vosnet

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Galaxy S6 beveiligingsmelding

Beste,

Afgelopen vrijdag mijn abo mogen verlengen en een S6 edge gekozen. Na installatie en tereugzetten van alle instellingen kreeg ik de melding: Onbevoegde acties gedetecteerd start uw apparaat opnieuw op enz enz enz. Om eea uit te sluiten heb ik mijn telefoon gereset en alleen de stock zaken er op laten komen dus geen backup terugzetten ed. En na enkele minuten kwam de melding weer naar boven. Dus als ik de telefoon laat installeren met alles standaard heb ik er ook last van. reboot van telefoon lost het even op. Is er iets wat ik hier aan kan doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
vosnet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Vanavond update gehad van de telefoon. Nu al enige tijd verder dus lijkt het met deze update te zijn verholpen. Bedankt voor alle reacties. Ik ben weer een blije gebruiker.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Anonymous
Niet van toepassing
Hey vosnet,

Ik moest het ook heel even zoeken op internet. Maar ik heb een oplossig gevonden. Alleen daarvoor moet je wel je toestel gaan rooten. Dit is de oplossing die ik via andere forums tegen kom. Ik durf hier verder zelf niks over te zeggen. Maybe dat SamsungExpert nog tips of tricks voor je heeft.

http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/53159-geen-wifi-verbinding-meer.html
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1540929/39

Groetjes Stevied86
vosnet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
stevied86: Bedankt voor je reactie, maar was niet van plan om te gaan rooten, echter zonder wat dan ook geeft hij de melding dus ben benieuwd of Vodafone zelf hier iets over te melden heeft. Anders maar even terug naar de shop. thnx anyway
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is het enige wat ik zelf tegen kom over deze foutmelding.
wat je ook kunt doen is contact opnemen met de klantenservice van Samsung aangezien je een Samsung toestel hebt.

Groetjes stevied86
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
vosnet stevied86

Ik heb ook eens gezocht en ik lees op internet dat dit veroorzaakt kan worden door de applicatie: KNOX. Kun je eens kijken of deze op je telefoon is geïnstalleerd?
vosnet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
He Maartje, het is onderdeel van Samsung SE en dat is de basis van Knox. Staat inderdaad op de telefoon maar niet te verwijderen, had ik al geprobeerd. Wat ik gelezen heb wordt het veroorzaakt door een app die probeert de kernel of iets in de root aan te passen. Dit wordt dus door samsung enhanced security opgepikt en resulteert in deze melding. Kreeg hem echter ook bij een schone install, dus zonder restore oid van bestaande account. Denk dat ik samsung zelf maar eens ga mailen. Geeft ook niet aan welke app het veroorzaakt????
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
wat je ook evt kan doen is even langs een samsung repair centre gaan (als deze bij je in de buurt zit)

aangezien dit probleem al gelijk voor doet bij een schone instalatie lijkt me dit misschien ook wel een gevalletje doa dus adviseer ik je ook om even terug te gaan na de vodafone winkel waar je het toestel heb gehaald
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo @vosnet,

Is het je inmiddels gelukt om contact op te nemen met Samsung? Ik ben erg benieuwd wat eruit is gekomen.
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
en is het nog gelukt om het probleem op te lossen vosnet ben namelijk wel benieuwd 🙂
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
vosnet , ben je nog verder gekomen? Anders gaan we dit topic sluiten.
vosnet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Sorry voor de late reactie maar ben er even tussenuit geweest 😉
Bij vodafone winkel langsgeweest en deze melden dat het mogelijk aan het keyboard lek kon liggen, echter hoe langer ik er over nadenk hoe minder waarschijnlijk dit is. Ga toch nog even terug om eea na te vragen. Dus wordt vervolgd. Ga ook maar even een Samsung reparatie centrum bellen voor info. Wordt vervolgd.
vosnet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Gebeld met samsung center in amersfoor. Leuk, eerst in de wacht en vervolgens een lieftallige stem met de volgende opmerking: Uw verbinding wordt nu verbroken:S:D
Dus dan maar een live chat sessie.... 4 wachtenden zucht. Er moet ook nog gewerkt worden nu maar mail gestuurd. Afwachten nog dus
keep you posted
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
als het aan de keyboard lek legt ken je deze zo op lossen
ga naar 'Instellingen'--> 'Schermverg. en bevelig.'--> 'Andere beveiligingsinstellingen'--> 'Updates beveilig.beleid'
dit duurt hooguit een minuut en dan is het al geupdate


vosnet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Nou, bij samsung servicepunt bij vodafone utrecht langsgeweest, Nieuwe software erop gezet, kaal laten configureren. Gaan we zien wat er gebeurd, loop naar buiten whatsapp erop en "zucht" daar is ie al...... rechtsomkeer, dan moet hij worden opgestuurd. Dat doe ik liever via De shop in Nieuwegein, is dichterbij. Alleen daar wordt weer geadviseerd om even te wachten tot ze het lek gaan dichten. Dit is nog niet gedaan, hun hebben de melding al meer gezien, samsung servicepunt niet............ dus het verhaal si nog niet ten einde.
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
wat word er bedoelt tot het lek word gedicht ?
de lek van de keyboard is namelijk al gedicht zie mij vorige bericht

en anders is het helaas niet anders dan het toestel voor reparatie op te sturen

Anonymous
Niet van toepassing
Ik vermoed dat dit ook weer in batches gaat en dus niet iedereen deze tegelijk ontvangt
vosnet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Vanavond update gehad van de telefoon. Nu al enige tijd verder dus lijkt het met deze update te zijn verholpen. Bedankt voor alle reacties. Ik ben weer een blije gebruiker.
Anonymous
Niet van toepassing
Geen dank vosnet
Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan weet je ons te vinden 🙂
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
super om te horen dat hij weer goed werkt vosnet
veel plezier met de s6 en mocht je nog vragen hebben weet je het forum te vinden 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic