Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Galaxy S4 batterij problemen? Kijk hier!

Hallo allemaal,

Samsung heeft bekend gemaakt dat er in sommige gevallen problemen zijn met de batterij van de Samsung Galaxy S4. De batterij is dan opgezwollen en loopt extreem snel leeg.

Heeft jouw batterij dit probleem? Dan zie je:

  • Dat de gehele batterij opgezwollen is
    of
  • Dat er bobbeltjes op de batterij zijn ontstaan
Wat te doen:

  • Haal de batterij uit je toestel, berg deze veilig op (defecte batterijen kunnen gevaarlijk zijn).
    Laat de batterij niet in je toestel zitten! Het zou hierdoor beschadigd kunnen raken
  • Neem contact op met onze klantenservice. Met een Vodafone nummer kan dat door te bellen naar nummer 1201. Bel je met een ander nummer, bel dan 0900 0940
  • Leg het probleem aan mijn collega uit. Hij of zij zal je dan in contact brengen met Samsung.
    Samsung zal er voor zorgen dat je kosteloos een vervangende batterij krijgt
  • Als de batterij niet opgestuurd hoeft te worden, lever deze dan in bij bijvoorbeeld een inzamelpunt voor klein chemisch afval

Mocht je nu geen opgezwollen batterij hebben maar graag tips willen over je batterijduur, kijk dan eens rond hier in ons Samsung board en stel eventueel een vraag. Misschien kan een medegebruiker je tips geven om de accuduur van je toestel te verlengen!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
goedvers

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Recentelijk kreeg ik te maken met een batterij, die extreem snel leegliep. Door een zoektocht op internationale websites heb ik ontdekt dat heel veel mensen dit probleem ervaren. Heb ook ontdekt dat het een bug in Android is en heb de oplossing ervoor gevonden.

Blijkbaar gaat Android al je media (bijvoorbeeld mp3’s) checken of iets dergelijks, zodra je wifi-verbinding maakt. Schijnt te maken te hebben met het controleren van DRM-beschermde bestanden. Dat zorgt echter ervoor dat je telefoon niet in de slaapstand gaat en continu de processor laat draaien. Gevolg: je batterij loopt in een extreem tempo helemaal leeg!

Oplossing
- Start je telefoon opnieuw op
- Als je via ‘Instellingen’ naar ‘Batterij’ gaat, dan zie je daar alle activiteiten, die batterijcapaciteit kosten
- Na korte tijd zie je hier een proces/applicatie verschijnen dat ‘Media’ heet.
- Als je op ‘Media’ drukt, kom je in het beheerscherm van de app
- Druk op ‘Gedwongen stoppen’
- De service stopt.

Er is wel een (miniscuul) nadeel: tot Android deze bug heeft opgelost, moet je deze handeling elke keer verrichten nadat je je S3 opnieuw hebt gestart. Maar gezien het voordeel is het voor mij geen enkele moeite.

Hoop dat het veel mensen helpt!

Bekijk in context

182 Reacties 182
Gmetter

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Ik heb vandaag mijn Samsung Galaxy S2 geupdate en nu staat android 4.0 erop.
Nu raakt de batterij heel snel leeg. Zelfs tijden het laden loopt ie terug.
Opladen kan nu alleen wanneer de tel uistaat. Erg vervelend.
Is daar op zeer korte termijn een oplossing voor?
NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hoi Gmetter,

Ik denk dat Vodafone hier geen oplossing voor gaat zoeken.
Het blijkt dat de update bij iedere provider problemen geeft.

Bron:
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=7053
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Heeey mensen op dit forum,
 
Zijn er meer problemen bekend na de update voor de Samsung Note ?
Toestel valt vaak uit en batterij is echt snel leeg. Batterij minimaal 3x per dag aan de lader :@
Applicaties die na 3x klikken pas toegankelijk worden ?
 
Grtzzzzz
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hey TumblingDice,

Je hebt deze klachten pas na het installeren van de nieuwste software? Had je daarvoor geen problemen met de batterij / accuduur?
Indien je al langer problemen ondervindt raad ik je aan om je toestel na te laten kijken in een van onze winkels.
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Heey Jochen,
 
Inderdaad na de laatste update zijn de problemen begonnen.
 
Grt
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Okay.. Drie maal per dag is wel erg vaak!
Probeer eens om je Locatiegegevens en Bluetooth uit te schakelen gedurende een dag. Merk je dan veel verschil?

Maakt dit geen verschil, dan ben ik bang dat er iets mis gaat met je accu. In dat geval raad ik je aan het toestel na te laten kijken in een van onze winkels. Zie http://www.vodafone.nl/winkels/ voor een overzicht aan Vodafone winkels.
JJdH

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Samsung Gio nu bijna anderhalf jaar. Ik gebruik hem niet erg veel, maar kan er nu eigenlijk niets meer mee omdat de batterij erg snel leeg is. na 08 what's app berichten is het gebeurd, drie minuten bellen en hij is leeg. Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen?
 
JJ
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat is wel héél snel. Het kan aan twee dingen liggen: fouten in de software, of een defecte batterij.
Normaal gesproken zou ik je adviseren om eea te resetten en dan te kijken of dat helpt.

In dit geval is denk ik gewoon je batterij leeg. Als je toestel door een softwarefout zo snel de accu leeg trok zou het zo heet worden dat je het amper nog vast kon houden 😉

Dus ik zou zeggen: ga even langs de winkel met het bonnetje, en kijk of ze je daar (evt onder garantie, hangt van de oorzaak af) een nieuwe batterij kunnen geven.
Arendsoog

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn Samsung S+ nu een klein jaartje. Geen problemen. Sinds een paar dagen is de batterij ineens heel snel leeg, terwijl ik hem niet eens gebruik. Staan geen applicaties open e.d.
Nieuwe batterij gekocht (wist eigenlijk niet of ik garantie had, maar oké). Vanmiddag de batterij erin gedaan en rond 19.00 uur begon het toestel alweer te piepen. Ik ben verder geen expert, maar kan iemand mij helpen???
Alvast mijn dank!
 
Jack
PietKonings

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Mijn vriendin heeft in maart 2013 de laatste update voor de Note1 binnen gekregen en sinds die tijd heeft ze problemen met het toestel,voornamelijk batterij snel leeg,complete uitval toestel. Uitval gebeurt nadat het scherm begint te flikkeren. Is het toestel aangesloten aan de oplader treed het probleem niet op.
Toestel is niet geroot of iets dergelijks.
Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Met vriendelijke groet
P.Konings
PressF1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde gehad met mijn Samsung Note. Na een software-update was het opgelost. Nooit geweten hoe het kwam, en misschien was die update wel speciaal om het euvel te verhelpen. In dat geval is er voor jou misschien ook een reddende update onderweg, ik zal voor je duimen.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi PietKonings, dat is vervelend natuurlijk. Wil je om te beginnen eens controleren of er niet nóg een update voor jouw toestel is? Hiervoor is het aan te raden om Samsung Kies even opnieuw te downloaden, en dan te zoeken op updates voor jouw toestel. Als er geen updates zijn, geef dan even door welke softwareversie je nu hebt.
PietKonings

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem is inmiddels opgelost,door een nieuwe batterij.
Bedankt voor de reactie.
sandrawieringa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een samsung galaxy note. na de laatste update gaat mijn scherm steeds knipperen en trekt hij mijn hele battarij leeg. ik ben bij de winkel teruggeweest waar ik het toestel gekocht heb. het advies was om een update te doen en toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. dat heb ik gedaan, maar hij doet het nog.
 
wat kan ik doen om het probleem op te lossen????
goedvers

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Recentelijk kreeg ik te maken met een batterij, die extreem snel leegliep. Door een zoektocht op internationale websites heb ik ontdekt dat heel veel mensen dit probleem ervaren. Heb ook ontdekt dat het een bug in Android is en heb de oplossing ervoor gevonden.

Blijkbaar gaat Android al je media (bijvoorbeeld mp3’s) checken of iets dergelijks, zodra je wifi-verbinding maakt. Schijnt te maken te hebben met het controleren van DRM-beschermde bestanden. Dat zorgt echter ervoor dat je telefoon niet in de slaapstand gaat en continu de processor laat draaien. Gevolg: je batterij loopt in een extreem tempo helemaal leeg!

Oplossing
- Start je telefoon opnieuw op
- Als je via ‘Instellingen’ naar ‘Batterij’ gaat, dan zie je daar alle activiteiten, die batterijcapaciteit kosten
- Na korte tijd zie je hier een proces/applicatie verschijnen dat ‘Media’ heet.
- Als je op ‘Media’ drukt, kom je in het beheerscherm van de app
- Druk op ‘Gedwongen stoppen’
- De service stopt.

Er is wel een (miniscuul) nadeel: tot Android deze bug heeft opgelost, moet je deze handeling elke keer verrichten nadat je je S3 opnieuw hebt gestart. Maar gezien het voordeel is het voor mij geen enkele moeite.

Hoop dat het veel mensen helpt!
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi Goedvers,

Thanks voor deze informatie! Dit zijn posts die gewaardeerd worden! Ik zal deze even sticky maken.

Ga zo door, ga zo door 😉

Arnico

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een S3 mini en ook ik ervaar dat de batterij veel te snel leeg raakt.
Dat stukje hierboven over batterij en media. is bij miet van toepassing, omdat media nooit actief  is.
maar dan nog staat de telefoon in spaarstand en het scherm zo veel mogelijk gedimt, en binnen een dag is hij leeg. en ik bel er niet eens mee maar sms wel, maar ook niet echt veel.
ben zelf niet zon beller, maar alleen daarom is dit toestel echt waardeloos als het om de batterij gaat, ik denk erover hem terug te sturen en na te laten kijken want dit is niet normaal.
Mijn Partner heeft de S3 en die doet er veel meer mee dan ik en die kan 2 dagen makkelijk op de batterij, dit klopt toch niet
ThijsN

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Arnico schreef:
Ik heb een S3 mini en ook ik ervaar dat de batterij veel te snel leeg raakt.
Dat stukje hierboven over batterij en media. is bij miet van toepassing, omdat media nooit actief  is.
maar dan nog staat de telefoon in spaarstand en het scherm zo veel mogelijk gedimt, en binnen een dag is hij leeg. en ik bel er niet eens mee maar sms wel, maar ook niet echt veel.
ben zelf niet zon beller, maar alleen daarom is dit toestel echt waardeloos als het om de batterij gaat, ik denk erover hem terug te sturen en na te laten kijken want dit is niet normaal.
Mijn Partner heeft de S3 en die doet er veel meer mee dan ik en die kan 2 dagen makkelijk op de batterij, dit klopt toch niet
Dit komt hoogstwaarschijnlijk door apps die op de achtergrond draaien en je toestel zelfs als het scherm uit is actief houden. Probeer apps die je niet nodig hebt van je telefoon te gooien, vaak blijven apps zoals gratis spelletjes op de achtergrond draaien en slurpen ze stiekem nog flink wat batterij op! 
Vergelijk de apps die jij op je telefoon hebt staan eens met die van je partner...
sjors1989

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zodra ik mijn telefoon ontgrendel en ik doe er 2 min. Iets me
valt hij uit en moet ik de lader erin stoppen en even wachten
en dan kan ik hem weer aan zetten. De batterij is gewoon vol
waar kan dit aan liggen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic