Tsja, waar te beginnen. Nou laten we het eenvoudig houden.
Je zegt je abonnement op dmv een overstap naar een andere provider. Hmmm, dat lukt. Maar dan.
Op de dag van beeeindging van het abonnement ontvang ik een mail dat er een nieuwe rekening staat.
- Niet meer online op te vragen omdat je abonnemeent beeindigd is. Het feit dat er 2 abonnemeneten lopen op dezelfde rekening maakt voor Vodafone niets uit. Je account is resoluut beeindigd.
Dan wil je een rekening hebben, mazzeltje, ik heb nog een lopend abonnement op een ander nummer. Dus voor 0,45 cent kan ik de rekening opvragen.
Dan ontvang ik de rekening via mail. Jammer, beveiligd document. Klantnummer nodig.......heeee, daar kan ik niet meer bij....mijn account is beeindigd. Dan maar een account aanmaken op het andere nummer (waarmee je trouwens geen rekeningen zichtbaar krijgt).
Dan open je de rekening en er staat dataverbruik op. Apart, op 30-5-2013 een sms van Vodafone gehad dat mijn instellingen aangepast worden omdat ik geen data abo heb. De instellingen worden zo aangepast dat ik geen dataverbruik kan hebben......en raar, het staat toch op de nota......
Dus mailen........hmmmmmm, geen mailadres.....dan maar inloggen en mailen. En ja, wel een keuze, maar toch weer jammer.......het vervolgscherm verschijnt en gaat gelijk over in een blanco scherm.....
Dan maar bellen,,,,,,en ja hoor, een wachttijd van hier tot Tokio .....maar goed uiteindelijk krijg je iemand aan de lijn. Probleem uitgelegd en je hoort, een momentje......na 10 minuten wachten maar opgehangen, als ze zolang moet zoeken gaat ze er nooit meer uitkomen......maar ik denk dat ik ergens in een verloren wachtrij stond....was trouwens via een 06-nummer van vodafone
Dus ander toestel maar weer opgezocht......en weer 0.45 per gesprek er tegenaan gegooid en dan wordt geconstateerd dat het dataverbruik onterecht is. En dan vraag je toch maar even om een emailadres en wat is het antwoord:
- Nee, mailen kan alleen voor bestaande klanten via de vodafone site na inloggen...
TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, net uitgelegd dat dat niet werkt......en ja, als je geen abo's meer hebt, dan kun je niet meer mailen en mag je alleen duure teleffontjes er tegenaan gooien met lange wachttijden.....
En het enige wat je wil is toegang tot je rekeningen:
- NADAT je je abo beeindigd hebt......terwijl je nog rekeningen krijgt
- en een mailadres, Zodat je gewoon je vragen via mail kunt stellen.....
Och ja, en om het helemaal een grandioos verhaal te maken.....
Een account aanmaken op dit forum.....lachen zeg:
Ik kwam even niet verder omdat ik toch wel aan moest vinken dat ik jonger was dan 16 jaar, terwijl ik toch een geboortejaar ingeef bij aanmelding van 1963.......dan ben je toch wel ietsje ouder dan 16. Maar dat past wel bij de algehele knulligheid van dit bedrijf......
Conclusie: als klant kan niet veel (ik heb immers nog een lopend abonnement) ...... maar als ja als bijna ex-klant wat wilt regelen.......dan kan dat tegen heel veel kosten......
Wat een prutsers zeg......
Ben benieuwd of ze hier nog op durven te reageren.
Chris