Vodafuun

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

KPN BESTE 3G Netwerk ? Of toch vodafone?

Hallo iedereen, ik stuitte op deze site: http://umtsmasten.nl/

Daar blijkt dat KPN (KPN, Telfort, Hi, simyo): 4644 UMTS Masten heeft in nederland
Vodafone: 3669 UMTS Masten heeft in nederland

Ruim700 Meer UMTs masten minder bij vodafone tov KpN, kan je hiermee stellen dat het 3G-netwerk van Vodafone hiermee SIGNIFICANT Slechter is dan KPN, kan en wil iemand van Vodafone op reageren ?

Ik zat eerder bij Kpn en nu bij vodafone en merk op beduidend meer plekken een gebrek aan 3G tov eerder met KPN het geval was.

Graag een reactie van Vodafone
1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Natuurlijk wil ik hier op reageren 🙂

Ik heb een aantal op- en aanmerkingen wat betreft die site. De site is een privé-initatief (de eigenaar van de site kun je vinden via SIDN) en ik weet eerlijk gezegd niet waar deze informatie vandaan komt of op gebaseerd is.

Het is ook niet zo dat kwantiteit gelijk staat aan kwaliteit. Er is een grote verscheidenheid aan apparatuur op de markt en hoe een netwerk ingericht is maakt heel veel uit. Zo kun je bijvoorbeeld één hele grote mast met meerdere cellen neerzetten, of een aantal kleinere. Beiden kan een even goed resultaat opleveren.
Daarnaast zijn de ervaringen die je bij een provider hebt (ongeacht welke) ook afhankelijk van de omgeving, het type toestel dat je gebruikt, en allerlei andere omstandigheden die per persoon of per situatie wisselen.

Vodafone heeft een uitstekend netwerk en ook dat van onze collega's T-Mobile en KPN is erg goed. Er zal altijd verschil zijn op specifieke postcode's waar de één net iets beter is dan de ander. Wij werken er enorm hard aan overal en altijd die één te zijn natuurlijk 😉

Als je continu en op diverse locaties ineens beduidend minder bereik hebt, dan zou ik eens contact opnemen met de klantenservice om uit te laten zoeken waar dat aan ligt. Dat is meestal de beste vervolgstap
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic