Chris123456789

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dienstverlening Vodafone

Tsja, waar te beginnen. Nou laten we het eenvoudig houden.
 
Je zegt je abonnement op dmv een overstap naar een andere provider. Hmmm, dat lukt. Maar dan.
 
Op de dag van beeeindging van het abonnement ontvang ik een mail dat er een nieuwe rekening staat.
- Niet meer online op te vragen omdat je abonnemeent beeindigd is. Het feit dat er 2 abonnemeneten lopen op dezelfde rekening maakt voor Vodafone niets uit. Je account is resoluut beeindigd.
 
Dan wil je een rekening hebben, mazzeltje,  ik heb nog een lopend abonnement op een ander nummer. Dus voor 0,45 cent kan ik de rekening opvragen.
 
Dan ontvang ik de rekening via mail. Jammer, beveiligd document. Klantnummer nodig.......heeee, daar kan ik niet meer bij....mijn account is beeindigd. Dan maar een account aanmaken op het andere nummer (waarmee je trouwens geen rekeningen zichtbaar krijgt).
 
Dan open je de rekening en er staat dataverbruik op. Apart, op 30-5-2013 een sms van Vodafone gehad dat mijn instellingen aangepast worden omdat ik geen data abo heb. De instellingen worden zo aangepast dat ik geen dataverbruik kan hebben......en raar, het staat toch op de nota......
 
Dus mailen........hmmmmmm, geen mailadres.....dan maar inloggen en mailen. En ja, wel een keuze, maar toch weer jammer.......het vervolgscherm verschijnt en gaat gelijk over in een blanco scherm.....
 
Dan maar bellen,,,,,,en ja hoor, een wachttijd van hier tot Tokio .....maar goed uiteindelijk krijg je iemand aan de lijn. Probleem uitgelegd en je hoort, een momentje......na 10 minuten wachten maar opgehangen, als ze zolang moet zoeken gaat ze er nooit meer uitkomen......maar ik denk dat ik ergens in een verloren wachtrij stond....was trouwens via een 06-nummer van vodafone
 
Dus ander toestel maar weer opgezocht......en weer 0.45 per gesprek er tegenaan gegooid en dan wordt geconstateerd dat het dataverbruik onterecht is. En dan vraag je toch maar even om een emailadres en wat is het antwoord:
 
- Nee, mailen kan alleen voor bestaande klanten via de vodafone site na inloggen...
 
TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, net uitgelegd dat dat niet werkt......en ja, als je geen abo's meer hebt, dan kun je niet meer mailen en mag je alleen duure teleffontjes er tegenaan gooien met lange wachttijden.....
 
En het enige wat je wil is toegang tot je rekeningen:
 
- NADAT je je abo beeindigd hebt......terwijl je nog rekeningen krijgt
- en een mailadres, Zodat je gewoon je vragen via mail kunt stellen.....
 
Och ja, en om het helemaal een grandioos verhaal te maken.....
 
Een account aanmaken op dit forum.....lachen zeg:
 
Ik kwam even niet verder omdat ik toch wel aan moest vinken dat ik jonger was dan 16 jaar, terwijl ik toch een geboortejaar ingeef bij aanmelding van 1963.......dan ben je toch wel ietsje ouder dan 16. Maar dat past wel bij de algehele knulligheid van dit bedrijf......
 
Conclusie: als klant kan niet veel (ik heb immers nog een lopend abonnement) ...... maar als ja als bijna ex-klant wat wilt regelen.......dan kan dat tegen heel veel kosten......
 
Wat een prutsers zeg......
 
Ben benieuwd of ze hier nog op durven te reageren.
 
Chris
 
22 Reacties 22
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Chris, ik zal het ook eenvoudig proberen te houden. Zo te zien ben je in de zoektocht naar een oplossing heel wat obstakels tegen gekomen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Is het uiteindelijk wel gelukt of duidelijker geworden? P.S. m.b.t. het aanmaken van een account op het forum: ''Als je jonger bent dan 16 jaar, dan heb je toestemming nodig van een ouder of voogd.'' Waarschijnlijk heb je het verkeerd gelezen.
Chris123456789
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Gelukt is een groot woord. Uiteindelijk veel telefoonkosten gemaakt om uiteindelijk wat zaken te regelen, waarbij natuurlijk niet alle kostenvergoed worden. Per saldo kost het mij meer om de fouten op te lossen dan datgen wat in rekening gebracht is.
 
Als dataverbruik op je nota staat en de sinmpekle verklaring is...."hmm, kan inderdaad geen dataverbruik zien, dus we crediteren", moet je je toch eens afvragen waarom dat wel op de nota staat. Correcte billing blijft blijkbaar een probleem bij telecom bedrijven.
 
Waar het mij met name om gaat is dat de processen niet doordacht zijn.
 
Als je een abonnement beeindigd van een klant, dan weet je als bedrijf dat er in veel gevallen nog minimaal een nota volgt. Als je er als bedrijf voor kiest om aan papieren nota's kosten te verbinden dan heb je twee opties om problemen te vermijden:
 
- je zorgt ervoor dat de klant na beeindiging nog gewoon digitaal zijn nota's kan benaderen OF
- je zet per beeindigingsdatum per direct de factuurstroom op papieren nota ZONDER kosten voor de klant.
 
En regel nu gewoon dat je een mail kunt sturen naar de klantenservice. Is tocg in de huidige tijd van de zotte dat je alleen maar kunt bellen......
 
Maar blijkbaar is een vertrekkende klant niet interessant. Dit in tegenstelling tot de vraagstelling op de site of je gebeld mag worden na afloop van het nieuwe abonnement wat je afgesloten hebt. En dat blijkt ook zo te zijn, aangezien ik voor opzegging contact heb gehad met vodafone of er een leuke aanbieding te doen was.
 
De reactie was veelzeggend van de medewerker: ik was als kleinverbruiker eigenlijk niet interessant voor Vodafone, dus er werd verder ook niet gekeken naar mogelijkheden. Vraag me dan ook af waarom jullie Scherp-abonnementen aanbieden.....om uiteindelijk het kaf van het koren te scheiden?
 
Uiteindelijk is het nog niet volledig opgelost, aangezien ik nog een nota moet krijgen. Van 2 medewerkers de belofte gehad dat deze per post opgestuurd wordt. ben benieuwd.
 
Nog even over dat 16 jaar verhaal. Ik vul mijn geboortedatum in met jaartal 1963 waarna het systeem meldt dat ik niet oud genoeg ben. Is dus niet een kwestie van verkeerd lezen, aangezien ik gewoon niet verder kom totdat ik die optie aanvink.
 
PS: de quote van Steve Jobs bij je reactie is mooi. Doen jullie er ook wat mee?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Chris,

Je schreef:

'' Als je een abonnement beeindigd van een klant, dan weet je als bedrijf dat er in veel gevallen nog minimaal een nota volgt. Als je er als bedrijf voor kiest om aan papieren nota's kosten te verbinden dan heb je twee opties om problemen te vermijden:

- je zorgt ervoor dat de klant na beeindiging nog gewoon digitaal zijn nota's kan benaderen OF
- je zet per beeindigingsdatum per direct de factuurstroom op papieren nota ZONDER kosten voor de klant.''

Ik ga dit doorzetten om te kijken wat we hiermee kunnen doen. Het feit dat je nog een ander nummer op dit klantnummer had staan zou moeten betekenen dat je account actief zou moeten blijven. Het is inderdaad niet handig als dit wordt afgesloten.

'' En regel nu gewoon dat je een mail kunt sturen naar de klantenservice. Is tocg in de huidige tijd van de zotte dat je alleen maar kunt bellen......''

Hoe had je ons proberen te e-mailen? Je kunt je e-mail sturen via de website. Kijk hiervoor even naar deze link: http://voda.fo/ne/sxy9s

Ik vind het erg dat je het gevoel hebt dat je als klant niet gewaardeerd wordt, ik wil vanuit Vodafone hiervoor dan ook mijn excuses aanbieden. Mocht je de nota's onverwacht toch niet thuis krijgen, neem dan even contact op met ons via Twitter of Facebook. Dan gaan we kijken of we kunnen zorgen dat je gevoel toch nog een positieve draai kan krijgen:).
Chris123456789
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Annabelle,

Zoals in mijn eerste reactie al gezegd kun je niet mailen via de site als niet klant omdat het simpelweg niet werkt. Aanklikken van die optie levert een blanco scherm op. Dus mailen is geen optie...dat zeggen zelfs jullie medewerkers aan de telefoon.

Ik heb geen twitter en geen facebook......regel nu toch gewoon een mail adres wat werkt.....zo moeilijk is dat toch niet?

Het enige positieve bericht dat ik tot op heden heb, is dat ik de laatste nota ontvangen heb.

En je kunt het wel raden.......er KLOPT HELEMAAL NIETS VAN.

De samenvatting:

- Voor beiden abonnementsgeld vooruitbetaald tot en met 31.07.2013
- Abo 1 eindigt per 26-07-2013
- Abo 2 eindigt per 30.07.2013

Voor abo 1 brengt vodafone afsluitkosten in rekening en crediteert een stukje daarvan? Hoezo? Waarom? Een maand opzegtermijn is gehanteerd in de overstap naar een andere provider. Dus hoezo afsluitkosten?

Voor abo 2 worden ook afsluitkosten in rekening gebracht maar volledig gecrediteerd. Helemaal vreemd en weer afwijkend tov abo 1

Voor abo 1 worden abonnementskosten gecrediteerd. Je kunt hier aan rekenen tot je een ons weegt, maar hoe dat bedrag tot stand komt is volledig onduidelijk. Het zit in de buurt maar klopt niet. Maar vreemd is wel dat afsluitkosten in rekening gebracht worden en abonnementskosten gecrediteerd.

Voor abo 2 zou 1 dag abonnementsgeld gecrediteerd moeten worden. Gebeurt gewoon niet.

Dan de belkosten.

Met beide telefoons is gebeld naar nummer 1200. Aangezien het scherpabonnementen zijn, bedragen de kosten per gesprek 0,45 cent inclusief btw.

Met abo 1 is gebeld op 22/07. Dit is dus voor de einddatum en de kosten van 0,45 worden correct in rekening gebracht.

Met abo 2 wordt gebeld naar 1200 op 26/07 en 29/07. Maar in dit geval worden niet 2 keer 0,45 in rekening gebracht maar respectievelijk 1,050 en 4,622 euro ex btw. Blijkbaar redeneert vodafone dat de beeindiging van abo 1 op 26/7/2013 ze het recht geeft om op het andere nummer de normale servicekosten in rekening te brengen.

Over deze kosten, welke dus theoretisch 0,90 ecnt zouden moeten zijn voor abo 2, is gesproken in het telefonisch contact met de medewerker en deze zouden gecrediteerd worden. Dit is gebeurd, alleen heel jammer dat Vodafone vervolgens een ander en onjuist tarief gaat rekenen.

Conclusie: de nota klopt voor geen meter.

Als de nota correct was opgesteld en rekening gehouden werd met de juiste crediteringen en verrekening van reeds ontvangen crediteringen, dan MAG er niet geincasseerd worden. Maar moet er terugbetaald worden. Het eindsaldo is namelijk een tegoed voor mij.

Dus:

- De nota is fout
- Incasso is sowieso NIET toegestaan, aangezien ik geen overeenkomst meer heb en de machtiging daarmee vervalt.
- Ondanks de toelichting bij de nota, is geen acceptgiro bijgevoegd. Vodafone geeft in de toelichting aan dat deze erbij zit als ze niet meer mogen incasseren. Conclusie, ze gaan dus onrechtmatig incasseren.
- Bellen met Vodafone hierover kost dus minimaal weer een eurootje of 5, dus dat is geen optie
- Mailen kan nog steeds niet
- Facebook en Twitter zou ik, als ik ze al had, hier niet voor gaan gebruiken.

Vervolgacties van mijn kant:

- Stornering van evt. incasso's obv onrechtmatigheid en onjuistheid.
- Inschakeling rechtsbijstand zodra dit traject helemaal een verkeerde kant op gaat met incassobureau's etc.
- Dit hele verhaal dan ook maar als klacht geheel ouderwets via de post sturen.

Wat verwacht ik van Vodafone:

- Dat de rekening gecorrigeerd worden
- Dat er niet geincasseerd wordt.
- Dat er terugbetaald wordt waar ik recht op heb
- Dat ze nu eindelijk eens positieve en gerichte actie ondernemen en met mij contact opnemen om deze ellende op te lossen op de normale en ouderwetse manier. Dus niet communiceren via Forum, twitter, facebook etc. ....maar gewoon ouderwets bellen......mijn telefoonnummer is nog steeds bij jullie bekend. Toch raar dat je dit moet vragen aan een telecombedrijf.

Oh ja, jullie vinkje op deze pagina "Mij emailen wanneer iemand antwoordt" werkt ook niet. geen mail ontvangen nav jouw reactie.

Ik hoor de reactie van Vodafone graag aan de telefoon.

Chris





Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Chris, ik raad je aan om toch even te bellen. Een gesprek kost maar 45 cent en is de beste manier om uit te zoeken hoe de vork nu precies aan de steel zit. Via het forum kanik je hier moeilijk mee helpen
Chris123456789
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hmmm, ik denk toch dat ik wat sarcastisch moet worden. Excuses op voorhand, maar met dit soort antwoorden kan ik niks.

Als je mijn opmerkingen (goed) gelezen had, dan had je kunnen zien dat dat ik mijn abonnementen opgezegd heb en dat deze reeds beeindigd zijn.

DUS: op welk nummer kan ik als ex-klant bellen voor 0,45 per gesprek? Volgens mij kennen jullie deze optie niet.....

en zelfs al ben je klant dan betaal je blijkbaar toch de volle mep als je 1200 belt (een van de onderdelen van mijn klacht).

Nu heb ik alleen de optie om nummer 06 54 500 100 te bellen tegen mobiel tarief. De vorige belsessies met jullie klantenservice hebben 27 minuten gekost via mijn mobiel en 20 minuten via mijn vaste nummer (toen heb ik maar opgehangen omdat de dame na mijn uitleg wat na moest vragen en na 19 minuten in de wacht had ik al zoiets "die zien we nooit meer terug"....ik hoop niet dat ze nog steeds aan het zoeken is). Collega 2 en 3 hadden dus nog 27 minuten nodig), En alleen om onterecht dataverkeer gecrediteerd te krijgen......

Tel uit je winst wat deze ongein gaat kosten als ik over die foute nota moet gaan bellen, nog even los van wachttijden etc.

Voor een mobiele provider hebben jullie het facturatietraject absoluut niet voor elkaar. Verder als een 3 scoor je hier niet in...... Klantenservice scoort een zeer mager 4-tje......

Overall beeld: eigenlijk waardeloos. Niet klantvriendelijk, weinig kennis en kunde aanwezig bij de medewerkers, geen initiatief vanuit Vodafone (als dit probleem te moeilijk voor je is, waarom vraag je de collega's van klantenservice niet om mij te bellen?). Maar blijkbaar is het voor Vodafone geen enkel probleem om dergelijke informatie breed uit te smeren via een forum.....weet niet of je hier echt trots op moet zijn.

Dus ben benieuwd hoe jullie toekomst eruit gaat zien......

NB: aangezien mailen via jullie site blijkbaar niet werkt met IE bij mij (zoals gemeld bij een ander topic), heb ik speciaal voor jullie Firefox maar geinstalleerd.....

Mijn opmerkingen liggen nu bij jullie klantenservice over de nota......ik heb nu al voorpret (dus niet) bij de antwoorden die ik ga krijgen......

Chris




Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Chris,

Als je gaat naar contact > telefoon kun je kiezen voor: ik heb een abonnement (het maakt in dit geval niet uit dat jouw abonnement al is beëindigd, je hebt/had immers een klantnummer/06nummer en je klacht gaat over het abonnement dat je bij ons had). > direct een medewerker spreken > met een vaste telefoon. Je ziet dan het nummer: 0900 - 0940. (€0,45 cent per gesprek)

We kunnen hierover wel blijven discussiëren via het forum maar hier kunnen we je helaas niet verder helpen omdat het forum eigenlijk niet bedoeld is voor specifieke klantvragen. Daarmee kunnen andere forummers jou namelijk niet helpen en dat is nou juist dé reden voor een forum. Daarom zeggen we dat je beter contact kunt opnemen met onze klantenservice en als dat telefonisch niet lukt dan kan het ook 24/7 via Facebook, Twitter of mail. Je kunt dan natuurlijk kiezen welke optie voor jou het beste werkt.

Gelukkig is het in ieder geval inmiddels gelukt om te mailen, dus hopelijk krijg je snel een reactie en meer duidelijkheid!
Chris123456789
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Maar andere forumleden kunnen dan wel zien wat er speelt.......en dat is meer dan genoeg bij jullie. Wellicht herkennen ze zaken en kunnen ze daar wel/niet gebruik van maken.Zoals bijvoorbeeld het feit dat je hier hele andere antwoorden krijgt, dan aan de telefoon. Dan is natuurlijk wel de vraag wie het bij het juiste eind heeft.

En ik ben nog steeds van mening dat jullie als moderators de specifieke vragen dan ook wel door kunnen zetten naar de juiste afdelingen....dat zou nog eens service zijn.....

Aiii, service, wat een vies woord....

NB: je bel optie is goed verstopt.....wellicht de menukeuze op het scherm aanpassen naar:

"ik heb/had een abonnement"......

Maar goed, je moet er een moderatortje of 3 voor verslijten, voordat er eindelijk eens wat meer duidelijkheid komt....
En dan komen we vanzelf weer terug op kennis en kunde....

De reactie zou binnen 2 dagen moeten volgen (volgens de belofte in de auto-response).....dus we gaan het zien....
En ik zal in ieder geval de geboden oplossing hier droppen........of die nu juist is of niet.

Dus misschien hebben we allemaal mazzel.......want dat gepruts bij Vodafone kost me toch iets teveel tijd, maar ik ga toch even door tot alles op de juiste manier van tafel is....




davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
MaartjeP schreef:
Hi Chris,

Als je gaat naar contact > telefoon kun je kiezen voor: ik heb een abonnement (het maakt in dit geval niet uit dat jouw abonnement al is beëindigd, je hebt/had immers een klantnummer/06nummer en je klacht gaat over het abonnement dat je bij ons had). > direct een medewerker spreken > met een vaste telefoon. Je ziet dan het nummer: 0900 - 0940. (€0,45 cent per gesprek)

We kunnen hierover wel blijven discussiëren via het forum maar hier kunnen we je helaas niet verder helpen omdat het forum eigenlijk niet bedoeld is voor specifieke klantvragen. Daarmee kunnen andere forummers jou namelijk niet helpen en dat is nou juist dé reden voor een forum. Daarom zeggen we dat je beter contact kunt opnemen met onze klantenservice en als dat telefonisch niet lukt dan kan het ook 24/7 via Facebook, Twitter of mail. Je kunt dan natuurlijk kiezen welke optie voor jou het beste werkt.

Gelukkig is het in ieder geval inmiddels gelukt om te mailen, dus hopelijk krijg je snel een reactie en meer duidelijkheid!
Kudos waren niet voor jou. Kan helaas niet ingedaan worden...
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Chris123456789 schreef:
Maar andere forumleden kunnen dan wel zien wat er speelt.......en dat is meer dan genoeg bij jullie. Wellicht herkennen ze zaken en kunnen ze daar wel/niet gebruik van maken.Zoals bijvoorbeeld het feit dat je hier hele andere antwoorden krijgt, dan aan de telefoon. Dan is natuurlijk wel de vraag wie het bij het juiste eind heeft.

En ik ben nog steeds van mening dat jullie als moderators de specifieke vragen dan ook wel door kunnen zetten naar de juiste afdelingen....dat zou nog eens service zijn.....

Aiii, service, wat een vies woord....

Sorry, maar dat ben ik niet helemaal met je eens. Wij zijn ook actief op Facebook of op Twitter dus het is niet zo dat wij je niet willen helpen, we vragen je gewoon om je vraag op een andere plek te stellen zodat we je ook verder kúnnen helpen. Via het forum is dat simpelweg niet mogelijk. Grote kans dat ik uiteindelijk toch je vraag in behandeling neem.. Maar dan wel via het juiste kanaal en op een plek waar jouw gegevens ook privé kunnen blijven ;). Ik weet dat het in jouw ogen lijkt alsof we je niet willen helpen, maar dat is dus niet zo.

Ik ben het natuurlijk met je eens dat je jouw ervaringen mag delen, dat is je goed recht, dus dat moet je ook vooral doen. We bieden je in ieder geval voldoende mogelijkheden aan om toch gratis contact met ons op te nemen. Via Facebook en Twitter kan het ook nog eens 24/7 dus waarschijnlijk heb je dan ook nog op dezelfde dag een reactie. Op die manier hoef je niet op een reactie op je mail te wachten.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
MaartjeP schreef:
Chris123456789 schreef:
Maar andere forumleden kunnen dan wel zien wat er speelt.......en dat is meer dan genoeg bij jullie. Wellicht herkennen ze zaken en kunnen ze daar wel/niet gebruik van maken.Zoals bijvoorbeeld het feit dat je hier hele andere antwoorden krijgt, dan aan de telefoon. Dan is natuurlijk wel de vraag wie het bij het juiste eind heeft.

En ik ben nog steeds van mening dat jullie als moderators de specifieke vragen dan ook wel door kunnen zetten naar de juiste afdelingen....dat zou nog eens service zijn.....

Aiii, service, wat een vies woord....

Sorry, maar dat ben ik niet helemaal met je eens. Wij zijn ook actief op Facebook of op Twitter dus het is niet zo dat wij je niet willen helpen, we vragen je gewoon om je vraag op een andere plek te stellen zodat we je ook verder kúnnen helpen. Via het forum is dat simpelweg niet mogelijk. Grote kans dat ik uiteindelijk toch je vraag in behandeling neem.. Maar dan wel via het juiste kanaal en op een plek waar jouw gegevens ook privé kunnen blijven ;). Ik weet dat het in jouw ogen lijkt alsof we je niet willen helpen, maar dat is dus niet zo.

Ik ben het natuurlijk met je eens dat je jouw ervaringen mag delen, dat is je goed recht, dus dat moet je ook vooral doen. We bieden je in ieder geval voldoende mogelijkheden aan om toch gratis contact met ons op te nemen. Via Facebook en Twitter kan het ook nog eens 24/7 dus waarschijnlijk heb je dan ook nog op dezelfde dag een reactie. Op die manier hoef je niet op een reactie op je mail te wachten.
Maar wat als je geen Twitter of Facebook gebruikt?
Zoals hij al aangeeft maakt hij van beide geen gebruik.
Facebook gebruik ik ook niet (mij teveel privacy issues) en Twitter... Leg bovenstaand maar eens uit in 140 (max) tekens.
Ben het eens dat er manieren zijn contact te krijgen, alleen zijn dit nou niet echt de meest ideale manieren. Lees maar eens een twitter gesprek na.
Wat is er mis met klantenservice.nl@vodafone.com en daar een cluppie mensen te hebben zitten die (al dan niet op basis van expertise) daar de mails beantwoorden.
Een paar voordelen:
- Een vast contactpersoon die met de klant in gesprek is
- Bijlage mbt vraag / probleem toevoegen (bij Twitter belemmert dit je tekst)
- Duidelijk terug te lezen communicatie
- Geen welles niettes over wat is gezegd of toegezegd

Bij het bedrijf waar ik werk gebruiken we al jaren een gedeelde inbox.
Ieder bericht word geflagged en gecategoriseerd op basis van de initialen van de medewerker die de zaak behandeld. Zo is iedere medewerker altijd op de hoogte van zijn / haar lopende zaken.
Hell, je zou bv smartphonecrew.nl@vodafone.com in het leven kunnen roepen voor tech support, netwerk.nl@vodafone.com voor netwerk vragen, facturen.nl@vodafone.com voor vragen over facturen en ga zo maar door. Oh, nog een. Verzekeringen.nl@vodafone.com voor verzekeringen / reparatie vragen misschien?

Het kan wel, je klanten contact met je laten opnemen middels email. Hell het is de 21ste eeuw. Alles gaat digitiaal, zelfs facturen (ook al is dat uit besparing)
Hoeveel moeite is het om die 4 (of paar meer) adresen aan te maken? Zo kan een klant Vodaofne altijd bereiken.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Poita,

De mensen die nu geen Facebook en Twitter hebben kunnen mailen of bellen. Jammer dat het in sommige gevallen niet werkt maar in de meeste gevallen werkt het wel gewoon, anders zouden we natuurlijk nooit mails ontvangen. 😉 Het punt dat ik probeerde te maken is dat we in ieder geval genoeg mogelijkheden bieden. Voor ieder dus wat wils! Contact opnemen via Facebook en Twitter heeft zijn voordelen omdat het snel gaat en omdat we daar 24/7 aanwezig zijn. Via mail is dat niet het geval. Natuurlijk moet iedereen zelf weten of ze een Facebook of Twitter account aanmaken. Het is in ieder geval niet zo dat we absoluut niet bereikbaar zijn.

Wat betreft je idee over de mailtjes, zo'n systeem hebben we nu ook al, alleen moet je van tevoren inloggen in My Vodafone. Nadat je je hebt ingelogd moet je een categorie invullen zodat de vraag automatisch bij de juiste afdeling terecht komt. Op die manier hebben we van elke klant die mailt al de gegevens bij de hand én komt de vraag automatisch bij de juiste afdeling terecht. We kunnen de klanten dan sneller helpen omdat we niet eerst terug moeten mailen om om gegevens te vragen (want die hebben we in de meeste gevallen wel nodig). Mensen die nog geen klant zijn hebben in de meeste gevallen alleen vragen over bestellingen of over abonnementen, en daarvoor kunnen zij gratis contact opnemen met onze klantenservice.
Chris123456789
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hi Maartje,

aardige reactie naar Poita, maar volgens mij mis je toch een essentieel onderdeel. Teleffon en mail zijn de meest gangbare ingangen. Waarom 24/7 op Facebook en Twitter en dan niet op mail of telefoon. Het lijkt me dat jullie te vooruitstrevend willen zijn, maar daarbij de klassieke weg toch een beetje vergeten.

Daarnaast stel je dat mensen die nog geen klant zijn alleen vragen hebben over bestellingen en abonnementen. En daarmee vergeet je dus gelijk een andere grote groep en dat zijn je ex-klanten.

Waarom niet simpelweg het account van een ex-klant na beeindiging langer actief laten staan. Zul je wellicht wat moeten verzinnen omdat je inlogt met je telefoonnummer, maar dat is de uitdaging voor jullie. Dan heeft die ex-klant namelijk ook de mogelijkheid om zijn oude rekeningen nog (tijdelijk) op te vragen.

In de basis zou het natuurlijk het meest handige zijn als je inderdaad de mail ingangen biedt (en wellicht erbij vermeldt dat IE niet echt goed samenwerkt met jullie pagina's) en tevens wat meer ruimte biedt dan 1000 karakters. Een probleem op een juiste manier uit de doeken doen, vraagt wel iets meer karakters.

Oh ja, in het kader van de update inzake de verdere afhandeling stond het onderstaande in de bevestigingsmail die ik van jullie kreeg:

Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw e-mail. U ontvangt binnen 2 werkdagen bericht van ons. Met vriendelijke groet, Vodafone Klantenservice

Het zal je natuurlijk niet verbazen dat ik deze bevestiging 3 dagen geleden gekregen heb......maar verder geen response.......te druk met Twitter en Facebook?

Groet,

Chris



davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Chris123456789 schreef:
Hi Maartje,

aardige reactie naar Poita, maar volgens mij mis je toch een essentieel onderdeel. Teleffon en mail zijn de meest gangbare ingangen. Waarom 24/7 op Facebook en Twitter en dan niet op mail of telefoon. Het lijkt me dat jullie te vooruitstrevend willen zijn, maar daarbij de klassieke weg toch een beetje vergeten.

Daarnaast stel je dat mensen die nog geen klant zijn alleen vragen hebben over bestellingen en abonnementen. En daarmee vergeet je dus gelijk een andere grote groep en dat zijn je ex-klanten.

Waarom niet simpelweg het account van een ex-klant na beeindiging langer actief laten staan. Zul je wellicht wat moeten verzinnen omdat je inlogt met je telefoonnummer, maar dat is de uitdaging voor jullie. Dan heeft die ex-klant namelijk ook de mogelijkheid om zijn oude rekeningen nog (tijdelijk) op te vragen.

In de basis zou het natuurlijk het meest handige zijn als je inderdaad de mail ingangen biedt (en wellicht erbij vermeldt dat IE niet echt goed samenwerkt met jullie pagina's) en tevens wat meer ruimte biedt dan 1000 karakters. Een probleem op een juiste manier uit de doeken doen, vraagt wel iets meer karakters.

Oh ja, in het kader van de update inzake de verdere afhandeling stond het onderstaande in de bevestigingsmail die ik van jullie kreeg:

Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw e-mail. U ontvangt binnen 2 werkdagen bericht van ons. Met vriendelijke groet, Vodafone Klantenservice

Het zal je natuurlijk niet verbazen dat ik deze bevestiging 3 dagen geleden gekregen heb......maar verder geen response.......te druk met Twitter en Facebook?

Groet,

Chris



Misschien zou jij daar eens moeten gaan werken.
Jij ziet het punt dat ik poog te maken teminste 🙂 Waarom kan men wel 24/7 Twitteren of op Facebook zitten maar niet een simpele en duidelijke mail beantwoorden? Omdat Twitter en FB?
Erkan veel meer info in en, omdat je alles kan aaangeven wat je zelf hebt geprobeerd, scheelt het heel veel vragen over en weer.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
We zijn naast FB en TW tegenwoordig ook telefonisch 24/7 beschikbaar. Dit is voor urgente support, dat wil zeggen niet kunnen bellen of gebeld worden of geen internet hebben.

Mijn collega's doen hun best om e-mails zo snel mogelijk te beantwoorden, dit staat verder los van Facebook en Twitter, daar zitten verschillende teams voor verschillende soorten vragen.
Chris123456789
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
24/7 telefonisch bereikbaar als je niet kunt bellen of gebeld worden......dat voegt best wel iets toe....

De opmerking dat de mailclub te druk zou zijn met FB/Twitter was ironisch bedoeld. Jammer dat je niets te melden hebt over het feit dat Vodafone 2 dagen responsetijd belooft, maar dit niet waarmaakt.....en je best doen geloof ik graag, ik heb er alleen zo weinig aan.....

Als je iets belooft, dan moet je dat ook waarmaken....we zitten nu op 4 dagen zonder reactie en de teller loopt....kun je toch maar beter andere termijnen opgeven.

NB: zoals te verwachten was heeft Vodafone geincasseerd. Het recht om te incasseren vervalt bij beeindiging van het abonnement. Dus ook daar houdt Vodafone zich niet aan de (incasso)regels. Aangezien ik per saldo geld terug moet krijgen, heb ik deze incasso gestorneerd...Is alleen te hopen dat iemand de mail tijdig en correct oppakt, voordat Vodafone weer blind andere trajecten op gaat starten.

Maar ik ben in ieder geval wel blij dat Vodafone genoeg moderators heeft om op het forum te reageren.....je hebt er niet zoveel aan......maar gaat wel sneller dan mail beantwoorden.....Wellicht een idee om wat moderators op de mail te zetten?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Arina schreef:
We zijn naast FB en TW tegenwoordig ook telefonisch 24/7 beschikbaar. Dit is voor urgente support, dat wil zeggen niet kunnen bellen of gebeld worden of geen internet hebben.

Mijn collega's doen hun best om e-mails zo snel mogelijk te beantwoorden, dit staat verder los van Facebook en Twitter, daar zitten verschillende teams voor verschillende soorten vragen.
En de Facepalm award 2013 in de categorie Telecom gaat naar.... *tromgeroffel* Vodafone!
Voor de klantenservice die in urgente zaken 24/7 telefonisch bereikbaar is ook als je niet kan bellen of gebeld kan worden, maar wel Facebook en Twitteren kan als je geen internet hebt.

Daarnaast een goede tweede plaats in de categorie Klantenservice voor het hebben van een Twitter en Facebook team dat niet kan emailen maar wel kan Tweeten en Liken / poken / Facebooken (?).

Onderscheid in vragen? Kan me niet voor de geest halen dat er op facebook of twitter van Vodafone worrdt aangegeven dat er slechts specifieke vragen gesteld mogen worden via dat medium.
Chris123456789
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Zo, het antwoord is binnen en het niveau is zoals te verwachten. Onderstaand het antwoord:

Beste heer XXXXXX,

Bedankt voor uw e-mail!
Ik ben u graag van dienst en inmiddels heb ik uw gegevens op ons netwerk gecontroleerd. Ik zie op de laatste rekening dat er kosten buiten de bundel zijn berekend voor mobiel nummer 06xxxxxxxx. Deze kosten hebben te maken met het doorschakelen van uw mobiel nummer naar een ander nummer en dat wordt buiten de bundel berekend. De kosten van in verband met de opzegtermijn van 06xxxxxxxx zijn reeds gecrediteerd, evenals de creditnota's van 29/07/2013 met het bedrag van €1,52 en €0,90. Deze zijn verrekend met de rekening van juli met het bedrag van €14,94, u kunt dit controleren op uw afschriften.

Hiermee hoop ik de kwestie te hebben verhelderd en ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben ingelicht wens ik u nog een prettige dag.
Vragen?
Neem gerust nogmaals contact met mij op door hier te klikken!
Met vriendelijke groet,

Wat klopt hier allemaal niet:


- Zoals uitgelegd aan KS in mijn mail is er naar nummer 1200 gebeld VOOR de einddatum. Wat Vodafone allemaal doorschakelt maakt mij niet uit. De kosten van een gesprek naar 1200 binnen de abonnementsperiode bedragen 0.45 per gesprek. Op de nota zie je ook duidelijk nummer 1200 staan.

- Dat de kosten opzegtermijn voor één nummer gecrediteerd waren, was mij duidelijk. Dat had ik ook aangegeven.

- Ik heb ook een vraag gesteld over de kosten opzegtermijn van het tweede nummer die op de afsluitnota deels gecrediteerd waren. Aangezien er correct opgezegd is, zijn deze kosten niet van toepassing. OP DEZE VRAAG GEWOON GEEN ANTWOORD GEHAD.

- Daarnaast heb ik een vraag gesteld over het vooruitbetaalde abogeld van beide nummers, waarbij bij een nummer NIETS gecrediteerd werd en bij het andere nummer een onjuist bedrag. OOK HIER GEWOON GEEN ANTWOORD

En dan het toppertje.....als je wilt reagren op deze mail, moet je op de link klikken......en waar kom je uit? inderdaad op de loginpagina voor klanten.....en dat ben ik niet.....stond toch duidelijk in mijn mail.


Dus dit bevestigt een paar zaken:


- ondeskundigheid van de medewerker (ik snap zelf ook wel dat er voor een servicenummer berekend is, maar dat geef ik juist aan dat dit niet klopt)
- medewerker kan blijkbaar niet lezen of stopt halfweg......3 vragen worden niet (1 keer opzegtermijn/ 2 keer teveel betaald abogeld) beantwoord en ze denkt nog steeds dat ik klant ben.

- medewerker geeft geen reactie op mijn punt van onrechtmatig incasseren.....


4 dagen nodig om een dergelijk antwoord te geven? Ik snap wel waarom jullie dit telefonisch willen afhandelen. Zoalng de (ex)klant niet het juiste antwoord krijgt, blijft die discussie gaande en zal dat pas stoppen als beide partijen het eens zijn. En wat ben je dan aan het doen als (ex)klant.......juist, medewerkers trainen omdat Vodafone dit niet doet.


Wordt denk ik toch tijd dat jullie eens gaan managen op kwaliteit ipv kwantiteit (welke trouwens ook niet gehaald wordt volgens jullie eigen beloftes).

Ben benieuwd wanneer ik de volgende reactie krijg van KS en wat de inhoud daar van gaat zijn.

NB: de naam van de medewerker heb ik maar uit de reply gehaald.....kunnen jullie zelf wel even opzoeken voor de verplichte herhalingstraining....


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Chris123456789 schreef:

*knip*

- Zoals uitgelegd aan KS in mijn mail is er naar nummer 1200 gebeld VOOR de einddatum. Wat Vodafone allemaal doorschakelt maakt mij niet uit. De kosten van een gesprek naar 1200 binnen de abonnementsperiode bedragen 0.45 per gesprek. Op de nota zie je ook duidelijk nummer 1200 staan.

- Dat de kosten opzegtermijn voor één nummer gecrediteerd waren, was mij duidelijk. Dat had ik ook aangegeven.

- Ik heb ook een vraag gesteld over de kosten opzegtermijn van het tweede nummer die op de afsluitnota deels gecrediteerd waren. Aangezien er correct opgezegd is, zijn deze kosten niet van toepassing. OP DEZE VRAAG GEWOON GEEN ANTWOORD GEHAD.

- Daarnaast heb ik een vraag gesteld over het vooruitbetaalde abogeld van beide nummers, waarbij bij een nummer NIETS gecrediteerd werd en bij het andere nummer een onjuist bedrag. OOK HIER GEWOON GEEN ANTWOORD


Hey Chris,

Even voor mijn eigen duidelijkheid. Ben je je er wel van bewust dat de abonnementskosten vooraf in rekening worden gebracht en de gebruikskosten achteraf? Dat is eigenlijk bij iedere provider zo. Als je dus in juli kosten buiten je bundel hebt gemaakt dan is het logisch dat deze nu in rekening worden gebracht, zelfs al ben je nu geen klant meer bij ons. jouw bericht "Incasso is sowieso NIET toegestaan, aangezien ik geen overeenkomst meer heb en de machtiging daarmee vervalt." klopt dus in dit geval niet.

Op de andere vragen kan ik je nu helaas geen antwoord geven, want ik heb nog steeds geen toegang tot jouw gegevens. Het is voor mij dan ook erg moeilijk om je daarmee verder te helpen. Ik wil je daarom ook vragen wat je nu eigenlijk van ons (moderators) verwacht? We hebben al meerdere keren aangegeven dat we je graag willen helpen maar het forum is hiervoor gewoon niet de juiste plek.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic