Smoky

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

GPS Galaxy S3 steeds vanzelf aan :S

Als ik mijn Galaxy S3 aanzet (of reboot) staat iedere keer de GPS weer aan. ik gebruik deze niet vind het ook erg hinderlijk omdat dit de battery ook niet te goede komt.  wat kan er voor zorgen dat ik niet iedere keer er aan moet denken de GPS uit te zetten ?
15 Reacties 15
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Smoky,

Probeer het volgende eens uit te zetten, als het goed is moet het dan werken:

Instellingen -> Locatieservices -> Draadloze netwerken gebruiken en GPS-satellieten gebruiken -> Uitvinken

Ik hoor graag van je of het heeft geholpen!

Smoky
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee helaas nog niet, draadloze netwerken blijft wel uit staan maar de GPS word weer ingeschakeld als ik de telefoon reboot.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Smoky schreef:
Nee helaas nog niet, draadloze netwerken blijft wel uit staan maar de GPS word weer ingeschakeld als ik de telefoon reboot.
Hoi Smoky, probeer eens Samsung Kies te installeren op een PC of laptop. Nadat je dit gedaan hebt koppel je het toestel en kun je kijken of er een software update beschikbaar is. Mocht dit geen optie zijn adviseer ik je om eens je toestel te laten controleren in de Vodafone winkel. Mijn collega zal graag kijken wat de mogelijkheden zijn 😄
Smoky
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik zal het eens via kies proberen. Maar Ik begin ook een vermoeden te krijgen waar het aan kan liggen. mijn galaxy Tab 2 heeft namelijk ineens het zelfde "probleem".  Ik heb me aangemeld voor samsungdive.com hiermee kan je je apparatuur terugvinden als je deze verliest of gestolen word. aangezien mijn tab het ook doet vermoed ik dat het te maken zou kunnen hebben met mijn aanmelding voor deze service. 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Smoky schreef:
Ik zal het eens via kies proberen. Maar Ik begin ook een vermoeden te krijgen waar het aan kan liggen. mijn galaxy Tab 2 heeft namelijk ineens het zelfde "probleem". Ik heb me aangemeld voor samsungdive.com hiermee kan je je apparatuur terugvinden als je deze verliest of gestolen word. aangezien mijn tab het ook doet vermoed ik dat het te maken zou kunnen hebben met mijn aanmelding voor deze service.
Hoi Smoky, helaas ben ik niet op de hoogte van Samsungdive.com maar ik kan me voorstellen dat het wel handig is. Zelf maak ik gebruik van de Samsung Note en zal Samsungdive eens gaan installeren en testen 😄
Ik zal dan gelijk kijken of ik dezelfde melding krijg op mijn scherm 🙂
Smoky
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is niet echt een melding, maar de GPS gaat gewoon aan bij het aanzetten of opnieuw opstarten van de telefoon, mijn samsung galaxy tab 2 heeft het ook sinds ik de samsung drive gebruikt. ik heb nog wat geprobeerd en gelezen, maar ik krijg het niet ingesteld zodat de gps uit blijft en alleen aan gaat als ik daarom vraag via trace device in samsung drive. Op zich niet zo erg want het is wel een fijne optie alleen de gps gebruikt veel stroom zodat ik deze alleen aan wil hebben als ik bv wil navigeren. Als ik mijn telefoon aan zet en vergeet de gps uit te zetten dan gaat de accu al helemaal geen dag meer mee dat is een beetje jammer
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Smoky,

Om je toestel te traceren is het van belang dat de GPS aan staat. Als ik het goed begrijp zou jij graag de GPS van afstand willen activeren op het moment dat je het toestel terug wilt vinden. Klopt dat? Zover ik weet is dat niet mogelijk. GPS moet echt al vantevoren ingeschakeld zijn als je gebruik wilt maken van deze functionaliteit.
Smoky
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nou niet helemaal, via samsungdrive word de gps van het toestel netjes aangezet als je daar om vraagt, maar sinds ik ben aangemeld bij samsungdrive word elke keer als je het toestel herstart of aanzet meteen al de gps ingeschakeld. wat niet nodig is en erg veel battery gebruikt. je moet dus elke keer zelf de gps uitzetten en dat vind ik beetje vervelend, zeker omdat dat eerst niet was. 
de gps word ingeschakeld als je via samsungdrive wil traceren, geen probleem
eigenlijk moet die gewoon uit blijven (dacht ik) als je je toestel aanzet en dan krijg ik niet voorelkaar.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Smoky, ik begrijp wat je bedoelt. Als je zeker weet dat het aan de Samsung Dive dienst ligt, zou je bij Samsung eens navraag kunnen doen. Wellicht zijn er andere gebruikers hier op het forum die nog tips hebben?
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Smokey, heb je een update voor me of is het probleem opgelost ? Laat me even wat weten
Smoky
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb er niks meer mee gedaan... druk druk druk druk 😛 maar ik ga een mailtje naar samsung sturen en misschien dat deze mij kunnen helpen
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Smoky, ja ik begrijp je en het wordt alsmaar drukker 🙂 Laat je me even als je antwoord hebt van Samsung. Ik ben erg benieuwd.
Smoky
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
nog niks gehoord van Samsung maar ik laat het hier even weten 
Rachelle_

Gedreven Meedenker
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
Dankjewel Smoky 🙂
Smoky
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Volgens Samsung is de enige manier om de gps uit te zetten, dit te doen via het menu.
De gps word altijd ingeschakeld als het toestel word opgestart of herstart,
(dit geld ook voor de galaxy tab 2 trouwens)
Er word niet verteld waarom dit is of waar het voor dient het schijnt nu eenmaal zo te zijn :S
 
dus daar moeten we het dan maar mee doen ...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic