continu

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dekking in postcodegebied 9561 TE verbeteren door komst nieuwe mast?

Beste Vodafone,

Met mijn bedrijf zijn wij al jarenlang klant bij Vodafone. De dekking is bij mijn bedrijf prima. Thuis in mijn woonplaats Ter Apel (wijk Agodorp), postcode 9561 TE is er helaas geen dekking en ben ik aangewezen op een vaste lijn.
Dit is al jaren zo. Na lang zeuren en smeken is het de buurtbewoners en de gemeente gelukt om een nieuwe KPN zendmast van 40 meter hoog in mijn wijk geplaatst te krijgen. Deze is geplaatst achter het bedrijf aan de Ruiten A Kanaal Noord 6, 9561 TE Ter Apel. Deze is 3 weken geleden in bedrijf genomen. De dekking van KPN is nu perfect in mijn woonplaats, maar Vodafone (en ook T-mobile en Tele2) hebben nog steeds geen enkele dekking.

Mijn vraag is: Kunnen jullie je antennes ook niet bij deze nieuwe mast inhangen? Er is nog ruimte genoeg over, en het moeilijkste gedeelte (vergunning en mastplaatsen) is immers al gebeurd. Wellicht dat het voor Vodafone nu beter rendabel is om antennes bij te plaatsen? Voor mij en mijn mede dorpbewoners zou dit fantastisch zijn. Ik hoop dat u de mogelijkheden kunt/wilt onderzoeken.

Alvast bedankt!
4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi continu
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik snap dat je deze vraag hier plaatst maar eigenlijk kunnen wij klanten je hier niet mee helpen. Je kan beter naar de pagina Onze dekkingskaart gaan en daar kijken hoe het er voor staat in je omgeving. Het is wel heel vreemd dat je in een punt ligt van 4G Buiten & Binnen & 4G+ ligt en dat deze dus eigenlijk geweldig zou moeten zijn. Zou zelf willen dat ik in zo'n hoek zou wonen (mits het natuurlijk allemaal goed werkt). Het is natuurlijk heel vervelend dat wat de kaart van Vodafone zegt niet helemaal overeen komt met je ervaring.

Op deze kaart staat ook Storingen en werkzaamheden. Als je deze aanklikt kan je zien dat er in je omgeving op dit moment gepland werk is, ook net weer in je omgeving. Dit kan er mee te maken hebben? Ik zou, onderaan de pagina kan je een storing of netwerk probleem, melden dat jij op dit moment problemen hebt en ook uitleggen dat de mast van KPN het super geweldig doet. Ze zullen dan zeker contact met je opnemen.

Eventueel kan je het bericht ook sturen via Twitter en/of Facebook met een prive berichtje. klantenservice van Vodafone kan je bellen maar via de site of webcare maak je sneller kans, heb ik het idee. Je kunt ook eventueel via hier een chat starten.

Succes in ieder geval en laat even horen wat ze er aan gaan doen. Volhouden met berichten sturen, dan komt het zeker wel goed!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@continu, ik begrijp dat je graag meer netwerken wilt ontvangen in dit gebied. Een mast heeft meestal maar een beperkt aantal plekken waar het geschikt is om een antenne te plaatsen. Het kan dus zijn dat het nu geen zin meer heeft om nog antennes van andere providers te plaatsen. Ook kan het zijn dat het plaatsen van extra antennes de limieten van de mast, de vergunning of zelfs de maximale windbelasting overschrijden. Kortom: er komt vaak veel meer bij kijken dat op eerste oog zichtbaar is.

Als je een melding maakt bij onze Network Crew kan dit verder worden nagekeken. Dat kan via https://vodafone.nl/networkcrew. Daarnaast is het wellicht een optie om VoWiFi te gebruiken, kijk hiervoor op https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/bellen-over-wifi-en-4g-volte-vowifi-274646
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
continu Heb je nog contact gehad met de Network crew?
Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
De dekkingskaart van Vodafone is indicatief,het beeld daarvan is sowieso rooskleuriger dan de werkelijkheid is mijn ervaring. Alleen daar heeft elke provider wel een handje van.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic