Bert1977 schreef:
Hoi BasT (en uiteraard de topic starter)
*knip voor overzichtelijkheid*
Nu heb ik zelf ook een vraag. Ik wil graag deze telefoon ter reparatie opsturen. Ik heb de telefoon nog geen jaar, dus garantie zou nog zeker van toepassing moeten zijn. Hoe ga ik in deze in zijn werk, en hoe lang ga ik de telefoon kwijt zijn?
Verder, hoe kan ik ervoor zorgen dat de telefoon ook daarwerkelijk wordt gerepareerd, en niet dat er enkel een factory reset wordt uitgevoerd? Dit kan volgens de artikelen een tijdelijke oplossing bieden, maar ik zou mezelf niet graag genoodzaakt zien om nogmaals een telefoon in te sturen die al zou zijn gerepareerd.
Met vriendelijke groet,
Bert
Top-info Bert. Ik denk dat velen daar iets aan hebben
🙂Om je vraag te beantwoorden, in hoeverre Samsung op de hoogte is van en maatregelen neemt tegen het sudden death syndroom, dat is me niet helemaal bekend maar we mogen er met zijn allen wel vanuit gaan dat zij hiervoor ondertussen een oplossing gevonden hebben denk ik. Er zou een update voor moeten zijn.
*edit* Ik zie dat Stevie me voor is 🙂Ik wilde iets zeggen over de update, maar dat heeft zij al gedaan. Check dus even of er een update is voor je toestel. Zo niet, lees verder 😄Mocht die er niet zijn, dan is opsturen toch het beste. De reparateur die wij gebruiken, Dynafix, is hier in Nederland de officiële reparateur van samsungtoestellen. Zo ongeveer elk samsungtoestel dat ter reparatie wordt aangeboden (ongeacht waar) komt daar terecht.
Zij repareren een toestel over het algemeen zeer snel en deskundig en als dat niet mogelijk is wordt het vervangen. Wat de exacte procedure is bij dit defect weet ik niet precies maar dit is de normalle gang van zaken. Een reparatie duurt over het algemeen een dag of 5 (een dag heen en een dag terug en ca 2 dagen in het reparatie-centrum). Dat duurt eigenlijk alleen langer als er onderdelen nodig zijn die niet op voorraad zijn maar dat kun je via het track&trace systeem voor reparaties volgen.
Wat ik je aanraad te doen is het volgende:
- check eerst even of updaten helpt
- zo niet, lever je toestel in ter reparatie
- zorg dat expliciet vermeld wordt wat je zelf al heb uitgezocht. Lees dat met mijn collega even goed door zodat er geen twijfel kan bestaan.
Ik heb er vertrouwen in dat het reparatiebedrijf vervolgens met een permanente oplossing komt, of dat nou een software-update is die het probleem fikst of een vervanging.
🙂