Sinds 27 december ben ik aangesloten op het mobiele netwerk van Vodafone met een bestaande telefoon. Nu heb ik via een derde partij een abonnement afgesloten en kwam er vrij snel achter dat:
- De prijs die Vodafone berekend niet overeenkomt met de overeenkomst met de derde partij;
- De korting niet is verrekend van het combinatievoordeel met Ziggo;
- De databundel nog niet correct stond;
- Daarnaast heb ik een Apple Wacht getracht te kopen via Vodafone (icm OneNumber), maar de levering bleef maar uit en er werd gezegd dat ik maar een nieuwe bestelling moest doen, waarna ineens de bestelling eenzijdig door Vodafone werd geannuleerd;
- Combinatievoordeel met Ziggo wordt blijkbaar pas later geactiveerd, terwijl er vanuit een overeenkomst/aanbiedingen wel mee wordt geadverteerd, wat dus erg misleidend is;
- Ik niet terug betaald ben voor de geannuleerde bestelling binnen 5 werkdagen wat Vodafone zelf als termijn in de annuleringsbevestiging heeft gezet;
- Het heel veel moeite is om alsnog een terug betaling te krijgen;
- Klantenservice medewerkers tegenstrijdige informatie geven.
Nu snap ik dat er iets mis kan gaan, maar het chatten en bellen met Vodafone geeft het grootste gedeelte van de tijd medewerkers die niet bekend zijn met oplossingen of medewerkers die ik niet goed kan verstaan door niet goed Nederlands te spreken. Er worden cases aangemaakt die niet worden opgevolgd, gezien vanuit de klant, terug betalingen die worden toegezegd die worden niet gedaan en als je dan verzoekt om een oplossing worden er weer nieuwe cases aangemaakt die ook weer open blijven staan. Een feedback/klachtenformulier is niet (meer) beschikbaar, zo blijkt en je kunt alleen bij dezelfde klantenservice terecht die geen oplossingen kan bieden.
Is bovenstaande een eenzijdig verhaal en misschien alleen vanuit mijn kritische blik bekeken? Ongetwijfeld! Maar ik krijg hierdoor geen fijne start met Vodafone en mijn gevoel is nu, voor zowel Ziggo als Vodafone, ik ga wel weer terug naar KPN waar het voor mij wel een prettigere ervaring was. En dat vind ik erg jammer, dat kan anders.
Mijn verzoek aan Vodafone: Maak de klantreis, klantenservice en klachtafhandeling beter en luister naar je klanten.
Een hoopvolle klant, die hoopt dat Vodafone het onprettige gevoel als nog kan wegnemen.