Hoi Rowie,
Dank voor je antwoord. Het is eigenlijk wel vreemd want volgens
umtsmasten.nl staat er in mijn buurt een Vodafone mast, dichterbij als een KPN mast. Mogelijk is dit een kleinere/andere mast dan die van KPN. Want bij mensen die op het KPN netwerk zitten zie ik altijd een goeie dekking, en bij twee mensen die Vodafone hebben (inclusief mijzelf) als telco is de dekking bedroevend.
Ik heb mijn klachten over het netwerk/bereik destijds gemeld bij de telefonische Vodafone klantenservice. Ik weet niet wat er verder mee gedaan is. Echter ongeveer een maand later werkte mijn dongel niet meer. Contact gezocht met de klantenservice. Na wat dingetjes uitgeprobeerd te hebben en naar wat leek dat de medewerkers niet wisten wat ze deden... Was het advies om met mijn computer naar een Vodafone winkel te gaan.
Diezelfde dag nog heb ik een KPN mobiel internet abonnement afgesloten en ben daar mee gaan internetten. De opzeg termijn van mijn mobiel internet abonnement was namelijk een maand. In het geval van mobiele telefoon abonnement moet ik helaas nog tot mei dit jaar. Tenzij er voor die tijd iets gaat gebeuren met het slechte bereik is het dan einde verhaal.
Het gaat om de postcode/huisnummer combinatie: 6874BE 2.
Groet,
Sjoerd Kuilman