Mike_

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S3 batterij probleem

Ik heb sinds kort problemen met mijn Samsung Galaxy S3 batterij. Dit toestel heb ik nu één jaar (Februari 2013).

De batterij loops zeer snel leeg. In de middag heb ik hem tot 100% opgeladen. Daarna heb ik op het treinstation even de tijden gecheckt en 2 sms verstuurd. Voor de rest stond hij op stand-by zonder wi-fi of 3G netwerk, zonder actieve applicaties of downloads, en op de donkerste stand voor het beeldscherm licht. Toch was de batterij in de avond, zo'n 12 uur later, nog maa 3% van over.

Sinds mijn aankoop, tot aan ongeveer een maand geleden, kon ik 3 dagen mijn telefoon op stand-by laten staan voordat ik hem moest opladen. In de avond stond hij uit. Ik begrijp dat de batterij kan verouderen maar dat hij van de een op de andere dag zoveel aan capaciteit verliest vind ik vreemd.

Zijn er gelijksoortige problemen hiervan bekend?
Valt de batterij nog onder een garantie? Hoeveel zou een vervangende batterij kosten?

Mvg, Mike
8 Reacties 8
juffiem

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem! Ook een jaar mn telefoon en ook sinds ongeveer maand deze klachten. Ook springt het percentage van de batterij soms van bijvoorbeeld 18 naar plotseling 48%. Vooral bij opnieuw opstarten zegt ie voor de helft vol te zijn, maar is binnen een uur daarna weer leeg.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Mike_ ,

Laten we eerst even beginnen met de batterij zelf. Zie je dat deze is opgebold of dat er enige belletjes op de batterij zitten? Zo ja dan is je batterij aan vervanging toe op de batterij zit 6 maanden garantie.
Is dit niet het geval volg even de volgende stappen op.

Controleer even of er en software update beschikbaar is via FOTA dus via je toestel zelf. Ga naar: Apps > Instellingen > Over het toestel > Software update. Dit kan ook via Samsung Kies worden gedaan.

Als laatst kijk even of je geen beschadigingen hebt waar je de batterij plaatst.

EDIT:@juffiem zou jij dan ook deze stappen willen volgen? Bedankt.
juffiem

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit allemaal gecheckt; software is up to date, geen opbollingen, blaasjes of beschadigingen..
Mike_
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Software is up-to-date. De batterij ziet er nog altijd hetzelfde uit zonder misvormingen. Het is dus vrijwel uitgesloten dat de batterij beschadigd kan zijn?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @juffiem & @Mike_ ,

Naar mate en accu ouder wordt en slijt word de capaciteit van de accu lager en daardoor kun je er korter mee doen. Dat lijkt bij jullie denk ik niet het geval te zijn je toestel is nog redelijk jong.

Hebben jullie weleens tips gevolgd hoe je de accuduur kunt verbeteren van je toestel?
Zo nee zouden jullie dit even kunnen vermelden geef ik je en linkje ervan van mijn tips, zo ja willen jullie me dit dan ook vermelden.

Voordat ik jullie vraag het toestel op te sturen ter reparatie kun je even kijken of en reset nut heeft, en voordat je dit doet moet je wel even en back up maken via Samsung Kies, niet vergeten dus! Dit doe je via de PC.
Als je dit niet doet ben je al je gegevens kwijt! Ja apps worden ook verwijderd tijdens en reset die je later zelf via de Google Play Store opnieuw kunt installeren.
juffiem

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die bespaartips had ik al vanaf het begin toegepast. Ik ga binnenkort de reset eens proberen. Bedankt voor de hulp tot nu!
Mike_
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Power saving, GPS uit, Bluetooth uit, laage licht instelling, Wifi uit als je het niet nodig hebt, 3G uit (standaard). Ik heb altijd meerdere dagen kunnen doen met 1 volledige oplaad beurt, mits ik er niet teveel gebruik van maakte.

Ik gooi het voorlopig maar op ouderdom van de accu. Mocht het erger worden dan kan ik altijd een nieuwe batterij overwegen. Bedankt voor de info tot zover.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

@juffiem : Prima hoor maak wel en back up via Samsung Kies van je data, vermeld me ook even hoe je accu daarna is als het iets heeft opgelost zou @Mike_ dit ook kunnen toepassen.

@Mike_ : Je kunt natuurlijk altijd gewoon verder gaan en kiezen voor en originele accu zijn net en paar eurootjes duurder maar kunnen geen beschadiging leveren aan je toestel en gaan ook stukken langer mee.

En beide geen dank! Als jullie nog informatie willen weten of en vraag willen stellen meld het gewoon.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic