Mark00

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Garantie op mijn toestel binnen 24 maanden

Even een kleine schets van de situatie:

- Apple iPhone 4
- Gekregen bij een 2 jaar zakelijk Vodafone abonnement
- Abonnement is in april 2012 afgesloten

De iPhone heeft een paar weken defecte (krakende) speaker. Maar omdat ik eigenlijk 9 van de 10 keer telefoneer via mijn carkit heb ik daar geen last van ondervonden. Sinds deze week hebben zo op het werk voortijdig (na 21 maanden) het abonnement vernieuwd en daar zat ook een nieuwe iPhone 5s bij. De iPhone 4 mocht ik van het bedrijf houden en deze wil ik aan mijn zoon geven zodat hij hier prive met een eigen simkaart gebruik van kan maken. Hij gebruikt deze telefoon nooit via een carkit dus een werkende speaker is voor hem dus wel van belang. Ik wilde deze telefoon dus binnen de garantietermijn van 24 maanden laten repareren. Apple geeft standaard 12 maanden garantie en Vodafone vult dat in tot 24 maanden.

Maar wat schetst mijn verbazing na een belletje met de "klantenservice"? Ik heb na 21 maanden geen garantie meer omdat ik mijn abonnement vernieuwd heb! Sinds wanneer vervalt dan de garantie? Klopt dit wel wat de medewerker van de klantenservice mij vertelde? Het lijkt me stug dat als je het abonnement vernieuwd dat dan de garantie van het vorige telefoontoestel vervalt.

3 Reacties 3
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Je hebt, vanaf aanschafdatum, 2 jaar fabrieksgarantie.
Je aankoopbewijs / pakbon is het garantiebewijs. Gewoon met toestel naar een Vodafone winkel gaan (eerst even een schademelding bij Marsh doen) en ter reparatie aanbieden.
Mocht het defect niet onder de fabrieksgarantie vallen krig je bericht en waarom dit niet het geval zou zijn.
Medewerker x zat er naast. Simpel.
Mark00
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie. Dat dacht ik dus ook al.
Ik vraag me alleen af waarom ik het bij Marsh moet melden? Het heeft toch niets te maken met de verzekering van het toestel?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Van Marsh (de verzekering) krijg je een schadenummer. Zonder dit nummer kan je geen aanspraak maken op de verzekering mocht het defect niet onder de garantie vallen.
Zijn er al genoeg die hierdoor niets vergoed hebben gekregen.
Zie ook je voorwaarden enne, beter wel gedaan en niet nodig dan niet gedaan en wel nodig toch? 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic