Je maakt er wel een heel drama van hoor, als een bepaalde functie van touchwiz voor jou geen toegevoegde waarde heeft dan gebruik je die toch gewoon niet, het is niet zo dat het enorm je prestaties verminderd of je batterij leeg vreet. Als de prestraties toch beter lijken dan komt dat door een reset en dat dan nog minder accounts actief zijn, waarvan je vergeten was dat ze actief waren.
Je verliest trouwens ook niet je garantie als je een officiele google edition rom flasht omdat de kernel gewoon gesigneerd is door samsun en daarom de flash counter niet omhoog gaat.
En verder kan samsung er weinig aan doen dat google alleen nog maar push toestaat met de officiele gmail client, die trouwens gewoon standaard op elke sgs4 (en android telefoon) geinstalleerd is.
Ik weet nog wat een verademing ik de overstap van de 3gs naar de desire vond, wat werkte dat heerlijk intuitief, eenvoudig en doordacht, wat een crime was het op ios om zelfs maar een simpel liedje of gewoon een bestand erop te krijgen of een iphone als wifi hotspot in te stellen of om te tetheren, nooit gelukt, en zelfs wisselen tussen 2 programmas is nu nog niet eens mogelijk op een iphone. Geef mij dan android maar, zelfs touchwiz, wat ik uiterlijk de minste schil vind en functioneel maar zozo... (stock android en sense zijn mooi en sense is gewoon super functioneel en handig)
en oh chainfire vindt wel weer een methode om de garantie te herstellen, dat doet'ie altijd....