Mailliw

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gebeld door Somalisch scamnummer

Ik zette vanochtend mijn telefoon aan en kreeg van mijn provider (Vodafone) een sms'je dat ik om 01:09 uur (jawel) ben gebeld door het nummer +3125299115597 (svp niet gaan bellen). Het ziet ernaar uit dat het een scambeller is: je belt terug en je wordt gekoppeld aan een duur nummer. Het lijkt te gaan om mobiele telefoonnummers, beginnende met 0642.

Meerdere mensen hebben er last van: klik (heeft voor mij geen zin om daar te reageren, zit niet bij T-Mobile). T-Mobile heeft het nummer inmiddels geblokkeerd.

Hebben jullie er misschien ook last van?
3 Reacties 3
jop130

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook gebeld door blijkbaar Somalisch scmanummer, zaterdagavond om 20.30uur...
telefoonnummer begint alleen met 06-21 dus hoop dat vodafone hier iets aan gaat doen?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Die criminelen worden ook steeds sluwer, ze gebruiken telkens andere nummers...
Er valt niet tegen aan te blokkeren volgens mij.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee...
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Bedankt voor je melding! Je zou eventueel overlast kunnen melden via: http://www.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/telefonische_overlast_melden/

Maar veel is er niet aan te doen inderdaad, als het ene nummer geblokkeerd is, proberen ze wel weer een andere.

Gewoon niet terugbellen als je ze niet kent, als het belangrijk is wordt er wel een voicemail ingesproken, krijg je een smsje of bellen ze wel terug 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic