dannykl

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S4 | Geen netwerk

Goedendag.

We hebben al een tijdje last met de net werkverbinding van de S4 Elke keer krijg ik een Rondje met een streep er door heen ook al een andere simkaart geprobeert maar hij blijf vaak aangeven dat er geen verbinding is.
62 Reacties 62
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nou, ik denk dat we overal helder geweest zijn toch? 4G zou in de zomer beschikbaar komen. Daarnaast hebben we via diverse media gecommuniceerd dat in de loop van deze maand alle klanten met een RED abonnement automatisch de 4G toegang krijgen. Het veel gebruikte argument dat je betaalt voor 4G vind ik persoonlijk niet zo heel erg sterk. Je betaalt voor bellen, internet, sms en toegang tot ons netwerk en wat extra diensten zoals de VTS. Dat alles krijg je gewoon.

Maar los hiervan: dat niet alle klanten direct de toegang op hun abonnement hebben is simpelweg een technische kwestie. Geloof me maar dat als we iedereen in één keer toegang hadden kunnen geven, dat we dat gedaan hadden. We hebben graag happy klanten en dat mensen een beetje teleurgesteld zijn dat ze nog langer moeten wachten, daar kan ik prima in komen en die teleurstelling hadden we graag voorkomen 😉

Het kost echter gewoon tijd om alle abonnementen om te zetten (toegang te geven). Het zijn er heel wat die gewijzigd moeten worden. Daarnaast is het ook beter voor het netwerk als er geleidelijk klanten op het netwerk bijkomen in plaatsen van vele duizenden in één keer.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Nogmaals, Vodafone adverteerde met 4g, ik heb de keuze op Vodafone laten vallen on 1. Geen toestellease 2. 4g zsm anders had ik wel een ander goedkoper abonnement genomen. Als ik dan lees dat ik al maanden betaal maar geen toegang krijg terwijl mensen die nieuw afsluiten vind ik dat op zijn minst niet netjes van Vodafone. Bovendien heeft het ook erg nadelige gevolgen voor de batterijduur, wel een live netwerk maar geen toegang
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Dus je hebt RED Super en een Samsung Galaxy S4. Qua techniek en Hardware zou je dus gewoon gebruik moeten kunnen maken van 4G. Mee eens.
Waarom volg je dan niet de tip van Martin en neem je even contact op me de klantenservice via Facebook of Twitter? Misschien staat er gewoon iets niet goed en is het snel opgelost.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik heb een HTC One en ben inderdaad naar de shop gegaan en heb nu 4g maar dat is niet mijn punt, mijn punt is dat ik sinds maart betaal voor 4g, het 4g netwerk sinds enkele weken geactiveerd is en nieuwe abonnees wel direct 4g krijgen terwijl ik, hoewel ik er al bijna een half jaar voor betaal me in allerlei bochten moet wringen om 4g te krijgen. Het was eerlijker geweest om eerst de oude red super abonnees om te zetten ipv van zoveel mogelijk klanten proberen binnen te harken en ons maar te laten stikken met traag internet en een batterij die wordt leeggezogen doordat keer op keer mijn toestel probeert toegang te krijgen tot het 4g netwerk maar dit kennelijk niet mocht
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
We kunnen via de klantenservice direct de 4g toevoeging aanmelden als je erom vraagt. Dan staat hij er eerder op dan dat je moet wachten tot de automatische toevoeging.
Het is ook mogelijkd dat de 4g bundel wel al gewoon actief is en dat er iets anders mis gaat waardoor de verbinding niet lukt. Dit kan door de klantenservice meteen worden opgelost.
Als je liever niet twittert of facebookt dan staat de telefonische klantenservice ook gewoon voor je klaar. Met Red Super is deze zelfs gratis 🙂
king39

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone,

Ik heb een Samsung galaxy s4 en een red c abonnement, dan ziu ik toch een 4g netwerk moeten hebben?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo king39, welkom op het forum. Met dat toestel heb je in principe toegang tot het 4G netwerk.

Heb je de nieuwste update voor je toestel geïnstalleerd en woon je ook in het gebied waar 4G beschikbaar is? Zie daarvoor vodafone.nl/4G
jansejef86

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik sluit me volledig aan bij het verhaal van Arhu , we betalen er immers wel voor sinds je het abbonement hebt afgesloten. Jij koopt toch ook niet een abbonement voor je tv voor hd kanalen en betaald er een aantal maanden voor maar dat je er pas na 6 maanden gebruik van kan maken? Als je ergens voor betaald maar het niet krijgt is dat zacht gezegd toch gewoon oplichting of mag ik dat niet zeggen ? Ik heb trouwens sinds het sms bericht dat het 4g netwerk beschikbaar is helemaal geen tot slecht bereik meer in me garage/huis/auto , af en toe komt er een 4g icoontje in beeld maar dat is snel weer veranderd in 3g. Ik hoor op een galaxy s4 toch ge2oon 4g te hebben nu bij amsterdam in de buurt. Update is uitgevoerd.
Me eerste maand dat me nieuwe red plus abbo in ging betaalde ik ook al te veel omdat ik niet was ingelicht in de winkel dat je maar de helft mb's krijgt omdat het op de helft vd maand in ging.
Ik was er dus duidelijk overheen , extra betalen dus en dat terwijl je ook de hele volle maand moet betalen. Dan is het ook meer dan eerlijk maar de helft van de abbonements kosten te betalen toch, maar dat gebeurt niet.
Ik wil vodafone niet aanvallen en zwart maken hierover maar eerder aangeven hoe mensen er over denken.
Ook is het bizar dat ik met me oude abbonement meer mbs had dan nu met het versneld netwerk, meer snelheid maar minder mbs zodat je er lekker snel door heen bent.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Als je in Amsterdam woont zou je met je toestel nu 4g verbinding moeten hebben.
Als dit niet zo is, dan staat er misschien een instelling verkeerd of iets anders aan de hand. Heb je voor mij de precieze postcode? Dan kijk ik eea voor je na.
MarcelLijnbach

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste lezers,
 
Sinds enige tijd heb ik een Vodafone RED abbo met een galaxy S4. Ook ben ik gewoon aangesloten op het 4G netwerk van Vodafone. Tot zover geen klachten.
Echter als ik mijn toestel, buiten dus zonder blokkades en vol bereik, op 4G (LTE) signaal zet is mijn snelheid ongeveer 11Mb/s. Op het 3G netwerk loopt dit op tot 24Mb/s??????
 
Met andere woorden 3G zou sneller zijn dan 4G. 
 
Met vriendelijke groet 
 
Marcel Lijnbach
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Je zat misschien op het randje van het 4G Netwerk dan is je dekking niet 100% en dat is waarom het 3G Netwerk 4G net inhaalde. Later wanneer 4G echt volledig beschikbaar is in Nederland zal 4G echter sneller zijn dan 3G!
 
Dus nog even de oogjes dicht en dan zal je zien dat 3G toch trager is dan 4G ;).
 
Groet: ^PS
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dat het netwerk nog getest wordt is niet juist. We zijn het netwerk wel nog aan het uitbreiden.
Het kan dus maar net zo zijn dat je op de rand van het 4G signaal zit, zodra het netwerk volledig is uitgerold zul je dit probleem niet meer merken en zou het overal heel snel moeten zijn.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
In het vorige berichtje zit en edit in voor onze Moderator Arina :).
 

Dacht zelf moet ik nou intypen dat het werd getest of dat je net niet in het goede 4G vlak stond. Maar Arina ik neem dan wel aan dat ook het 4G Netwerk nu in de grote steden zich bevindt en later in heel Nederland is. Maar dat betekent ook dat er af en toe nog iets gefixt moet worden zodat het 4G Netwerk volledig werkt? Of niet soms ;).

 
Groet: ^PS
dcvedder

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goei dag hoe weet ik of mijn mobiel g4 kan ontvangen
ik heb een samsung galaxy s4 die het kan hebben
ik woon in alkmaar

groetjes dennis
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi dcvedder,

Welkom op ons forum! Had je gezien dat we een speciale webpagina hebben waarop je alles op je gemak kunt nalezen?
dennisschulten

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik weet niet wie of wat jij van vodafone bent maar je moet je diep schamen voor zo'n antwoord.(vooral het einde)
Ik heb ook 3 maanden geleden een duur red abonnement afgesloten. In de winkel werd mij verzekerd dat zodra 4g in mijn omgeving was ik dat direct zou kunnen gebruiken. Dus misschien moet je dan je personeel wat beter inlichten of mensen niet bewust voorliegen met mooie verkooppraatjes. reactie van jou is voor mij reden om mijn abonnement na deze periode op te zeggen bij vodafone. Op internet merk ik dat er vele mensen bij vodafone zijn ingetuind, inclusief mijzelf. je verwacht na 6 jaar klant te zijn iets beter behandeld te worden. 
dennisschulten

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan had je personeel in de winkel niet moeten verkopen dat zodra het beschikbaar zou zijn je er gelijk gebruik van zou kunnen maken. Doe nou niet net of je niet weet dat personeel op deze wijze verkoopt. ik ben niet van gisteren. ben al meer dan 6 jaar klant maar na deze periode zoek ik een andere provider. ik laat me niet bedonderen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik begrijp je reactie naar mij niet helemaal. Ik geef aan dat het zou moeten werken en vraag daarbij een postcode om een en ander voor de klant te kunnen nakijken. Het zou namelijk ook een tijdelijke hik op de mast geweest kunnen zijn waardoor mensen niet op 4g kunnen. Dat kijk ik daarom graag na. Het zou ook kunnen dat een toestel niet helemaal goed ingesteld is, dat heb ik in mijn werk als medewerker van Vodafone ook regelmatig gezien. Dus vandaar dat ik deze dingen vraag in mijn reactie. We werken nog steeds aan de uitrol van 4g en een postcode is handig om de exacte dekking na te kunnen kijken. Moet ik mij daar voor schamen? Ik denk het niet, ik probeer alleen een stuk duidelijk te krijgen en te helpen 🙂
BlueLabel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dennis Schulten, wie moet zich hier nu schamen?????
wat een onzinnige reactie......
daarnaast gebeuren 'dezelfde of ergere' zaken bij andere providers...succes met zoeken naar 1 die anders is , whahaha.
metal4ever

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb sinds vorige week vrijdag een s4 maar ik kan afgezien van wifi helemaal niet op internet komen, wat hier aan te doen?
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic