Hallo Qais, welkom op het forum. Mag ik je vragen wat mijn collega's al met je uitgezocht hebben om de oorzaak van het probleem vast te stellen? Is de dekking bv nagekeken, is bekeken op welke locaties op schiphol het precies ging, merk je op andere locaties buiten schiphol hetzelfde, etc?
Ik heb namelijk net zelf heel wat uurtjes op schiphol door mogen brengen (voor intercontinentale vluchten moet je érg lang van tevoren aanwezig zijn) en ik kon overal gewoon bellen en internetten. Op sommige punten was er minder 3G dekking en sprong het netwerk naar 2G, met name bij de gate. Dat is opzich wel logisch. Enorme staalconstructies (
kooi v faraday idee), grote afstanden en enorm veel mogelijke interferentiebronnen (mobieltjes zijn op schiphol bepaald niet het enige dat straalt).
Maar bellen en internetten kon ik dus over het algemeen gewoon normaal. Poita's eerste troubleshoot-stap van direct een ingebreke-stelling sturen lijkt me dan ook wat voorbarig
😉 PS.
Klein administratief verzoekje: maak aub één topic aan en geef het een titel die ook het probleem beschrijft. Het forum is vooral bedoeld voor het onderling geven van tips&tricks. Dan is het wel handig als men kan zien wat de is.