mirvh

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De hele dag al geen 3G internet

Hallo

Vanochtend was mijn batterij leeg en heb ik mijn tel opnieuw opgestart, sindsdien heb ik de hele dag al geen 3G internet, wel komt het 3G/H+ incoontje boven in mijn scherm te staan (alsof ik verbinding heb) maar ik heb geen verbinding alleen via wifi. Ik kan wel bellen/gebeld worden, maar dat is wel de minst gebruikte functie van mijn smartphone.
Mijn toesel is een samsung S5
* Ik heb het toestel al verschillende malen uitgezet en weer aan --> geen verbinding
* Buiten of binnen maakt geen verschil --> geen verbinding
* Op de website gekeken of er werkzaamheden en/of storingen zijn dit was niet het geval--> geen verbinding
* Chat sesie met een smartphone crew member, die heeft mijn account gereset, toestel weer opnieuw gestart.--> geen verbinding
* Het toegangspunt verwijderd en weer ingesteld --> geen verbinding.
Ik heb een 3g abo met 10GB data, ik zou daar graag snel weer gebruik van maken.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en nog belangrijker hoe kan ik dit oplossen, zodat ik weer online ben.

met vriendelijke groet
Mir

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mirvh
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hey Steven,

Ik heb een andere 4g simkaart in mijn toestel gezet en had gelijk verbinding. Mijn simkaart heb ik vervolgens in een S5+ gezet en daar was ook geen internet mogelijk. Ik ga morgen een nieuwe simkaart ophalen in de Vodafone winkel. Bedankt voor je support.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Hey mirvh,

Je kunt de volgende stappen proberen:
1 controleren of mobiele data/mobiele gegevens aanstaat, dataroaming mag aanstaan, hoeft niet persé. Als dataroaming aanstaat en je hebt een iPhone zorg dan ervoor dat de knop du internet uit staat.
2 je kunt ten allertijde zelf een reset uitvoeren: dit doe je door handmatig een ander netwerk te selecteren en vervolgens het toestel weer terug zetten op het netwerk van Vodafone. Hier door meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk En weet de simkaart precies wat jij wel of niet mag.
3 de apn instellingen kun je controleren via http://handleidingen.vodafone.nl/web door je telefoon te selecteren en daarna op internet te klikken/zoeken. Hier wordt stap voor stap uitgelegd wat je dient in te voeren.
4 deze had je al gecontroleerd maar inderdaad via de website kun je inderdaad zien of er eventuele werkzaamheden zijn of storingen.
5 het toestel opnieuw opstarten na de boven de instellingen gecontroleerd te hebben doet vaak wonderen. Het lost vaak veel issues op.
6 een kruistest uitvoeren: dit houdt in dat jouw simkaart in een ander type en merk toestel gaat en een werkende simkaart in jouw toestel. Dit kun je ten allertijde uitvoeren in een Vodafone winkel of een Belcompany.
Ligt de fout bij de simkaart (stap 7) dan krijg je natuurlijk een nieuwe simkaart die ter plekke geactiveerd kan worden. Hiervoor dien je wel alle gegevens bij de hand te hebben en je dient je te kunnen legitimeren.
8: je kunt contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen in verschillende systemen zien of er eventueel een blokkade opstaat en waarom dit is. Tevens kunnen zij ook zien of het simkaartje correct is aangemeld en of er storingen in de buurt zijn die eventueel vanmiddag nog niet bekend waren. Let erop dat er ook een blokkade wordt geplaatste als je de rekening niet op tijd betaald en als er teveel data wordt verbruikt buiten jouw tegoeden. Deze kun je natuurlijk weer controleren via my Vodafone.

Ik hoop dat je aan bovenstaande informatie iets hebt. Laat me even weten of het verholpen is en waardoor het kwam.

Groetjes Steven
mirvh
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hey Steven,

Ik heb een andere 4g simkaart in mijn toestel gezet en had gelijk verbinding. Mijn simkaart heb ik vervolgens in een S5+ gezet en daar was ook geen internet mogelijk. Ik ga morgen een nieuwe simkaart ophalen in de Vodafone winkel. Bedankt voor je support.

Anonymous
Niet van toepassing
Hey mirvh,

Laat je me weten of het gelukt is?
Mocht het dan nog niet werken raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice. Zij dienen dan in de systemen te kijken of alles correct staat.

Groetjes Steven
mirvh
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Steven,

Ik heb een nieuwe simkaart en alles werkt nu weer zoals het moet.

Groetjes
Mir
Anonymous
Niet van toepassing
Super om te horen! Mocht je in de toekomst nog een keer vragen hebben dan weet je het forum te vinden!

Groetjes Steven
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Het bericht is vanuit het Samsung board verplaatst naar het Netwerk board. Klik hier voor de nieuwe link in het juist board.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic