Jorritvt

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dataverbruik

Goedenavond geachte lezer,

Zojuist krijg ik het bericht dat ik vandaag 5 GB internet heb gebruikt en naar een onbekend nummer in het buitenland heb gebeld. Ik verbruik dagelijks ongeveer 500 MB.

Zodra ik mijn Vodafone App open met 4G gaat er bijna 200MB af per keer. Hoe is dit mogelijk? 

Ik heb het gevoel dat het niet helemaal goed gaat, hoor graag een reactie!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jorritvt
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hey Steven,

 

Bedankt voor je tips! Ik heb de volgende dag de Vodafone helpdesk gebeld en deze hebben mij geholpen om het uit te zoeken hoe dit mogelijk was. Helaas kwamen we niet tot een juiste conclusie, maar nu lijkt alles weer normaal te verlopen nadat ik mijn telefoon meerdere malen uit en aan heb gezet. De Vodafone helpdesk heeft mij extra data gegeven om te kijken of het zou terugkeren. Het is tot nu toe niet het geval, maar monitoor het een aantal keer per dag!.

 

Groet,

Jorrit

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Jorritvt 

Het is geheel afhankelijk van wat open staat op de achtergrond. In het toestel kun je achterhalen waaraan precies de data verbruikt wordt.
Ik zelf open de app best vaak. Ook als ik klanten probeer te helpen. Op dit moment is mijn verbruik met de My Vodafone app maar 1,64MB. Echter al meerdere keren deze maand geopend. 
Ik denk eerder dat het ergens mis gaat in het toestel met synchroniseren. Ik raad je aan om de app eens te verwijderen en dan opnieuw te installeren.
Mocht dat niet werken maak dan eens een back up van je toestel. Zet daarna het toestel eens terug naar fabrieksinstellingen. Daarna zet je nog geen back up terug. Je installeert dan alleen de My Vodafone app om te testen of het dan wel correct werkt. Daarna zet je pas de back up terug.  Laat je weten of het gelukt is? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het met bovenstaande tips verholpen @Jorritvt?

Jorritvt
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hey Steven,

 

Bedankt voor je tips! Ik heb de volgende dag de Vodafone helpdesk gebeld en deze hebben mij geholpen om het uit te zoeken hoe dit mogelijk was. Helaas kwamen we niet tot een juiste conclusie, maar nu lijkt alles weer normaal te verlopen nadat ik mijn telefoon meerdere malen uit en aan heb gezet. De Vodafone helpdesk heeft mij extra data gegeven om te kijken of het zou terugkeren. Het is tot nu toe niet het geval, maar monitoor het een aantal keer per dag!.

 

Groet,

Jorrit

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dan denk ik echt dat er iets mis is gegaan met het synchroniseren en met vernieuwen van de data is vast blijven hangen. Fijn om te lezen dat ze je een tegemoetkoming hebben gegeven @Jorritvt.
Houdt het vooral in de gaten. 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Goed om te horen dat het opgelost is. Ik sluit bij deze het topic. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic