Kriddie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dataverbruik rijst de pan uit

Beste,
 
Ik ben al 6 jaar klant bij vodafone, waarbij zon anderhalf met dataverbinding.
 
Eerst had ik een abbo met 1000 mb per maand voor plusminus 30 euro. Pas geleden liep deze af, en ben ik hem gaan verlengen. Ben toen noodgedwongen (aangezien er nu opeens andere abbos zijn) naar een Red abbo gegaan met maar 200mb per maand voor 34,50. Niet zo netjes van jullie, want jullie dwingen mij genoegen te nemen met veel minder, en dan ook nog eens voor meer! (Daar waar andere providers veel schappelijkere prijzen hebben)De dame in de winkel zei zelfs dat ik "van geluk mocht spreken dat er een actie is" en ik 500mb per maand heb.
 
Maar goed, 500mb is nog te doen, dacht ik. Bij thuiskomst mijn gebruikelijke apps gedownload, Whatsapp, en mijn email. Geen probleem verder. Websitje bezocht, appie gestuurd, mailtje gelezen. Kb werk dus. Kijk ik op mijn verbruiksmeter, binnen een uur 120mb verbruikt. Voor de duidelijkheid: dit dus door ff het nieuws te lezen, een app te sturen en mijn mail te checken. Apps maar afgesloten via Applicatiebeheer, telefoon even weggelegd. Twee uur later kijk ik weer, 200mb verbruikt!
 
Hoe is dit mogelijk? Ik heb alles al bekeken, bluetooth uit, apps draaien niet op de achtergrond. De sites die ik bezoek zijn zonder afbeeldingen, en dus maar luttele kb's groot.
 
Kan iemand mij dit uitleggen? Want ik geloof dat hier namelijk geen goede verklaring voor is.
 
 
1 Reactie 1
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey Kriddie,

Wat vervelend dat je telefoon meer MB verbruikt dan je had verwacht. Met sommige datatellers is het mogelijk om het verbruik per app na te kijken. Kijk ook eens op deze site voor tips om dataverbruik te verminderen. Je kunt op deze pagina ook een link terugvinden naar populaire datateller-apps.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic