Chris123456789

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dienstverlening Vodafone

Tsja, waar te beginnen. Nou laten we het eenvoudig houden.
 
Je zegt je abonnement op dmv een overstap naar een andere provider. Hmmm, dat lukt. Maar dan.
 
Op de dag van beeeindging van het abonnement ontvang ik een mail dat er een nieuwe rekening staat.
- Niet meer online op te vragen omdat je abonnemeent beeindigd is. Het feit dat er 2 abonnemeneten lopen op dezelfde rekening maakt voor Vodafone niets uit. Je account is resoluut beeindigd.
 
Dan wil je een rekening hebben, mazzeltje,  ik heb nog een lopend abonnement op een ander nummer. Dus voor 0,45 cent kan ik de rekening opvragen.
 
Dan ontvang ik de rekening via mail. Jammer, beveiligd document. Klantnummer nodig.......heeee, daar kan ik niet meer bij....mijn account is beeindigd. Dan maar een account aanmaken op het andere nummer (waarmee je trouwens geen rekeningen zichtbaar krijgt).
 
Dan open je de rekening en er staat dataverbruik op. Apart, op 30-5-2013 een sms van Vodafone gehad dat mijn instellingen aangepast worden omdat ik geen data abo heb. De instellingen worden zo aangepast dat ik geen dataverbruik kan hebben......en raar, het staat toch op de nota......
 
Dus mailen........hmmmmmm, geen mailadres.....dan maar inloggen en mailen. En ja, wel een keuze, maar toch weer jammer.......het vervolgscherm verschijnt en gaat gelijk over in een blanco scherm.....
 
Dan maar bellen,,,,,,en ja hoor, een wachttijd van hier tot Tokio .....maar goed uiteindelijk krijg je iemand aan de lijn. Probleem uitgelegd en je hoort, een momentje......na 10 minuten wachten maar opgehangen, als ze zolang moet zoeken gaat ze er nooit meer uitkomen......maar ik denk dat ik ergens in een verloren wachtrij stond....was trouwens via een 06-nummer van vodafone
 
Dus ander toestel maar weer opgezocht......en weer 0.45 per gesprek er tegenaan gegooid en dan wordt geconstateerd dat het dataverbruik onterecht is. En dan vraag je toch maar even om een emailadres en wat is het antwoord:
 
- Nee, mailen kan alleen voor bestaande klanten via de vodafone site na inloggen...
 
TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, net uitgelegd dat dat niet werkt......en ja, als je geen abo's meer hebt, dan kun je niet meer mailen en mag je alleen duure teleffontjes er tegenaan gooien met lange wachttijden.....
 
En het enige wat je wil is toegang tot je rekeningen:
 
- NADAT je je abo beeindigd hebt......terwijl je nog rekeningen krijgt
- en een mailadres, Zodat je gewoon je vragen via mail kunt stellen.....
 
Och ja, en om het helemaal een grandioos verhaal te maken.....
 
Een account aanmaken op dit forum.....lachen zeg:
 
Ik kwam even niet verder omdat ik toch wel aan moest vinken dat ik jonger was dan 16 jaar, terwijl ik toch een geboortejaar ingeef bij aanmelding van 1963.......dan ben je toch wel ietsje ouder dan 16. Maar dat past wel bij de algehele knulligheid van dit bedrijf......
 
Conclusie: als klant kan niet veel (ik heb immers nog een lopend abonnement) ...... maar als ja als bijna ex-klant wat wilt regelen.......dan kan dat tegen heel veel kosten......
 
Wat een prutsers zeg......
 
Ben benieuwd of ze hier nog op durven te reageren.
 
Chris
 
22 Reacties 22
Chris123456789
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Beste Maartje,

wat ik uiteindelijk wil, is van jullie af zijn. Dit begint echt een soap te worden.

Ik heb nu 4 keer gemaild met jullie klantenservice en blijkbaar heb ik de pech dat ik iemand getroffen heb die de voorwaarden niet kent en dit blijkbaar ook niet na wil vragen bij collega's.

Over de hele periode dat ik een abo gehad heb bij Vodafone (scherp abonnementen) wordt voor nummer 1200 een bedrag van 0.45 cent in rekening gebracht. Zelfs op de laatste nota voor één van de twee nummers. Voor het andere nummer wordt 0.25 cent per minuut in rekening gebracht. Volgens jouw collega zijn deze kosten terecht, ondanks dat ik verwijs naar de voorwaarden en je dit gewoon ook kunt zien op alle vorige nota's.

Ik snap wel waar het fout gaat. In jullie mediation en rating voor de facturatie wordt blijkbaar geen rekening gehouden met 2 abo's op een nota. Het hoofdabonnement (waarop de kosten correct in rekening gebracht worden) werd eerder beeindigd dan het 2e abonnement. Dus zoals ik het zie, herkent jullie billing-machine dan blijkbaar niet dat het 2e abo nog steeds actief is (niet beeindigd) en een scherpabo is.......gevolg, de volle mep aan kosten.

Wat gewoonweg jammer is, dat ik met alle aangetoonde zaken nu in een welles/nietes discussie verval met een incompetente medewerkster. Immers vragen worden niet beantwoordt of fout beantwoordt. Zojuist is de 4e mail de deur uitgegaan. Ben benieuwd wat ik nu weer te horen krijgen.

Aangezien ik er werkelijk strontziek van wordt, heb iik dus maar eens gebeld met jullie nummer 043-3514525. Waar komt dat nummer vandaan.....yep van een aanmaning.....

En dan wordt het echt een soap.....na 2 minuten menu's doorworstelen krijg je doodleuk de boodschap dat de lijn overbezet is en moet je maar op een later tijdstip terugbellen. Zijn al die mensen nu weer aan het twitteren en facebooken???????????? Maak dus weer kosten maken zonder resultaat. Conclusie: JULLIE HEBBEN JE ZOOI NIET VOOR ELKAAR. Waarom vragen jullie gewoon niet om een telefoonnummer en bellen terug als het zo'n ellende is met jullie magere bezetting?

Wat verwacht ik nu van jullie moderators: allereerst zou je zelf eens wat initriatief kunnen nemen om dit probleem op te lossen. Nu niet beginnen over "ik kan niet bij je gegevens" want met wat creativiteit kun je dat wel. Aan dit forum account hangt een emailadres. Dat adres gebruikt jullie klantenservice ook om mij te mailen......en zo kun jij ook uiteindelijk bij mijn gegevens komen. Maar ik heb niet echt het gevoel dat de moderators dat willen. Ben benieuwd of je van deze insteek gebruik wilt maken of gaat maken.

En dan nog even over de incasso. Op het moment dat een abonnement beeeindigd wordt, eindigen alle overeenkomsten tussen leverancier en klant. Dus ook het recht om te incasseren. Ik snap dat er nog kosten na-ijlen, maar formeel mag je die niet incasseren. Je hebt immers geen rechtsgeldige incasso overeenkomst meer ter beschikking. Normaal is die incasso geen probleem.......tenzij je er natuurlijk een zooitje van maakt. Trouwens, Vodafone weet dit ook want bij de laatste nota geven ze ook aan dat er een acceptgiro is bijgevoegd omdat er niet geincasseerd mag worden.....hahahaha, maar je raadt het al: die acceptgiro zit er niet bij....alleen de boodschap....

Dus mijn vraag is nu: wie gaat er nu uiteindelijk eens iets goeds doen of kicken jullie gewoon op het feit dat al deze ellende op een forum teruggelezen kan worden door iedereen die dat maar wil?

Chris
Chris123456789
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Chris,

Ik wil niet in herhaling vallen maar dit levert ook niet het gewenste op. We begrijpen dat het een vervelende situatie is. Het heeft echter geen zin om deze discussie hier verder te voeren. Mijn advies is om je bevindingen (wederom) in een reactie bij onze collega's neer te leggen waar je al contact mee hebt. Ik ga ervan uit dat onze collega's ongetwijfeld hun best doen je hiermee zo goed mogelijk te helpen.

We kunnen je via het forum niet helpen met deze specifieke kwestie.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic