Gebruiker2014

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opzegtermijn zakelijk abonnement - Klacht

Dag vodafone,

ik heb een zakelijk abonnement voor 2 jaar met einddatum 30 mei 2014. Op 18 april heb ik het verzoek ingediend om mijn contract per 30 mei te beeindigen en over te stappen naar tele2. Dit verzoek is geweigerd omdat ik schijnbaar 3 maanden opzegtermijn heb. Het abonnement loopt dus nu niet op 30 mei af, maar op 18 juli (3 maanden later).

Dit was bij mij totaal niet bekend. Ik teken voor twee jaar, na die twee jaar is onze deal volgens mij gewoon afgelopen - en niet zomaar verlengd met 3 maanden, los van het feit dat deze regeltjes ongetwijfeld ergens worden vermeld in de kleine lettertjes.

Na wat zoekwerk kwam ik tot deze zin uit jullie faq : Als het contract al verlopen is, betaalt u de abonnements- en gebruikskosten tot u overstapt.

Ik wil daar graag gebruik van maken. Ik stap per 30 mei over naar tele2 en wil dus vanaf die datum geen abonnement en gebruikskosten betalen van jullie.

Graag verneem ik jullie reactie.

2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo @Dennisterh

Voor zakelijke overeenkomsten geldt inderdaad een opzegtermijn van maar liefst 3 maanden.
Het is niet anders.

Jij hebt op 18 April 2014 opgezegd. Dus is de einddatum van je abonnements-overeenkomst, drie maanden later. Dus op 18 Juli 2014.

Als je deze absurd lange zakelijke opzegtermijn van drie maanden wilt laten bekorten.
Dan moet je je wenden tot de Landelijke Politiek in Den Haag.
Alleen zij kunnen De Wet op dit punt wijzigen. Probeer het eens bij de politieke Partij van jouw voorkeur.

Niet echt het antwoord dat je wilde horen. Maar zo is het nu eenmaal in de zakelijke overeenkomsten-wetgeving geregeld. :@

Netwerker
Gebruiker2014
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja zo'n antwoord had ik al verwacht. Het blijft gewoon bizar dat je een opzegtermijn hebt van drie maanden - zelfs als je contract met bepaalde termijn hebt dat afloopt. Een belletje met de medeling 'je abonnement loopt over twee weken af, wat wil je dat wij met je abonnement gaan doen? verlengen of opzeggen?' was dan ook wel prettig geweest.

Daarnaast is het zo dat ik een contract heb afgesloten bij Vodafone inclusief een toestel, na twee jaar is dat toestel volgens mij gewoon afbetaald. Als het contract met dezelfde voorwaarden wordt verlengd, betaal ik dus extra voor een toestel dat al volledig in mijn bezit is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic