skuilman

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dekkingsproblemen UMTS postcode 6874 BE ?

Eind vorig jaar al heb ik mijn mobiel "breedband" abonnement van Vodafone opgezegd.

Dit jaar zeg ik ook mijn mobiele telefoon abonnement op, blij er van af te kunnen.

Ik woon niet bepaald in het midden van een grote stad, maar ook niet echt in buitengebied. Echter de dekking is hier simpelweg slecht. Ook op dit moment heb ik slechts gprs dekking. En het komt regelmatig voor dat er helemaal geen netwerk is op bepaalde plekken in het gebouw.

Verder zijn de (bel) tarieven van Vodafone (veel te) hoog.

Bij een bepaalde andere aanbieder met een beter / goed netwerk krijg ik voor de helft wat ik voor een Sim Only abonnement van Vodafone betaal meer belminuten. Bij Vodafone kun je dan weer onbeperkt Sms'jes versturen, maar Sms'jes zijn niet echt meer van deze tijd hé. Met die melkkoe van telco's is het einde verhaal door WhatsApp. Ook bij het abonnement van die "bepaalde andere aanbieder" zitten meer Sms'jes als ik zou durven dromen. Leuk is ook de "tijdelijke" aanbieding van 10GB dataverkeer, maar daar heb ik weinig aan omdat ik het internet op mijn telefoon (thuis) maar heel weinig gebruik omdat het ontiegelijk traag is.

Bij mijn moeder thuis die ook (nog) Vodafone heeft hetzelfde verhaal, op veel plekken in huis niet eens netwerk dekking. En ook zij betaald natuurlijk dezelfde hoge tarieven.

Voor een particulier zijnde ben ik twee jaar een grote klant geweest van Vodafone maar dat is echt einde verhaal.
3 Reacties 3
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hey Skuilman,

Erg jammer om te lezen dat je min of meer al het besluit hebt genomen je contract niet te verlengen bij ons.

Je geeft aan dat je op meerdere locaties minder tot slecht bereik hebt; is dit al eens nagekeken door onze technische dienst dmv een onderzoek? Zo ja, wat is er exact uitgekomen dan. Als dit niet het geval is adviseer ik je wel om dit eens na te laten kijken.
Hetzelde geldt eigenlijk ook voor de ervaring die je moeder thuis heeft met ons netwerk.

Wat betreft de tarieven; het klopt dat er aanbieders zijn die goedkopere tarieven aanbieden dan wij.
Of zij ook een betere dekking leveren, daar kan ik je helaas geen antwoord op geven.



skuilman
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Rowie,
 
Dank voor je antwoord. Het is eigenlijk wel vreemd want volgens umtsmasten.nl staat er in mijn buurt een Vodafone mast, dichterbij als een KPN mast. Mogelijk is dit een kleinere/andere mast dan die van KPN. Want bij mensen die op het KPN netwerk zitten zie ik altijd een goeie dekking, en bij twee mensen die Vodafone hebben (inclusief mijzelf) als telco is de dekking bedroevend.
 
Ik heb mijn klachten over het netwerk/bereik destijds gemeld bij de telefonische Vodafone klantenservice. Ik weet niet wat er verder mee gedaan is. Echter ongeveer een maand later werkte mijn dongel niet meer. Contact gezocht met de klantenservice. Na wat dingetjes uitgeprobeerd te hebben en naar wat leek dat de medewerkers niet wisten wat ze deden... Was het advies om met mijn computer naar een Vodafone winkel te gaan.
 
Diezelfde dag nog heb ik een KPN mobiel internet abonnement afgesloten en ben daar mee gaan internetten. De opzeg termijn van mijn mobiel internet abonnement was namelijk een maand. In het geval van mobiele telefoon abonnement moet ik helaas nog tot mei dit jaar. Tenzij er voor die tijd iets gaat gebeuren met het slechte bereik is het dan einde verhaal.
 
Het gaat om de postcode/huisnummer combinatie: 6874BE 2.
 
Groet,
 
Sjoerd Kuilman
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Sjoerd, volgens mijn gegevens staat daar inderdaad een UMTS mast in de buurt. De dekking die we daar gemeten hebben is bovendien prima.

Een onderzoek kan ik via het forum niet voor je laten starten, maar in zijn algemeenheid kun je er grofweg vanuit gaan dat als je overal dezelfde klachten merkt of die als enige op 1 locatie merkt, het aan je toestel of die specifieke locatie ligt (denk supergoed geïsoleerd huis)

Zijn er veel meer mensen die hetzelfde merken (zowel binnenshuis als buiten), dan zit het meestal in het netwerk.

Kun je aangeven in welke van de twee categoriën de problemen die je ervaart ongeveer vallen? Dan weten we of het zin heeft om meer onderzoek te laten doen via de klantenservice.

ik heb trouwens ook je topictitel even aangepast. Als er dan meer mensen hier op het forum zitten die hetzelfde merken, dan melden ze zich misschien. En hoe meer voorbeelden ik heb, des te sneller en precieser er iets onderzocht kan worden 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic