossing?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Angela2104,

Ik zag dat je op meerdere topics tegelijk reageert, daarom heb ik alles hier even bij elkaar geplaatst.
Dat houdt het voor andere gebruikers overzichtelijk. Bovendien zijn er meer vragen over Zundert en in dit topic kunnen jullie elkaar misschien helpen.

Dat brengt me bij mijn volgende punt. Je geeft aan:
Angela2104 schreef:
En waarom krijg ik wederom geen oplossing?
We doen ons best om je te helpen en te adviseren, maar als je een individuele oplossing zoekt kun je het beste contact zoeken met onze klantenservice. Hoe graag ik het ook zou willen: ik kan niet op mijn fietsje springen en zelf een mast in Zundert erbij plaatsen. Ik (en andere moderators) kunnen je alleen informeren over de huidige stand van zaken en dat hebben we gedaan. Nu is het afwachten wat de verwervingsfase opbrengt.



Angela2104

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat snap ik maar dit kaart ik al 1,5 jaar aan bij jullie mensbeeld word ik afgescheept en dat ben ik een beetje beu

Met jullie klanteservice heb ik al vaak zat contact gehad heb klachten formulieren ingevuld en nu via hier geprobeerd

Mensen zoals ik uit Zundert die vast Zitten aan een contract en steeds maar moeten horen dat jullie nie weten hoe het komt en verder moeten met halve 2g terwijl we betalen voor 3g is geen advies..

Er is geen compensatie geen advies geen oplossing...

Wat moeten mensen uit Zundert elkaar hier zeggen op het forum dan? We weten allemaal net zoveel omdat jullie tegen iedereen hetzelfde aangeven al jaren..

Dit werkt duidelijk niet zoals ik van service gewend ben..

Zo zullen jullie geen klanten uit deze omgeving krijgen of überhaupt houden

Maar goed ik ga het wel op andere manier oplossen
Angela2104

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Apart dat u blijft volhouden ( al vanaf april dit jaar te zien aan dit forum) dat er masten in de planning staan omgeving Zundert, terwijl ik zojuist ‘alweer’ een bevestiging krijg van Vodafone klachten afhandeling dat er GEEN masten in de planning staan in omgeving Zundert...zie bericht:
 
22-08-2013 Ons antwoord
Geachte mevrouw van Dorst,
Hartelijk dank voor uw feedback. U geeft aan dat mobiel internet niet goed werkt binnen uw woonplaats Zundert. Ook op vakantie in Zeeland ondervind u klachten bij het gebruik van mobiel internet.
Ik vind het vervelend dat u niet overal goed gebruik hiervan kunt maken. Ik heb de dekking binnen uw woonplaats nagekeken. Er is daar inderdaad helaas geen 3G dekking. Wel is er voldoende 2G dekking. Dat is ook het enigste wat we kunnen garanderen. Ik begrijp dat dit een trage verbinding is, maar minimale snelheden kunnen niet gegarandeerd worden. Hoewel we absoluut nastreven om overal een goede dekking aan te bieden, kan het helaas voorkomen dat er toch locaties zijn waar de dekking beperkt is. Hiervoor heb ik helaas niet direct een oplossing. Op dit moment zie ik voor Zundert geen netwerkverbeteringen gepland staan. Hou hiervoor ons forum in de gaten:
 
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward.
Het spijt me dat ik geen verdere oplossing voor u heb.
Wist je dat je het antwoord op jouw vraag ook op het Vodafone Forum kunt vinden? Klik hiervoor een kort instructiefilmpje!
Vragen? Neem gerust nogmaals contact met mij op door hier te klikken!
Jouw mening telt! Vodafone wil graag jouw mening horen. Daarom sturen we je binnenkort een e-mail met een aantal vragen. Deze vragen gaan over hoe ik je hielp. Wil je deze invullen? Dit is erg belangrijk voor mij!
Met vriendelijke groet,
John
 
-
Dit bedoel ik nou met ‘geen normaal advies of uberhaupt een oplossing’ ik word weer van het kastje naar de muur gesleept en krijg verschillende antwoorden door en uiteindelijk ben ik geen steek verder
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Angela, ik denk dat er inderdaad een sprake is van wat ongelukkige communicatie.
Zoals aangegeven werd er gezocht naar een mogelijkheid om een nieuwe mast te plaatsen. Tussen april en nu is er echter veel tijd verstreken. Wat mijn collega's aangeven is dat er op dit moment geen bouwdatum voor de mast is.

Ik begrijp dat dit als kastje-muur voelt maar zoals we al een aantal keer hebben aangegeven kunnen we niet direct een oplossing bieden.
De voorwaarden bij je contract stellen dat wij voldoende dekking moeten bieden. Dat is het geval, bellen, internetten en sms'en is goed mogelijk. Een minimumsnelheid is echter niet gegarandeerd in onze voorwaarden, noch is UMTS dekking dat.

Op dit moment kan ik dan ook weinig voor je doen.
Angela2104

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
internetten is goed mogelijk? nee is niet mogelijk als ik geen 3g heb en als ik op 2g netwerk 5 minuten moet wachten tot uberhaupt google.nl is geladen en uiteindelijk na de 5 minuten wachten de melding krijg: kan pagina niet laden.
 
snap niet dat dit zo moeilijk te begrijpen is...
maikelz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik vind het leuk en aardig dat er 4g op de markt is verschenen. Bij ons in zundert is het echter niet eens mogelijk om 3G te krijgen. Wanneer er niet snel iets aan gedaan wordt, stap ik over naar t-mobile. Ik betaal bijna 50 euro per maand dus dan is het niet fijn dat je geen 3G krijgt. Bij andere providers is het wel mogelijk dus?

Groeten,

Maikel
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey Maikel,

Ik heb je topic even samengevoegd met het bestaande topic over 3G in Zundert. Er is op dit moment nog geen datum bekend waarop de mast met 3G gebouwd gaat worden. Ik kan me voorstellen dat je dit graag anders had gezien, maar ik kan het niet mooier maken dan het is.
Cinneke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb enige tijd geleden een klacht ingediend over het feit dat ik slecht of niet bereikbaar via de telefoon.
Als ik iemand wil bellen moet ik eerst mijn gsm opnieuw opstarten.
Nu ben ik net terug gebeld door iemand van Vodafone, en die verzekerde mij dat er verder niemand in Zundert er last van heeft, terwijl ik zeker wist dat dat wel zo is. En voila ....een topic erover....
Neem je klanten serieus! We betalen elke maand veel geld en willen daarvoor wel iets terug.
Nu moest ik van die mevrouw precies bijhouden wanneer ik geen netwerk heb en dan doorgeven aan deklantenservice. Vraag me af of dit wel nut heeft.
Lieg niet tegen je klanten maar doe er wat aan!!!!!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Cinneke

Dit topic is alweer bijna een jaar oud. De problemen van toen spelen ondertussen niet meer. Dit topic zullen we daarom ook sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic